خبرگزاری کار ایران

ژاوی: مسی تا هفته آینده تصمیمش را خواهد گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۷۳۱

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، یک بار دیگر تاکید کرد که درهای باشگاه از نظر او کاملا به روی لیونل مسی باز است.

به گزارش ایلنا، ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، در دفتر خود، جایی که برای جلسات مهم با سران باشگاه و دستیاران خود تعبیه شده میزبان خبرنگار موندو دیپورتیوو بود. او در این گفت و گو در مورد آینده، تمدید قرارداد خود، خریدهای احتمالی و همچنین بازگشت احتمالی لیونل مسی به بارسلونا صحبت کرد:

هواداران در انتظار بازگشت مسی هستند. آیا به خاطر شایعات اخیر و اینکه او باید سریع تصمیم خود را بگیرد، اوضاع برای جذب او پیچیده تر از چند هفته پیش شده است؟

نه اوضاع فرقی نکرده و مثل همیشه است. من بارها گفته ام که درهای اینجا به روی مسی باز است. من به عنوان مربی می دانم که او می تواند به ما کمک کند ولی در نهایت به نظر من کمی باید مسی را تنها بگذاریم. او احترام زیادی برای پاری‌سن‌ژرمن قائل است و می خواهد فصل را به بهترین شکل تمام کند. بعد از این که قراردادش تمام شد می تواند تصمیم بگیرد که کجا می رود. به نظرم او توانایی ادامه در سطح بالا را دارد و اگر آن طور که هواداران و ما می خواهیم به بارسلونا بیاید، مطمئنا می تواند کار را به خوبی پیش ببرد.

شما گفته اید که این انتقال 99 درصد به خود مسی بستگی دارد. با توجه به مشکلات مالی بارسا و اینکه هنوز پیشنهاد رسمی به او ارائه نشده به نظرتان ممکن نیست مطرح کردن چنین موضوعی فشار روی مسی را بیشتر کند؟

از نظر فوتبالی این به خود مسی بستگی دارد و در آن هیچ شکی وجود ندارد. اگر لئو تصمیم به بگیرد که بیاید درها از نظر فوتبالی به روی او باز است و می دانم می تواند به ما کمک کند. من مسئول کادر فنی هستم و همه اعضای کادر فنی برای بازگشت او اشتیاق دارند. شکی نیست که او از نظر فوتبالی خیلی به ما کمک خواهد کرد. بحث های دیگر از جمله قرارداد اما در حیطه وظایف من نیست و نمی توانم نظری بدهم.

از باشگاه خبر می رسد که این موضوع هم کم و بیش حل شده است و می توان انتظار بازگشت مسی را داشت.

آن طور که به من گفته شد بله. اما اگر به تایید مربی باشد که او بیاید، این موضوع 100 درصد اوکی است.

در مورد لئو  گفته اید که با او صحبت کرده اید. از نظر فوتبالی، مسی را در این بارسا چگونه می بینید، او چه نقشی خواهد داشت؟

او با پست های متعددی می تواند خود را تطبیق دهد. می تواند به عنوان وینگر بازی کند یا در پست هافبک به میدان برود. او حتی می تواند به عنوان 9 کاذب بازی کند، جایی که تمام عمرش در آن بازی کرده است. در نهایت باید یک منطقه مناسب برای او در نظر بگیریم که بتواند به بهترین شکل بازی کند. اما به هر ترتیب من مطمئن هستم که مسی می تواند به ما کمک کند. فکر می کنم در یک سوم جلوی زمین ما خلاقیت کافی را نداریم و مسی همیشه می تواند این را به شما بدهد.

با توجه به پایان کار جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس در بارسلونا آیا این احتمال وجود دارد که مسی در صورت بازگشت به نوکمپ کاپیتان شود؟

لئو یک رهبر واقعی است و با شرایط کاملا سازگاری دارد. او کاپیتان این تیم بوده و بهترین بازیکن تاریخ و این باشگاه به شمار می رود. اصرار و تاکید می کنم که از نظر سرمربی تیم، درهای باشگاه صد در صد به روی او باز است.

آیا حضور مسی پلن نقل و انتقالاتی باشگاه را تغییر می دهد؟

خیر.

و اگر نیاید؟

نه چیزی عوض نمی شود. من با مدیریت باشگاه در مورد کمبودهایمان صحبت کرده ام و ربطی به این موضوع ندارد. چه لئو بیاید و چه نیاید پلن ما تغییری نمی کند.

به این دلیل چنین سوالی را می پرسیم که به نظر می رسد با حضور او در بارسا، به یک وینگر قدرتمندتر یا یک هافبک عضلانی تر برای ایجاد تعادل نیاز داشته باشید.

هیچ ربطی ندارد. از نظر من که این گونه است. تصور من از تیم سال بعد چه با مسی و چه بدون مسی تغییری نمی کند.

اگر مسی نیاید آیا به بازیکنی مثل برناردو سیلوا برای پاس های آخر و گلزنی نیاز دارید؟

این واضح است که او بازیکن فوق العاده ای است اما با سیتی قرارداد دارد و کار برای جذبش دشوار است.

به نظر می رسد که او سال گذشته برای آمدن به بارسلونا وسوسه شده بود؟

بله، به نظر من به هر بازیکنی در جهان بگویید که از بارسلونا پیشنهاد دارد و مربی تیم او را دوست دارد به راحتی به شما نه نخواهد گفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز