خبرگزاری کار ایران

تیم سرخ و ترسناک من: یک هشدار جدی از آقای سرمربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۵۹

دیوید مویس به تیم های رقیب سرمربی آلمانی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، دیوید مویز بعد از باخت وستهام به آنفیلد در کنفرانس خبری اظهار شگفتی کرد از اینکه لیورپول بیشتر از تیمش ضدحمله زده در حالی که تخصص تیم لندنی ضدحمله زدن است.

البته در آنالیزهای بعدی قطعاً به خوبی متوجه می‌شوید تیم جدیدی که یورگن کلوپ ساخته و به رقبا درباره‌اش هشدار داده اصلاً برای ضدحمله زدن بسته شده است. مربی آلمانی خیلی بی‌سر و صدا یک خط حمله جدید تشکیل داده و داروین نونیز بعد از یک فصل پر از تقلا و ناکامی نفر سوم این مثلث ویرانگر هجومی در ضدحمله شده است.

جالب اینجاست که خط حمله جدید سرعت بیشتری دارد نسبت به مثلث هجومی مشهوری که همه چیز با لیورپول برد و البته اثرگذارتر از ورژن قبلی قرمزها حرکت می‌کند چون نونیز و لوییس دیاس با قدرت بدنی بالا، حرکات هوشمندانه محمد صلاح را همراهی می‌کنند. تازه فصل شروع شده اما همکاری مؤثر این سه نفر بازی‌هایی را برای لیورپول برده که باخته به نظر می‌رسید و این باعث شده لیورپول یک بار دیگر تیمی سخت و خطرناک شود همان‌طور که کلوپ با لبخندی معنادار به آن اشاره می‌کند.

کلوپ بعد از پیروزی ۳ بر یک این هفته مقابل وستهام گفت: «بله واقعاً امیدوارکننده است. ما به شرایط متفاوتی عادت کرده بودیم اما حالا باید جلو برویم. مقاومت در برابر ما در ضدحملات واقعاً سخت است، پنالتی را هم در ضدحمله به دست آوردیم و این نکته مثبتی است. وقتی به این تیم نگاه می‌کنید بازیکنان خوبی دارد اما اگر روزشان باشد عالی می‌شوند. بیشتر از اینها پیشرفت تیم را دوست دارم. وقتی شرایط برای ما خوب پیش نمی‌رود، واکنش خوبی نشان می‌دهیم و این اهمیت بالایی دارد چون باید تیمی شویم که بازی کردن با آن برای هر حریفی سخت باشد.»

این سبک کار کلوپ است. او می‌خواهد همه از بازی با تیمش نفرت داشته باشند. او می‌خواهد کابوس مدافعان باشند با سرعت، قدرت و اثرگذاری‌شان. این یکی از ویژگی‌های نخستین تیم بزرگی بود که او در آنفیلد ساخت اما حالا تیمی که به قول خودش لیورپول ۲ است بخشی از آن ذهنیت فوق‌العاده را دارد و البته ویژگی‌های کیفی خاصی به آن اضافه کرده است. نونیز بعد از بازی درخشان و مؤثر خود مقابل نیوکاسل که باعث تبدیل شدن باخت به برد شد، یک پدیده بوده و به لیورپول ضرباهنگی داده که همه بازی‌هایشان را بعد از آن دیدار ببرند.

توانایی مثلث هجومی در این حملات تأثیرگذار ترکیب ویرانگری به نظر می‌رسد به خصوص با توجه به اینکه صلاح باتجربه دقیقاً می‌داند چطور با حرکات عالی‌اش فضا برای دیگران ایجاد کند اما این اتفاقی به دست نیامده.

کلوپ چنین خط حمله خطرناکی ساخته به خاطر اینکه در خط میانی دستش بازتر شده. الکسیس مک آلیستر خرید جدید تیم توپ فوق‌العاده‌ای به نونیز داد تا به وستهام گل بزند و دومینیک ژوبوژلای هم چنین توانی دارد.

فکرش را بکنید که ترنت الکساندر آرنولد از مصدومیت برگردد و همچنین با بازگشت تیاگو دیگر از همه جای زمین به بازی لیورپول سرعت داده می‌شود. اگر این به نتیجه نرسد، کلوپ می‌تواند از کودی خاکپو کمک بگیرد که با ایفای نقش فیرمینو به عنوان ۹ کاذب مدافعان را از پست خود بیرون بکشد بعد هم شم گلزنی دیوگو ژوتا در تنگ‌ترین فضاهای محوطه جریمه به کار می‌آید همان طور که در گل آخر بازی یکشنبه مقابل وستهام مشهود بود.

اتفاقات بهتری در راه است که با توجه به دومی لیورپول در لیگ برتر و اینکه شانس اول قهرمانی در لیگ اروپا محسوب می‌شوند، هشداری برای بقیه است. کلوپ به آینده درخشان تیمش چشم دوخته و می‌گوید: «ما بهتر می‌شویم، ما در حال انطباق با یک استایل متفاوت هستیم و وقتی جلوتر برویم واقعاً خطرناک می‌شویم اگر هم نباشیم تیم سرسخت و محکمی هستیم. فقط اینطوری می‌شود به ثبات رسید و این چیزی است که به دنبال آن هستیم.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز