خبرگزاری کار ایران

ریکاردو ساپینتو در نقش نوسترآداموس: سپاهان و پرسپولیس امتیاز از دست دادند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۰۹۹

عملکرد ریکاردو ساپینتو با استقلال در نیم فصل دوم تحسین برانگیز است.

به گزارش ایلنا، سرمربی آبی‌ها با‌وجود آنکه در هفته شانزدهم به سپاهان باخت و تا حد زیادی از صدر جدول دور شد اما با کسب بردهای پی‌درپی اکنون با سپاهان صدرنشین هم امتیاز است و یک لغزش از سوی جدی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر کافی است تا استقلال به صدر جدول برسد.

برای ریکاردو ساپینتو و شاگردانش شیرین‌ترین اتفاق ممکن این است که در همان هفته پایانی به صدر جدول برسند و در روزی که به صدرنشین لیگ برتر جام می‌دهند، حضور در چنین جایگاهی را تجربه کنند.

استقلال با ساپینتو از ابتدای فصل تا پایان هفته بیست و پنجم هیچ گاه به صدر جدول نرسید. در این ایام استقلال به مانند امروز هم‌امتیازی با تیم صدرنشین را هم تجربه کرد، گاهی در جایگاه دوم بود، گاهی سوم و حتی در رده چهارم هم قرار گرفت اما استقلال هرگز صدرنشین نبود و به دلایل فنی و غیرفنی نتوانست در بالاترین رتبه جدولی قرار بگیرد.

استقلال در نیم فصل دوم فقط یک باخت را درکارنامه خود می‌بیند. 9 پیروزی و تنها یک تساوی حاصل نمایش آبی‌ها در 11 هفته‌ای است که از لیگ گذشته و اگر شکست در هفته نخست نیم فصل دوم مقابل سپاهان درکارنامه آبی‌ها ثبت نمی‌شد چه بسا استقلال اکنون صدرنشین لیگ برتر لقب می‌گرفت و با امیدواری بیشتری چشم به قهرمانی لیگ برتر می‌دوخت.

دراین ایام استقلال چه به لحاظ هجومی و چه به لحاظ دفاعی تیمی در حال رشد بوده و آمارهای به جا مانده از تیم ساپینتو گویای این واقعیت ملموس است که آبی‌ها حرکت مداومی را به سمت صدر جدول داشته‌اند و با‌وجود آنکه زمان قابل توجهی در جایگاه سومی حضور داشتند اما پا پس نکشیدند و به بردهای دامنه‌دار خود تداوم بخشیدند.

پیش‌بینی ریکاردو ساپینتو در حال تعبیر است. سرمربی استقلال روزی در تمرین استقلال رو به شاگردانش کرد وگفت: «از صدرنشینی پرسپولیس نا‌امید نشوید. آنها امتیاز از دست می‌دهند.» حتی ساپینتو پا را فراتر هم گذاشت و به شاگردانش اعلام کرد که پرسپولیس حدفاصل چه هفته‌هایی از صدر پایین می‌آید. این پیش‌بینی با کمی تأخیر به حقیقت پیوست. بعد از آن سرمربی استقلال اشاره‌ای هم به وضعیت سپاهان داشت. او در یکی از تمرینات تیمش وقتی با شاگردانش روبه‌رو شد به آنها اعلام کرد که سپاهان هم بزودی امتیاز از دست خواهد داد و نباید از صدرنشینی این تیم واهمه‌ای به دل راه داد.

پیش‌بینی ساپینتو حالا به حقیقت پیوسته و سپاهان با شکست مقابل تراکتور هم‌امتیاز با استقلال است. گرچه روی کاغذ بازی‌های زردپوشان آسان‌تر به نظر می‌رسد و این احتمال وجود دارد که مورایس و شاگردانش با آرامش بیشتری در بازی‌های آتی ظاهر شوند اما پرواضح است که در هفته‌های پایانی لیگ برتر هرگز نمی‌توان پیش‌بینی قطعی از نتایج تیم‌ها داشت و سپاهانی که مقابل تراکتور شکست خورد، ممکن است مقابل دیگر تیم‌ها نیز غافلگیر شود که در این شرایط استقلال باید نهایت بهره را از وضعیت موجود ببرد.

ساپینتو و شاگردانش برای عبور از چالش قهرمانی با هوادار، پرسپولیس، صنعت نفت، مس رفسنجان و تراکتور بازی دارند. بدون شک مصاف با این تیم‌ها در قیاس با بازی‌های سپاهان با تیم‌های مس رفسنجان، ملوان، نفت مسجد سلیمان، پیکان و مس کرمان دشوارتر است اما دروازه‌ها در هفته‌های پایانی به‌شدت کوچکتر می‌شود و امتیازگیری سخت و دشوار خواهد شد اما استقلال ساپینتو به حدی آماده و قبراق است که بتواند کفه ترازو را به سمت خود سنگین کند و جام قهرمانی را به دست آورد. این استقلال برای قهرمانی فقط اندکی شانس می‌خواهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز