خبرگزاری کار ایران

داماش به لیگ دسته اول فوتبال بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۵۹۹

داماش گیلان با شکست فولاد نوین اهواز به لیگ دسته اول فوتبال بازگشت.

به گزارش ایلنا، دور برگشت مرحله پلی‌آف لیگ دو از ساعت ۱۹ عصر امروز (پنجشنبه ۱۸ خرداد) بین دو تیم فولادنوین اهواز و داماش گیلان در اهواز به میزبانی فولادی‌ها برگزار شد که در این مسابقه داماش گیلان نتیجه را به حریف خوزستانی خود واگذار کرد.

 

داماش گیلان به لطف پیروزی دلچسب در مسابقه دور رفت که در یک بازی خانگی با حضور بیش از ۱۰ هزار هوادار این تیم بدست آمد در دیدار امروز با استرس کمتر و تمرکز و انگیزه بیشتری نسبت به حریف خود حاضر و در نهایت هر چند با نتیجه یک بر صفر در این مسابقه متحمل شکست شد اما در مجموع دو بازی رفت و برگشت با پیروزی دو بر یک جواز حضور در رقابت‌های فصل آتی لیگ یک را کسب کرد.

لاجوردی پوشان برخلاف فصل ۹۹-۹۸ که به دلیل ناکامی در صعود به لیگ آزادگان با فشار  هوادارانش مجبور به خرید امتیاز اروند خرمشهر شد و تنها یک فصل در لیگ یک حضور یافت اینبار پس از تجربه چندین صعود از مرحله نخست لیگ سه طی دو فصل سرانجام موفق شدند اینبار به صورت کاملا فوتبالی بازگشت باشکوهی به رقابت‌های لیگ آزادگان داشته باشند‌.

این نکته در خصوص تنها یک سال حضور داماش در فصل ۹۹-۹۸ لیگ آزادگان قابل ذکر است که امتیاز این تیم پس از اتمام فصل با رتبه دوازدهمی به دلیل عدم پرداخت مبلغ توافقی خرید امتیاز از سوی آنها با شکایت باشگاه اروند خرمشهر توسط کمیته تعیین وضعیت امتیاز فروخته شده استرداد یافت و لاجوردی پوشان نتوانستند در فصل‌ بعدی لیگ یک در مسابقات حضور یابند. پس از آن با همت چند تن از پیشکسوتان این باشگاه امتیاز مرحله نخست لیگ سه باشگاه کانیاو اشنویه خریداری شد و این تیم با نام داماشیان رشت بار دیگر فعالیت خود را در فوتبال آغاز کرد.

با صعود داماش گیلان به لیگ یک؛ فرشاد پیوس سرمربی فعلی این تیم و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس که پیش از این توانسته بود تیم‌هایی چون شهیدقندی یزد، سپیدرود رشت و چوکای تالش را از رقابت‌های لیگ دو به لیگ یک برساند، در رکورد صعود با تیم‌های مختلف کرد تا یکی از مربیانی محسوب شود که بیشترین تجربه صعود با تیم‌های مختلف را در رقابت‌های لیگ دو داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز