خبرگزاری کار ایران

تیم ملی والیبال ایران مغلوب قهرمان جهان شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۸۳

تیم ملی والیبال ایران در ششمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها 2023 مغلوب ایتالیا قهرمان جهان شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته دوم لیگ ملت‌ها 2023 گروه مردان از روز سه‌شنبه 30 خرداد به میزبانی روتردام هلند و اورلئان فرانسه آغاز شده است و تا چهارم تیرماه با 32 بازی پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت 14:30 دقیقه امروز (چهارشنبه 31 خرداد) و در دومین مسابقه خود در شهر روتردام به مصاف ایتالیا رفت و سه بر صفر مغلوب این تیم شد.

بهروز عطایی در ابتدای این مسابقه همانند مسابقه با آلمان از ترکیب سیدمحمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر ایتالیا استفاده کرد.

شهروز همایونفرمنش، جواد کریمی، آرمان صالحی، علی حاجی‌پور، میثم صالحی و امیرحسین اسفندیار دیگر بازیکنان ایران در این دیدار بودند که در مواقع مورد نیاز با نظر سرمربی به زمین مسابقه آمدند تا 13 بازیکن ایران در این مسابقه شرکت کنند و مهدی جلوه تنها بازیکنی است که فرصت حضور نیافت.

سیمونه جیانلی، یوری رومانو، جانلوکا گالاسی، روبرتو روسو، دنیله لاویا، الساندرو میکلتو و لئوناردو اسکانفرلا نیز بازیکنان ایتالیا بودند که با نظر دی جورجیو سرمربی این تیم در ابتدای این مسابقه مقابل ایران صف‌آرایی کردند.

جدال دو تیم ایران و ایتالیا در سه ست و 87 دقیقه پیگیری شد و شاگردان بهروز عطایی با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 16 و 26 بر 24 نتیجه را به حریف واگذار کردند تا مغلوب قهرمان جهان شوند. رقابت دو تیم در ست سوم بسیار نزدیک بود و تیم ایتالیا به سختی امتیاز این ست را از ایران گرفت.

مردان والیبال ایتالیا که چهار قهرمانی جهان در سال‌های 1990، 1994، 1998 و 2022 از 18 دوره حضور و سه مدال نقره بازی‌های المپیک 1996، 2004 و 2016 از 12 دوره حضور در پرونده افتخارات خود دارد، در سال 2021 هفتمین قهرمان خود را در قاره سبز جشن گرفتند.

ایوایلو ایوانوف از بلغارستان و آندرسون کاکادور از برزیل به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت مسابقه ایران و ایتالیا را برعهده داشتند.

والیبالیست‌های دو کشور ایران و ایتالیا در رده سنی بزرگسالان و در طول تاریخ بیست‌وپنج بار به مصاف یکدیگر رفتند که هشت برد برای ایران و 17 پیروزی برای ایتالیا در این بازی‌ها ثبت شده است و با برد امروز، لاجوردی پوشان به هیجدهمین برد خود برابر ایران دست یافتند.

همچنین مسابقه امروز دو تیم، پنجمین جدال دو کشور در لیگ ملت‌ها از سال 2018 تاکنون بود که ایران تنها در دو دیدار موفق به شکست ایتالیا شده است.

در دیگر دیدار همزمان، تیم‌های ژاپن و کوبا در شهر ارولئان فرانسه به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده سرزمین تابان سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 16، 25 بر 21 و 25 بر 21 به پیروزی رسید و با شش برد و 18 امتیاز در صدر جدول مسابقات باقی ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز