خبرگزاری کار ایران

بهتاش فریبا: اگر خود ما هم می‌خواستیم قرعه برداریم همین تیم‌ها را برمی‌داشتیم/جام ملت‌های آسیا جای جوانگرایی صرف نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۷۷۰

پیشکسوت فوتبال ایران درباره قرعه تیم ملی گفت: نزدیک به ۴۰ سال است که قهرمان جام ملت‌ها نشده‌ایم

بهتاش فریبا پیشکسوت فوتبال در گفتگو با ایلنا، درباره گروه تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ اظهار کرد: قرعه خوبی نصیب تیم ملی ایران شد. به نظرم اگر خود ما هم می‌خواستیم قرعه برداریم همین تیم‌ها را برمی‌داشتیم. از تیم‌های ملی فلسطین و هنگ‌کنگ شناخت زیادی نداریم. امارات هم چند سالی است افت کرده و فکر نمی‌کنم مشکلی برای تیم ملی به وجود بیاورد و ما می‌توانیم به عنوان تیم اول از این گروه صعود کنیم.

او ادامه داد: مسیر تیم ملی تا مرحله یک‌چهارم نهایی خوب بوده و امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که بتوانیم تا فینال این مسابقات برویم و بعد از سال‌ها با مربی ایرانی قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم. بازیکنان ما اصلا نباید به این مساله توجه کنند که با چه تیم‌هایی هم‌گروه شدیم. باید همان جایگاه همیشگی‌مان در آسیا را داشته باشیم و با آن تفکر وارد زمین شویم. اگر قرار باشد به فکر قهرمانی باشیم اصلا نباید رقبایمان در مرحله گروهی برایمان اهمیت داشته باشد.

فریبا در پاسخ به این سوال که تیم ملی پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد یا خیر، بیان کرد: باید به مسابقات وارد شد تا عیار تیم ملی مشخص شود. باید تیم‌های دیگر را هم دید که آیا با نفرات اصلی خود به این مسابقات می‌آیند یا خیر. تیم‌های ژاپن، استرالیا و کره جنوبی بزرگان فوتبال آسیا هستند و باید مراقب آنها بود البته تیم ملی هم لژیونرهای بسیار خوبی دارد که شناخت کافی از فوتبال آسیا دارند.

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه آیا تیم ملی باید در جام ملت‌های آسیا جوانگرایی کند، تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ سال است که قهرمان جام ملت‌ها نشده‌ایم و بعد از این مدت طولانی آنجا جای جوانگرایی صرف نیست. با شناختی هم که از قلعه‌نویی داریم به غیر از باتجربه‌ها قطعا چند بازیکن جوان هم به تیم ملی دعوت خواهد کرد. البته این را هم در نظر بگیرید که بیشتر لژیونرهای ما مانند حاج‌صفی و طارمی بالای ۳۰ سال سن دارند و باید برای آنها جایگزین خوب پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز