خبرگزاری کار ایران

یک چهارم نهایی لیگ اروپا

فاینورد - رم: تقابل جهانبخش با ارتش آقای خاص

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۱۲۱

بازیکنان تیم فاینورد امشب میزبان رم خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا و در دور رفت این مسابقات امشب و از ساعت 20:15 در روتردام دیدار جذابی میان فاینورد و رم برگزار خواهد شد که یکی از مهم‌ترین رقابت‌های این مرحله از مسابقات است و البته به دلایلی برای فوتبالدوستان ایرانی جذابیت مضاعفی دارد و آنهم مربوط به حضور علیرضا جهانبخش در ترکیب تیم هلندی است که با همبازیانش مقابل شاگردان ژوزه مورینیو صف آرایی خواهند کرد. به همی بهانه به وضعیت دو تیم پیش از این دیدار می‌پردازیم:

 

فاینورد

صدرنشین اردیویسه که با اختلاف 8 امتیازی نسبت به آژاکس و PSV به سمت قهرمانی این دوره از رقابت‌ها می‌تازد، این هفته‌ها اگرچه فراز و نشیب داشته ولی در مجموع نتایج قابل قبولی کسب کرده است. آنها با برتری پرگل 5 بر یک مقابل والویک در لیگ هلند به این بازی می‌آیند و پیش از آن در دیداری سنگین و حساس در جام حذفی هلند 2 بر یک مغلوب آژاکس شده بود تا از راهیابی به فینال باز بماند. تیمی که دو هفته قبل در لیگ هلند توانسته بود برابرش پیروز شود.

شاگردان آرنه اسلات برای صعود به نیمه نهایی و تقابل با رم از سد شاختاردونتسک اوکران عبور کردند. دیداری که در دور رفت در اوکراین با تساوی 1-1 به پایان رسید ولی در هلند با نتیجه پرگل 7 بر یک به برتری رسیدند. دیداری که جهانبخش در آن خوش درخشید و با یک گل و یک پاس گل در نتیجه بازی تاثیرگذار بود. حالا فاینوردی‌ها به رقیب سرسختی برای رسیدن به نیمه نهایی برخوردند. رمی که با مورینیو قصد ندارد تا پیش از رسیدن به جام قهرمانی مسابقات پا پس بکشد و همین موضوع دیداری جذاب بین صدرنشین لیگ هلند و تیم سوم جدول سری آ رقم خواهد زد.

 

چهره ویژه: علیرضا جهانبخش

جهانبخش یکی از ستاره‌های مطرح تیم فاینورد است که این هفته‌ها عملکرد قابل قبولی داشته است. جهانبخش پیش از دیدار هفته گذشته مقابل والویک هنگام گرم کردن پیش از بازی مصدوم شد و نتوانست تیمش را همراهی کند ولی تلاش کادر پزشکی نتیجه داد تا طبق اعلام رسمی باشگاه، مشکلی برای همراهی فاینورد مقابل رم نداشته باشد و هم تیمی‌هایش را در تقابل با مورینیو و شاگردانش همراهی کند.

جهانبخش در دیدار مقابل آژانس در جام حذفی پاس تک گل تیمش را در جریان شکست 2-1 مقابل آژاکس ارسال کرده بود و پیش از آن هم یک پاس گل مقابل اسپارتا روتردام به هم تیمی‌هایش داده بود. قبل از آن هم در بازی با آژاکس در لیگ برتر یک پاس گل داد و مقابل شاختار دونسک در بازی برگشت لیگ اروپا یک گل زده و یک پاس گل به ثبت رساند تا نشان دهد این روزها حسابی در اوج است و سوای اهمیتش برای فوتبالدوستان ایرانی، یک چهره ویژه برای فاینوردی‌ها محسوب می‌شود و باید دید می‌تواند مقابل رم هم چنین عملکردی داشته باشد یا نه.

ارتش ژوزه مورینیو هم هفته‌های قابل قبولی را سپری می‌کند و با استفاده از لغزش اینتر و میلان به جایگاه سوم جدول لیگ سری آ برسد و در فاصله 5 امتیازی با لاتزیوی رده دومی، نیم نگاهی به جایگاه نایب قهرمانی داشته باشد. رمی ها مقابل تورینیو و سمپدوریا به برتری رسیدند تا شکست یک بر صفر در دیدار حیاتی مقابل لاتزیو را به دست فراموشی بسپارند.

رم با برتری مقابل رئال سوسیداد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپ رسیذه است. جایی که در بازی رفت در خانه دو بر صفر پیروز شد و تساوی بدون گل مقابل این تیم در بازی برگشت برای صعود کافی بود و حالا باید از سد محکم صدرنشین لیگ هلند عبور کند تا به نیمه نهایی و بعد فینال برسد.

ژوزه مورینیو که در تمام مسابقات اروپایی سابقه قهرمانی دارد، انگیزه بالایی برای کسب قهرمانی این رقابت دارد تا رکوردی ویژه و افسانه‌ای برای خودش خلق کند و افتخاری دیگر به کارنامه کاری او اضافه شود.

چهره ویژه: ژوزه مورینیو

اگرچه رم بازیکنان شاخص و مهمی مثل دیبالا، آبراهام، پیگرینی، ماتیچ و الشراوی دارد ولی خصوصیت تیمی که مورینیو را روی نیمکت دارد معمولاً این است که چهره ویژه‌اش را نباید درون مستطیل سبز و بین 11 بازیکن پیدا کرد.

عنصر مهمی که رم را تا این مرحله کشانده و قصد دارد به سمت قهرمانی ببرد بدون شک مورینیو و انگیزه‌های شخصی و عطش وصف ناپذیرش برای کسب موفقیت و جام است.

رم اگرچه تیم خوبی در لیگ ایتالیا محسوب می‌شود ولی اصلاً کار راحتی برای اضافه شدن به جمع 4 تیم پایانی مسابقات ندارد و فاینورد حریف قدر و سد محکمی برای این تیم در مسیر رسیدن به هدفش یعنی قهرمانی است و باید دید تقابل فاینورد و رم و رقابت میان مورینیو و شاگردانش با یاران جهانبخش در دور رفت کار صعود را برای کدام تیم راحت‌تر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز