خبرگزاری کار ایران

دبیر: جریان خاص به دنبال زدن کشتی است/ پولادگر درکی از کشتی ندارد/ 250 میلیارد گردش مالی فدراسیون کشتی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۸۰۸

رییس فدراسیون کشتی از معاون وزیر ورزش و جوانان و رویکرد او نسبت به کشتی‌گیران انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون کشتی اظهار داشت: بار مدال آوری ورزش کشور را کشتی به دوش می کشد اما متأسفانه در زمان تقسیم بودجه، دریافتی فدراسیون کشتی به هیچ وجه با مدال آوری آن همخوانی ندارد. من مشکل شخصی با کسی ندارم اما در وزارت ورزش نیز جریانی به دنبال این هستند که کشتی بالا نرود و تا کشتی می خواهد حرکت کند به دنبال زدن آن هستند، در حالی که کشتی جزئی از فرهنگ و میراث ایران است و همه باید برای اعتلای آن تلاش کنیم.

وی افزود: ما در 5 رده نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان تیم به مسابقات رسمی بین المللی اعزام می کنیم که اگر دو رشته آزاد و فرنگی را درنظر بگیریم ما در 10 رده تیم های ملی را به مسابقات اعزام می کنیم و برای آماده سازی همین تیم ها نیز نیاز به برگزاری اردوهای چندماه است. بعنوان مثال می گویم در تابستان 400 کشتی گیر در خانه های کشتی هر روز اردو داشتند و هزینه تغذیه، اسکان، مکمل و پوشاک ورزشی داشتیم بعلاوه آن باید هزینه اعزام، اعم از تهیه بلیت هواپیما، هزینه هتل و هزینه های ثبت نام را نیز به دلار و یورو پرداخت کنیم. 

* پولادگر درکی از کشتی ندارد 

رییس فدراسیون کشتی با انتقاد از معاون توسعه وزیر ورزش و جوانا گفت: 115 قهرمان جهان و المپیک را داریم که 305 مدال برای ورزش کشور کسب کرده اند و اگر به این جمع، دارندگان مدال های آسیایی و بازی های آسیایی را اضافه کنیم که تعداد آن چندین برابر خواهد شد. با این اوصاف بودجه کشتی با مدال آوری و افتخاراتش تطابق ندارد و به نظرم پولادگر درکی از کشتی ندارد و کار اجرا نیز بلد نیست و این ها یک گروه در وزارت ورزش هستند که ضد کشتی حرکت می کنند و نمی توانند افتخارات کشتی را ببینند. من به آن ها می گویم خُب شما چرا حسادت می کنید، بیایید و مثل کشتی شوید. کشتی موتور محرک ورزش ایران است، هر زمان که کشتی نتیجه گرفته سایر رشته ها نیز بالا آمده اند و هر زمان که کشتی افت کرده ورزش ایران افت کرده است. 

* جایزه سال قبل با دلار 60 هزار تومانى چه ارزشی دارد؟ 

رییس فدراسیون کشتی در خصوص کاهش ارزش جایزه کشتی‌گیران گفت: وزارت ورزش و جوانان هنوز جوایز سال 1400 کشتی گیران را نداده. دلار در آن زمان 25 هزار تومان بود و وزارت ورزش نیز جوایز را به صورت سکه پرداخت نمی کند و یک مصوبه ریالی برای آن دارد که مثلا به قهرمان جهان ما 80 میلیون تومان جایزه می دهند و الان که دلار نزدیک به 60 هزار تومان شده، دیگر آن پول ارزشی ندارد. ما باید خودمان درآمد داشته باشیم تا بتوانیم با مصوبه هیئت رئیسه جوایز میلیاردی به قهرمانان خود بدهیم، چرا که این کار باعث انگیزه در ورزشکاران می شود و کشتی گیری که جوایز خود را به موقع دریافت نکند، انگیزه ای برای کار کردن ندارد.  

* گردش مالی فدراسیون کشتی امسال 250 میلیارد بود 

وی درباره عملکرد مالی فدراسیون کشتی تصریح کرد: عملکرد سالانه فدراسیون در سال 96 حدود 27 میلیارد تومان، در سال 97، 31 میلیارد تومان و در سال 98 نیز 38 میلیارد تومان بود. خوشبختانه عملکرد مالی فدراسیون در سال 99 به 54 میلیارد تومان رسید و این عملکرد ر سال 1400، 131 میلیار تومان شد و در سال جاری نیز عملکرد ما به250 میلیارد تومان می رسد و سال بعد باید عملکردی بالای 300 میلیارد تومان داشته باشیم تا چرخ کشتی بچرخد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز