خبرگزاری کار ایران

پایان سکوت آجورلو: پول سهام استقلال چطور خرج شد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۰۶۰۵

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران به برخی از ادعاهای مطرح شده پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، برکناری شبانه مصطفی آجورلو از مدیرعاملی باشگاه استقلال تهران موجب شد تا او بدون پاسخگویی به بسیاری از سوالات خبرنگاران به یکباره جای خود را پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر به علی فتح الله زاده بدهد.

فتح الله زاده اگرچه از ابتدا معتقد بود که با وجود مشکلات سعی دارد استقلال را در مسیر پیشرفت حفظ کند اما با گذشت هفته‌ها از بازگشت عجیبش به صندلی مدیریت باشگاه از مشکلات مالی گلایه دارد.

مدیرعامل فعلی باشگاه در حال حاضر سد بزرگ پرداخت طلب حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی آندره آ استراماچونی را پیش رو دارد و عدم وجود منابع مالی کافی در باشگاه موجب شد تا باشگاه استقلال برای دریافت کمک‌های مالی طرفداران شماره حساب اعلام کند!

سوال تکراری هفته‌های اخیر هواداران استقلال این بوده که چطور از مبلغ بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی که باشگاه از طریق انتقال سهامش به بورس به دست آورده بود در دسترس نیست تا در وهله اول طلب سرمربی سابق پرداخت شود و سپس سایر مشکلات باشگاه برطرف شود؟

برای پاسخ به این سوال تنها یک فرد وجود دارد: مصطفی آجورلو. او طی چند ماه اخیر تنها دو مرتبه در رسانه‌ها ظاهر شده بود و اکنون پس از اعلام شب گذشته حسین قربانزاده، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر معرفی آجورلو و همکارانش به دادگاه، او دوباره لب به سخن گشود.

نکته حائز اهمیت اظهارات جدید آجورلو پاسخ او به سوال طرفداران است که منابع مالی در باشگاه استقلال چگونه خرج شده است. او اعلام کرد از مجموع ۳۵۹ میلیارد درآمد حاصل از فروش سهام باشگاه استقلال، ١٢٣ میلیارد تومان در حساب باشگاه موجود بوده که این مبلغ را با مجوزی که دریافت کردند در ماه‌‌های اخیر هزینه نموده‌اند.

بر اساس گفته آجورلو حدود ۸۰ میلیارد تومان پیش از تشکیل کمیته مصارف هزینه شده به این دلیل که ۳۴ میلیارد بدون اراده باشگاه از جانب سازمان تامین اجتماعی از حساب باشگاه برداشت شد. حدود ۴۱ میلیارد تومان هم احکام قطعى قضایی علیه باشگاه استقلال وجود داشت. اضافه بر اینها چهار و نیم میلیارد تومان هم اداره مالیات قبل از تشکیل کمیته از حساب برداشت کرد. 

به گفته مدیرعامل سابق استقلال ۸۹ میلیارد تومان دیگر هم از بدهی های پرداخت شده دارای مجوز کمیته مصارف است. همچنین هزینه های سبدگردانی سهام بورس به مبلغ حدود ٣٦ میلیارد تومان و پذیره نویسی حدود دو میلیارد و هشتصد میلیون و یک مبلغ ١١ میلیارد و هشتصد میلیونى مالیات دیگر هم که مجوز لازم را دریافت کرده است.

آجورلو مدعی است درحالی ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت کرده که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از بدهکاران تخفیف گرفته و چون برای اظهاراتش مدارک معتبری در اختیار دارد از قربانزاده به دلیل افترا و نشر اکاذیب شکایت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز