خبرگزاری کار ایران

ابهامات بزرگ فهرست جدید قلعه‌نویی برای تورنمنت کافا: شایسته‌هایی که بیرون ماندند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۰۳۱

سرمربی تیم ملی نفراتی را برای تورنمنت کافا به اردو فراخواند که حضور برخی از آنها عجیب به نظر می‌رسد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، حضور در تورنمنت کافا برنامه اصلی امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی در روزهای تعطیلی بعد از پایان لیگ است. تورنمنتی که سرمربی تیم ملی ابتدا چندان تمایلی به حضور در آن نداشت اما در نهایت به‌دلیل نداشتن بازی تدارکاتی دندان‌گیر آن را ترجیح داد. امیر قلعه‌نویی اما برخلاف انتظار و ادعاهای قبلی‌اش ترجیح داده با تمام قوا در این تورنمنت حضور پیدا کند و از همین رو تمامی لژیونرهای ریز و درشت را به تیم ملی فراخوانده. او که در روزهای گذشته با تشکیل مینی کمپ و دعوت از یک مشت بازیکن بی‌نام و نشان لیگ که اغلب فصل متوسطی را پشت سر گذاشته بودند، داعیه تیم‌سازی و نسل عوض کردن داشت، ناگهان نصف بیشتر نفرات دعوتی به مینی کمپ را خط زد و به جای آنها لژیونرها را دعوت کرد تا همچنان علامت سؤال‌های پررنگ درباره برپایی مینی کمپ و دعوت از یک مشت بازیکن متوسط باقی بماند و حتی پررنگ‌تر شود. گویی ماتریس مدنظر امیرخان ناگهان تغییر کرده!

با این حال در لیست نهایی تیم ملی برای تورنمنت کافا چند نقطه ابهام باقی مانده. نقاطی که می‌توان بخشی از آنها را به سلیقه ربط داد و توجیه کرد اما برای برخی ابهام به اندازه‌ای است که نمی‌توان آنها را با بهانه‌های دم دستی و کلمات شیک نظیر ماتریس توجیه کرد. مرور لیست تیم ملی تصویر روشن‌تری از این ابهامات را پیش روی ما قرار می‌دهد.

 

ابهامات بزرگ فهرست جدید قلعه‌نویی برای تورنمنت کافا: شایسته‌هایی که بیرون ماندند

 

خط خوردن آقای گل

آقای گل لیگ برتر بی‌تردید بزرگترین خط خورده فهرست تیم‌ ملی است. نسبت به اردوی قبلی، غیبت آقای گل این فصل لیگ برتر عجیب است و به نظر می‌رسد عملکرد نه چندان خوب مغانلو در دو دیدار دوستانه برابر روسیه و کنیا باعث شده مغانلو با وجود تصاحب کفش طلای فوتبال ایران، از پوشیدن دوباره پیراهن تیم ملی محروم ‌شود. شهریار که با 13 گل زده بالاتر از سایر مهاجمین به ‌عنوان آقای گلی رسید، شاید تصور می‌کرد حتی با توجه به سبک بازی قلعه‌نویی بسرعت تبدیل به مهاجم فیکس تیم‌ ملی خواهد شد اما این اتفاق فعلاً رخ نداده.

در کنار مغانلو باید از مهرداد محمدی نیز نام برد که با نمایش درخشان در السیلیه و ثبت 11 گل در یک فصل، امیدوار بود تا شاید در این لیست تیم‌ ملی جای خود را پیدا کند اما این اتفاق برای ستاره سابق سپاهان رخ نداد تا مهرداد همچنان در حسرت بازگشت به تیم‌ ملی باشد.

محمدجواد محمدی، مهدی ممی‌زاده و محمدرضا آزادی 3 مهاجم دعوت شده به مینی کمپ هم طبق انتظارات شانسی برای حضور در لیست نهایی نداشتند و از ابتدا هم این مسأله مشخص بود.

یکی از اساسی‌ترین تغییرات لیست اعلام شده سرمربی تیم ملی، بازگشت قایدی بعد از مدت‌ها به تیم ملی است. امیر قلعه‌نویی پس از درخشش مهاجم قرضی استقلال در این تیم، مجاب شد تا این ستاره ریزنقش را بار دیگر به تیم ملی دعوت کند و او فرصت پوشیدن پیراهن ایران را داشته باشد.غیبت اللهیار صیادمنش در اردوی تیم ملی نیز دلیل عجیبی دارد. مهاجم تیم هال‌سیتی پس از اینکه جام جهانی را به‌دلیل مصدومیت از دست داد، توسط قلعه‌نویی به تیم‌ ملی دعوت شد اما در کمال تعجب، به‌دلیل برگزاری مراسم عروسی، ترجیح داد این فیفادی به ایران نیاید. البته او با توجه به شرایط احتمالاً در فیفادی بعدی عضوی از تیم خواهد بود. شهاب زاهدی هم در لیست تیم ملی ماندگار شده اما باید دید تمامی این ستاره‌ها می‌توانند زوج طارمی – سردار را برای حضور در ترکیب اصلی کنار بزنند.

 

ابهامات بزرگ فهرست جدید قلعه‌نویی برای تورنمنت کافا: شایسته‌هایی که بیرون ماندند

 

همان همیشگی در دفاع

در خط دفاعی سیدمهدی حسینی، میلاد زکی‌پور، عارف آقاسی، مهدی تیکدری، مهران احمدی، محمد نادری، احسان حسینی، محمد دانشگر، امیرمهدی جانملکی ، محمدامین حزباوی و آرمین سهرابیان از جمله مدافعانی هستند که سرمربی تیم ملی آنها را کنار گذاشته. در مقابل لژیونرهای خط دفاع را دوباره به اردو دعوت کرده. در غیاب شجاع که به‌دلیل مصدومیت در تهران می‌ماند، کنعانی از لیگ قطر، محرمی از کرواسی، حاجی صفی از یونان و البته مجید حسینی از ترکیه. مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع پرسپولیس نیز دیگر ستاره‌ای بود که با درخشش در ترکیب پرسپولیس به لیست تیم ملی بازگشت تا با دعوت دوباره روزبه چشمی و رامین رضاییان خط دفاعی کمترین تغییر را نسبت به جام جهانی داشته باشد.

 

حسینی خارج، پورحمیدی وارد!

درون دروازه نخستین تغییر مهم تیم ملی را شاهد هستیم. امیر قلعه‌نویی، سیدحسین حسینی گلر استقلال را خط زده. دروازه‌بان شماره یک استقلال که فصل گذشته برخلاف لیگ بیست و یکم نتوانست جام قهرمانی و دستکش طلایی را تصاحب کند، جامانده بزرگ لیست امیر قلعه‌نویی است. او که سابقه حضور در جام جهانی و بازی مقابل انگلیس و ولز را دارد، احتمالاً انتظار داشت که حداقل به‌عنوان گلر چهارم در لیست حاضر باشد اما قلعه‌نویی ترجیح داد فهرست خود را با یک نفر کمتر ببندد و سیدحسین را در تهران نگه دارد. این خط خوردن احتمالاً نتیجه عملکرد ضعیف حسینی در مقطع پایانی فصل است.

به جای او امیر قلعه‌نویی، محسن پورحمیدی را به کافا می‌برد؛ گلر آلومینیوم که یک فصل درخشان را سپری کرده و پاداش یک فصل خوب را با حضور در تیم ملی گرفت. برخی‌ها می‌گویند امیر به اندازه‌ای روی پورحمیدی نظر مثبت دارد که در تورنمنت کافا هم به او میدان خواهد داد؛ آنچه می‌تواند به دایره مدعیان دروازه تیم ملی اضافه کند.

در کنار این دو باید از امیر عابدزاده هم نام برد که پس از تغییرات در تیم ملی رنگ اردو را ندیده و به نظر می‌رسد که امیر اعتقادی به او ندارد. در حالی که امیر تنها لژیونر دروازه ایران است یک فصل خوب را با پونفرادینا در لالیگای 2 سپری کرده. او اگرچه این فصل با پونفرادینا نتوانست در منطقه صعود به لالیگا باشد اما تعداد کلین‌شیت خود را حفظ کرد و سیوهای بیشتری هم نسبت به فصل قبل داشت. با این حال امیر قلعه‌نویی، سه دروازه‌بان لیگ برتری را به او ترجیح داد. محمدرضا اخباری هم که به مینی کمپ دعوت شده بود، از لیست نهایی جا ماند.

 

ابهامات بزرگ فهرست جدید قلعه‌نویی برای تورنمنت کافا: شایسته‌هایی که بیرون ماندند

 

علامت سؤال‌های پررنگ در خط هافبک

در خط هافبک اگرچه احمد نوراللهی به‌دلیل مصدومیت در تهران ماندگار شده اما وضعیت علی قلی‌زاده نامشخص است و معلوم نیست که هافبک شارلروا به‌دلیل مصدومیت دعوت نشده یا بحث فنی در میان بوده. غلامرضا ثابت ایمانی، محمد قنبری، محمدحسین اسلامی، رضا شکاری نیز که به مینی کمپ دعوت شده بودند، مطابق انتظار راهی به لیست نهایی نیافتند. اما مهم‌ترین سورپرایز امیر در این خط حضور سعید مهری و علیرضا علیزاده در لیست نهایی است. او مهری از استقلال را که فقط نیم‌فصل فیکس بازی کرده به میلاد سرلک هافبک ثابت پرسپولیس ترجیح داده. در حالی که سرلک از خوب‌های پرسپولیس در این فصل بود و با تیمش دبل کرد؛ هافبک شماره 10 تیم پرسپولیس که از زمانی که به پرسپولیس آمد، حضور دائمی در تیم‌ ملی داشت و حتی کارلوس کی‌روش نیز او را در فهرست خود حفظ کرد اما پس از یک فصل درخشان به طرزی عجیب از تیم ملی کنار گذاشته شده.

حضور علیرضا علیزاده از گل‌گهر تیم سابق امیر در لیگ برتر یکی دیگر از علامت سؤال‌های عجیب لیست نهایی است. در شرایطی که رضا شکاری هم‌تیمی علیزاده در گل‌گهر نسبت به هم‌تیمی‌اش فصل بسیار بهتری داشته، امیر شکاری را خط زده و علیزاده را در اردو نگاه داشته. با وجود نتایج نامناسب گل‌گهر بعد از جدایی، امیر قلعه‌نویی شاگردش را حفظ کرده تا این بازیکن هم برای نخستین بار شانس پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشد.

شاید تنها نقطه مثبت لیست در خط هافبک ماندن محمد کریمی پدیده سپاهان در لیست نهایی باشد.

سامان قدوس مهم‌ترین غایب لیست تیم ملی در کافا است. ستاره سابق تیم کارلوس کی‌روش پس از اینکه دعوت پیشین قلعه‌نویی را رد کرده بود، این بار توسط او به تیم‌ ملی دعوت نشد تا جامانده بزرگ لیست لقب بگیرد. امیر پیش از این در پاسخ به سؤالی درباره دعوت از او دوپهلو صحبت کرده بود و به نظر می‌رسد که قدوس تمایلی برای بازی در تیم ملی امیر قلعه‌نویی ندارد. حالا همه منتظر اعلام تیم بعدی او هستند و این تصمیم که آیا در جام ملت‌ها قرار است برای ایران به میدان برود یا خیر.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز