خبرگزاری کار ایران

قلعه نویی: روسیه و کره جنوبی لایه های متعدد دفاعی دارند/ طارمی را در تیم ملی آزاد گذاشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۰۲۳

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می گوید طارمی یک را آزاد گذاشتیم تا در تیم ملی آزاد بازی کند.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه نویی پس از پیروزی مقابل تیم ملی فوتبال کنیا در نشست خبری بعد از بازی اظهار داشت: 2 بازی تدارکاتی که داشتیم دستاوردهای خیلی خوبی برای ما داشت و خیلی به ما کمک کرد. این چنین بازی های به مراتب سخت تر از بازی کردن مقابل روسیه و کره جنوبی است چرا که با لایه های متعدد دفاعی رو به رو می شویم.

وی ادامه داد: ما هم در حال تغییر شکل بازی تیم ملی هستیم و یقینا این نوع بازی کردن هزینه دارد. هزینه آن هم دادن گل در نیمه دوم بود اما خداراشکر می کنم که به بازی برگشتیم و توانستیم این بازی را از آن خودمان کنیم. تیم کنیا هم از نظر دفاعی و قدرت بدنی بالایی برخوردار بود و میانگین قدی بالایی هم داشتند. در نیمه دوم با توجه به تغییراتی که ایجاد کردیم هجومی تر بازی کردیم. برخلاف روند بازی که گل خوردیم ولی برگشتیم.

 

وی افزود: ما می توانستیم بهتر از این باشند و با 5 روز تمرین کردن یک سری از بازیکنان تیم ملی شرایط خوبی را نداشتند و مصدوم بودند. برای علی قلی زاده هم آرزوی سلامتی می کنم دیروز عمل جراحی کرده است. در مجموع تیم ملی خوب بازی کرد بازی روان، سریع و بسیار خوب بازی کردیم. من به آینده خوش بین تر هستم اما نیاز به بازی‌های زیادی داریم تا بتوانیم به خوبی نسبت به هم شناخت کافی پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت باقی مانده می تواند نگرش خود را در تیم ملی نهادینه کند یا خبر عنوان کرد: ما با 2 معقوله مواجه هستیم که یکی نگرش است و دیگری نتیجه که در حال حاضر سعی می کنیم که نگرش تیم ملی را تغییر دهیم. این شکل کاری من است و هرجایی بودم به همین شکل کار کردم حتی در گل گهر، ولی ما باید مدل دیگری را هم بازی کنیم تا بتوانیم در مقابله با تیم ها کم نیاوریم. این موضوع مستلزم زمان است اما نتیجه با نگرش و برنامه متفاوت است همانطور که در جام جهانی دیدید خیلی از تیم ها بودند که شانس قهرمانی داشتند اما حذف شدند. من فکر می کنم با توجه به نسلی که در فوتبال داریم بتوانیم در جام ملت‌های آسیا شرایط خوبی را داشته باشیم.

وی افزود: راجع به نتیجه کسانی که قول می دهند می توانند در جام ملت ها قهرمانی بیاورند همین جا تیم ملی را به او تحویل می‌دهیم. شرایط ما امروز شرایط بسیار خوبی است. فوتبال است یا توپ به تیرک دروازه می خوردم و وارد دروازه می شود و یا مهدوی کیا پنالتی خراب می‌کند. انتفاقات فوتبال اجتناب ناپذیر است چرا که در جریان بازی زمانی که اصلا فکرش نمی‌کنی تیم 10 نفره می‌شود. ولی باید بگویم که نسل خوبی داریم و بازیکنانی هم که در لیگ حضور دارند دیدید در این 2 بازی خوب بازی کردند. از این به بعد هم دیدمان به لیگ بیشتر خواهد بود و بازیکنان دیگری هم به جمع ما اضافه خواهند شد. یقینا بازیکنان دیگر هم می توانند به ما کمک زیادی را کنند. تاکتیک شانس و اتفاقات همه و همه در فوتبال دخیل هستند. حتی زمانی که سرمربی تیم ملی بودم به یک اجلاس رفتم که در آنجا 5 تا 6 ویژگی مربی را مطرح کرده بودن که یکی از آن ها شانس بود.

 

قلعه نویی در ادامه گفت: بازی آرژانتین و فرانسه را در فینال جام جهانی دیدید اگر در دقیقه 122 توپ تبدیل به گل می‌شد یک تیم دیگری قهرمان می‌شد. می خواهم بگویم که اتفاقات همیشه کنار فوتبال وجود دارد. نگرش و برنامه ما خوب است و با بازی های بیشتری می توانیم به آمادگی های بالایی برسیم لذا این که در بازی های بعدی بازیکنان دیگری هم به جمع ما اضافه خواهند شد و عیار تیم ملی بالاتر خواهد رفت.

 

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره نحوه بازی کردن مقابل رقبای خود تصریح کرد: ما 3 مدل بازی را باید داشته باشیم تا بتوانی به خوبی در زمین بازی کنیم، حتی یه موقع هایی باید با یک پلی میکر خوب بازی کنیم داریم ولی نام آنها را الان نمی گویم. بالاخره فوتبال 3 روش دارد و بستگی دارد که شما کارتان را چگونه آغاز کنید. ما باید تمام جوانب را بسنجیم تا بتوانیم در بازی‌ها به خوبی تغییر روش داده و بازی خوبی را از خود نشان دهیم.

وی در پایان در خصوص مهدی طارمی و نحوه بازی کردنش در این 2 بازی گفت: بعضی از بازیکنان هم فنی هستند و هم وزنی مهدی طارمی یکی از آن بازیکنان است و او را آزاد گذاشتیم تا در تیم ملی آزاد بازی کند. مهدی بازیکن بزرگی است و وزنه تیم ملی است. در این 2 بازی هم خیلی به ما کمک کرد. او در تیم ملی پشت مهاجم بازی میکند با توجه به داشتن بازیکنان جنگنده او آزاد بازی می‌کند. شما به چند بازیکن دیگر تیم ملی هم نگاه کنید میبیند خوب بازی می کنند آن هم برای این است که کمی مسئولیت این بازیکنان را زیاد کرده ایم. از جهانبخش هم تشکر می‌کنم او امروز شرایط بازی نداشت اما خودش گفت می خواهم بازی کنم. وقتی به قرارداد بازیکنان لژیونر نگاه می کنیم میلیون دلاری است اما می‌آیند و به خاطر مردم برای تیم ملی بازی می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز