خبرگزاری کار ایران

رسمی: آدبایور بازنشسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۵۷۳

امانوئل آدبایور مهاجم سابق آرسنال و منچسترسیتی در سن 39 سالگی بازنشسته شد.

به گزارش ایلنا، امانوئل آدبایور مهاجم سابق آرسنال و منچسترسیتی از فوتبال خداحافظی کرد و به دوران 22 ساله خود در این بازی پایان داد.

این مهاجم 39 ساله تصمیم گرفت کفش‌های خود را در باشگاه توگو آث سماسی آویزان کند. او از ابتدای ماه جولای 2021 به آن‌ها پیوسته بود.

آدبایور کار خود را در آث مرلان لومه آغاز کرد و سپس در سال 1999 در 15 سالگی به اروپا رفت تا در تیم جوانان تیم متز بازی کند.

آدبایور پس از 22 سال فوتبال حرفه ای، در اینستاگرام بازنشستگی خود را اعلام کرد: "از اوج تا انتها، حرفه من به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای سفری باورنکردنی بوده است. از طرفدارانم تشکر می‌کنم که در هر مرحله حضور داشتند. برای همه چیز بسیار سپاسگزارم و برای چیزی که در راه است هیجان زده هستم."

آدبایور در سال 2003 به موناکو پیوست و به عنوان یکی از برترین مهاجمان جوان اروپا ظاهر شد و در سال 2006 به لیگ برتر رفت و برای آرسنال بازی کرد.

او بعدها برای منچسترسیتی، رئال مادرید، تاتنهام و کریستال پالاس بازی کرد و سپس به استانبول باشاک‌‌شهیر، کایسری اسپور، المپیک آسونسیون و آث سماسی رفت.

در یک دوران درخشان، آدبایور طی 593 بازی 207 گل به ثمر رساند، از جمله 97 گل در لیگ برتر، و همچنین در سال 2011 با رئال مادرید قهرمان کوپا دل ری شد.

او با زدن 26 گل در 65 بازی و برنده جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا در سال 2008، بهترین گلزن تاریخ توگو است.

پنج بار بهترین بازیکن سال توگو برنامه‌های خود را پس از بازنشستگی فاش نکرد و باید دید که آیا او همچنان با فوتبال همراه است یا خیر.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز