خبرگزاری کار ایران

کنایه تباس به بنزما و هشدارش به عربستانی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۶۹۲

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا می‌گوید؛ مسیری که لیگ حرفه‌ای عربستان برای ارتقای رقابت‌های خود انتخاب کرده، درست نیست.

به گزارش ایلنا، خاویر تباس که برای شرکت در اجلاس «The Thinking Football Summit»، رویدادی که اخبار فوتبال را در همه سطوح تحلیل می‌کند، به کشور پرتغال سفر کرده، درباره لیگ عربستان سعودی که در تابستان امسال به عنوان یک بازار نوظهور ظاهر شد و خود را در رتبه دوم هزینه نقل‌و‌انتقالات تابستانی پس از لیگ برتر انگلیس قرار داد، اظهارنظر کرد. او معتقد است مسیری که لیگ حرفه‌ای عربستان برای ارتقای رقابت‌های خود انتخاب کرده، مسیر درستی نیست و این لیگ را تهدیدی برای لیگ‌های بزرگ اروپایی نمی‌داند.

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا در حاشیه این اجلاس گفت: اروپا بالاترین منطقه صنعت فوتبال جهان است. رسیدن به چنین جایگاهی تصادفی نیست. در اروپا باشگاه‌های صد ساله‌ای وجود دارند، مسابقاتی که برای دهه‌ها ادامه داشته‌اند و باشگاه‌ها و مسابقات مهمتر از خود بازیکنان هستند. علاوه بر این، آنها (باشگاه‌ها و مسابقات) احساسات خود را دارند، چون بازیکنان زودگذر هستند، اما باشگاه‌ها نه!

وی همچنین در کنایه به مهاجم پیشین رئال مادرید که تابستان اخیر با عقد قراردادی سه ساله با دستمزد 100 میلیون یورو در سال به الاتحاد عربستان پیوست، اظهار داشت: اسم باشگاهی که بنزما در آن بازی می‌کند، چیست؟ ال ... نمی‌دانم چی؟! همه اسم این باشگاه را می‌گویند اما ما نمی‌دانیم، بنابراین غیرممکن است که به این شکل رو به جلو حرکت کرد. اگر آنها (فوتبال عرب) بخواهند رشد کنند، باید روی برندهای باشگاه‌ها و برندهای رقابتی‌شان سخت کار کنند.

تباس در ادامه تصریح کرد: لالیگا بیش از 200 میلیون دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد، این در حالی است که لیگ عربستان 5 میلیون دنبال‌کننده دارد. برای رسیدن به 200 میلیون دنبال‌کننده باید کارهای زیادی کرد. در سطح حقوق سمعی و بصری، لیگ عربستان در ایالات متحده دیده نمی‌شود، در آفریقا شما لیگ عربستان را نمی‌بینید. در اسپانیا حق پخش لیگ عربستان با حضور بازیکنانی همچون رونالدو، بنزما و همه این‌ها به مبلغ فوق‌العاده 60 هزار یورو فروخته شده است. مسیری که آنها در پیش گرفته‌اند برای تلاش برای تبدیل شدن به لیگی بزرگ مناسب نیست.

رئیس سازمان لالیگای اسپانیا در پایان خاطرنشان کرد: لیگ عربستان هنوز تا نگران کردن ما فاصله زیادی دارد. ما باید قدردان عربستانی‌ها باشیم که به فوتبال اروپا پول تزریق کرده‌اند که همین باعث شده تا وضعیت اقتصادی باشگاه‌های اروپایی متعادل شود. لیگ عربستان در شرایطی نیست که بتوانیم بگوییم در حال حاضر در بین 10 خطر اصلی برای فوتبال اروپا است. باید حواس‌مان باشد، خواهیم دید که همه چیز چگونه پیش می‌رود اما من معتقدم مسیری که لیگ عربستان در پیش گرفته‌، مسیر درستی نیست که بخواهد تبدبل به لیگی بزرگ شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز