خبرگزاری کار ایران

مبعلی: پرسپولیس در آزادی می‌تواند از النصر امتیاز بگیرد/ تماشاگران برگ برنده سرخپوشان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۴۵۴

پیشکسوت فوتبال توصیه های جالبی برای سرخپوشان در بازی با النصر دارد.

به گزارش ایلنا، ایمان مبعلی، پیشکسوت فوتبال و ستاره سابق تیم ملی در خصوص وضعیت این روزهای فوتبال ایران صحبت کرد.

 صحبت از این است که در صورت آماده نشدن ورزشگاه آزادی، بازی در امارات یا قطر برگزار شود. شما در این خصوص چه صحبتی دارید؟

قطعاً اگر بازی در ورزشگاه آزادی انجام شود خیلی بهتر است. به عنوان یک ایرانی دوست دارم همه شرایط فراهم باشد تا بازی پرسپولیس مقابل النصر در ورزشگاه آزادی برگزار شود هر چند خود اماراتی‌ها هم خیلی دوست دارند میزبان بازی پرسپولیس با النصر باشند.

با شرایطی که به لحاظ امکانات داریم فکر می‌کنید قادریم از ستاره‌های النصر به خوبی میزبانی کنیم؟

حتماً باید به بهترین شکل آبروداری کنیم و در واقع از زمانی که تیم النصر با ستاره‌هایش وارد فرودگاه کشورمان می‌شوند باید به شکل عالی از تیم میهمان پذیرایی کنیم و بهترین میهمان‌نوازی را انجام دهیم چون در واقع نگاه تمام دنیا به این دیدار است. دیداری که در صورت میزبانی خوب می‌تواند برای ما سکوی پرتابی باشد. تک تک ایرانی‌ها باید طوری برخورد کنند و حتی این حس را داشته باشند که نماینده خوبی برای ایران هستند. اگر قرار هم هست بازی در ورزشگاه آزادی برگزار شود باید میزبانی به نحو احسن انجام شود و مشکلی به لحاظ چمن و بقیه موارد وجود نداشته باشد که ما بتوانیم از میزبانی مان استفاده کنیم بازی که سال‌هاست هر ایرانی در انتظار این دیدار و دیدن بزرگترین ستاره‌هاست اما اگر شرایط میزبانی به نحو احسن به هر دلیل مهیا نیست بهتر است که بازی را در امارات برگزار کنند.

چقدر شانس برد و پیروزی برای پرسپولیس با توجه به قدرت تیم النصر با وجود ستاره‌هایش قائل هستید؟

در ایران شانس زیادی برای بردن داریم و قطعاً بازنده بازی بزرگ در کشورمان نیستیم و باید از این شانس بزرگ استفاده کنیم هر چند در عربستان کارمان سخت است و آنجا تیم عربستانی به جهت میزبانی همه شرایط را برای بهره بردن از میزبانی‌اش انجام خواهد داد. در این بین من منسجم بودن تیم پرسپولیس که به واسطه تغییرات کم این تیم بوده را شانس بزرگ این تیم برای موفقیت می‌دانم. تیمی که در سالیان اخیر دو بار با دو مربی‌اش به فینال رسیده و تجربه بازی‌های بزرگ را دارد. به این دلیل من قدرت بازیکنان بزرگ پرسپولیس در کنار کادر فنی خوب و با تجربه‌ای که در راس‌شان یحیی گل محمدی است را یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پرسپولیس می‌دانم که از این موضوع می‌تواند به بهترین شکل ممکن استفاده کند.

اما تیم پرسپولیس مهاجم نوک خوب ندارد با این وجود به لحاظ گلزنی در آسیا دچار مشکل نخواهد شد؟

یحیی یک تیم یکدست در اختیار دارد ضمن اینکه خیلی از مواقع گلزن تیم در بازی‌های حساس می‌تواند از بین مدافعان و هافبک‌ها باشد که در این دو فاز هم پرسپولیس بهترین شرایط را دارد.

به دلیل سال‌ها بازی در امارات توصیه خاصی برای یحیی نداری؟

تجربه یحیی در عالم مربیگری خیلی بیشتر از من است به همین دلیل من نمی‌توانم توصیه فنی خاصی برای ایشان داشته باشم اما معتقدم پرسپولیس در 20 دقیقه ابتدایی باید طوری بازی کند که حریف متمول و قدرتمند خودش را عقب بزند و به خواسته‌اش برسد. در این بین امیدوارم مسئولان تیم پرسپولیس و فدراسیون نهایت تلاش‌شان را انجام دهند بازی با حضور تماشاگر انجام شود تا با استفاده از این جو و شوری که هواداران به وجود می‌آورند پرسپولیس برنده بازی بزرگ باشد. شوت زدن و استفاده از ضربات ایستگاهی و خیلی از موارد دیگر می‌تواند راهکاری برای رسیدن پرسپولیس برای گلزنی باشد.

فکر می‌کنی استقبال تماشاگران در صورت صادر شدن مجوز حضورشان و بازیکنان پرسپولیس از رونالدو و بقیه ستاره‌های النصر چگونه باشد؟

بازی با النصر یک نمایش و همایش بزرگ برای فوتبال ایران است و همه می‌دانند که بازی پرسپولیس و النصر یک دیدار بزرگ است به همین دلیل هواداران باید به بهترین شکل ممکن فرهنگ هواداری را نشان داده و از رونالدو استقبال باشکوهی داشته باشند. همچنین هواداران نساجی هم باید از نیمار استقبال باشکوهی داشته باشند و در صورت برد و حتی باخت هم استقبالی در حد ایرانی و فوتبالمان از ابرستاره‌ها داشته باشند چون این بازی در کارنامه فوتبال ایران ثبت می‌شود و با بازی‌های دیگری که داشتیم کاملاً متفاوت است.

شانس‌های اصلی صعود از گروه مرگ را چه تیم‌هایی می‌دانید ؟

الدحیل تیم خوبی است اما پرسپولیس و النصر شانس اصلی صعود از گروهشان هستند.

در بین تیم‌های ایرانی حاضر در آسیا شانس قهرمانی برای کدام یک از نماینده‌های کشورمان قائل هستید؟

اگر تیم‌های پرسپولیس و سپاهان جزو چهار تیم صعودکننده از غرب آسیا باشند آنها شانس زیادی برای موفقیت خواهند داشت و قادرند تا مراحل بیشتری به جلو پیش بروند اما حقیقتاً کسب قهرمانی سخت است با این وجود باید دید قرعه و شرایط در مراحل بعدی چگونه رقم خواهد خورد.

آخرین سؤال ما هم به فولاد باز می‌گردد چون صحبت‌ها دال بر انتخاب یکی از دستیاران مربی جدید اسپانیایی از بین تو و احمد آل‌نعمه یا سهراب است. در این خصوص چه صحبتی داری؟

احمد که با فولاد بوده به همین دلیل باید او را حفظ کنند جدا از این سهراب به واسطه کاریزمایی که دارد قادر است حکم کریم باقری و نقش او را برای فولاد ایفا کند به همین دلیل به مسئولان فولاد توصیه می‌کنم با سهراب قرارداد بلندمدت منعقد سازند و از تجربه این مربی خوب خوزستانی نهایت بهره را ببرند. شخصی که در بالاترین سطح بازی کرده و می‌تواند نقش یک بزرگتر را در بردها و باخت‌ها ایفا کند هر چند بعید می‌دانم با بودن سهراب حاشیه به تیم رخنه کند. شرایط من هم فرق می‌کند. خانواده‌ام در امارات هستند و خودم هم در امارات مسئولیت یک تیم را دارم. در حال حاضر هم که در ایران هستم برای شرکت و سپری کردن دوره Aمربیگری حضور یافته‌ام.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز