خبرگزاری کار ایران

در انتظار اخراجی بعدی در لیگ برتر انگلیس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۰۹۵

لیگ برتر انگلیس امسال برای مربیان به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن پیش می‌رود.

به گزارش ایلنا، بیش از نیمی از تیم‌ها تغییر مربی داده‌اند. ۱۲ مربی اخراج شده‌اند و در کل ۱۳ جابه‌جایی داشته‌اند. گراهام پاتر که فصل را با برایتون به خوبی شروع کرده بود، خودش تن به جا‌به‌جایی داد تا تنها تغییر مربیان این فصل را که از سوی باشگاه قطع همکاری نشده بود، رقم بزند. او البته چند ماه بعد توسط مدیران چلسی اخراج شد.

با در نظر گرفتن ۲ اخراجی که چلسی انجام داده باید گفت در کل ۱۱ تیم دچار تغییرات روی نیمکت شده‌اند و فقط ۹ تیم با مربیان اول فصل‌شان ادامه می‌دهند اما آن ۹ سرمربی خوشبخت کدامیک هستند و آیا دیگر آنها را خطر اخراج تهدید نمی‌کند؟ به نظر می‌رسد دست‌کم دو نفر از آنها شاید نتوانند فصل را با موفقیت به پایان ببرند.

 ۹ مربی لیگ برتری که از اخراج جان سالم به در بردند

۴ تیم بالای جدول امسال وضعیت خوبی دارند و طبیعی است که مربیان‌شان اخراج نشده باشند. آرتتا با آرسنال کاری کرده است کارستان. منچسترسیتی و پپ گواردیولا هم همچنان دلبرانه بازی می‌کنند. ادی هاو دارد بدون خرید بزرگ و آنچنانی نیوکاسل را لیگ قهرمانانی می‌کند و تن‌هاخ هم بعد از سال‌ها هواداران منچستر را برای بازگشت به روزهای اوج امیدوار کرده است.

فولام و برنتفورد هم در حال گذراندن یکی از بهترین فصول‌شان هستند و شانس گرفتن سهمیه مسابقات اروپایی را دارند. پس طبیعی است که مارکو سیلوا و توماس فرانک جایگاه امنی داشته باشند. قاعدتاً اگر پاتر هم در برایتون مانده بود با توجه به نتایج خوب این فصل این تیم، او هم از حاشیه امن قابل توجهی برخوردار بود.

اما ۲ تیم دیگر که از کاندیداهای سقوط این فصل هستند اما هنوز دست به تغییر مربی‌شان نزده‌اند.

۲ مربی در آستانه اخراج دیگر

ناتینگهام فارست و وستهم، ۲ تیم دیگر لیست ۹تایی ما هستند که هنوز دست به نیمکت‌شان نزده‌اند اما هیچ بعید نیست تا پایان فصل این کار را انجام بدهند.

استیو کوپر برای طرفداران ناتینگهام فارست بسیار قابل احترام است. مرد ولزی فصل گذشته در حالی که ناتینگهام لیگ چمپیونشیپ را بد شروع کرده و در رده هفدهم بود تحویل گرفت و در پایان آنها را به پلی‌آف رساند و لیگ برتری کرد.

امسال ناتینگهام هزینه زیادی برای ماندن در لیگ برتر کرده. ۲۳ بازیکن در تابستان خرید و ۷ بازیکن در زمستان. ۱۵۰ میلیون پوند هزینه کرده اما به شدت در خطر سقوط است. آنها در رده هفدهم جدول هستند و با تیم هجدهم که به لیگ پایین‌تر می‌افتد هم امتیاز هستند! فقط تفاضل گل بهتر است که آنها را بالاتر نگه داشته.

شاگردان کوپر از ۸ بازی گذشته ۳ امتیاز کسب کرده‌اند و در ۵ بازی آینده باید با تیم‌های نیمه بالای جدول رو به رو شوند. مدیران ناتینگهام در مصاحبه‌شان می‌گویند به هیچ وجه قصد اخراج کوپر را ندارند اما معلوم نیست اگر این تیم به روند بدش ادامه دهد و به قعر جدول سقوط کند باز هم همین حرف را می‌زنند یا نه؟ آخرین مربی لیست ما که هنوز اخراج نشده ولی نتیجه خوبی هم نگرفته دیوید مویس است.

وستهم هم مثل ناتینگهام در حال حاضر با تیم رده هجدهم که سقوط می‌کند هم امتیاز است اما هنوز از سوی مدیران حمایت می‌شود. دلیل اصلی قطعاً ماجرای بازی‌های اروپایی این تیم لندنی است. مویس در دو فصل گذشته موفق شده وستهم را به رقابت‌های اروپایی برساند و در حال حاضر هم در لیگ کنفرانس به مرحله یک چهارم نهایی رفته و از شانس‌های مسلم قهرمانی در این رقابت‌هاست. با این همه وستهم دوباره مثل چند سال پیش وارد جنگ فرار از سقوط شده. شاید آنها در پایان فصل قهرمان لیگ کنفرانس شوند و همزمان به لیگ چمپیونشیپ سقوط کنند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز