خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم جودوی رعد پدافند: به دراماتیک‌ترین شکل هت‌تریک کردیم؛ روس‌ها ما را اذیت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۵۱۵

سرمربی تیم جودوی رعد پدافند هوایی ارتش پس از کسب سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر گفت: حضور تیم‌های خارجی در لیگ باعث شد تا ورزشکاران‌مان محک خوبی بخورند و روس‌ها جدی‌ترین حریف ما بودند و را اذیت‌مان کردند.

به گزارش ایلنا، تیم جودوی رعد پدافند هوایی ارتش موفق شد برای سومین دوره‌ی متوالی قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد. محمد خواجه‌بافقی در گفت‌وگو با ایلنا درباره‌ی این فصل از مسابقات که با حضور تیم‌های خارجی به انجام رسید اظهار داشت: با حضور تیم‌های خارجی خدا را شکر مسابقات سطح کیفی بسیار خوبی داشت. پنج تیم از سه کشور عراق، روسیه و افغانستان حضور یافته بودند و چهار تیم برتر سال گذشته‌ی لیگ نیز به این رقابت‌ها آمده بودند. مسابقات هیجان‌انگیز و سنگین بود و کیفیت بسیار خوبی داشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به خاطر تعلیقی که به وجود داشت جودوکارهای ما نمی توانستند از کشور خارج شوند و مسابقه بین‌المللی داشته باشند. حضور تیم‌های خارجی در لیگ باعث شد تا ورزشکاران‌مان محک خوبی بخورند. خصوصا تیم لوکوموتیو روسیه یک رقیب سرسخت بود. آنها سطح بالاتری نسبت به تیم‌های عراقی و افغانستانی داشتند. البته تیم عراق هم تیم بدی نبود. روس‌ها اما جدی‌ترین حریف بودند و ما را اذیت کردند.

سرمربی تیم رعد پدافند درباره‌ی سومین قهرمانی متوالی تیمش بیان داشت: خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم هت‌تریک کنیم. سال گذشته با مس کرمان در فینال رقابت داشتیم و امسال در دیدار پای فینال به این تیم قدرتمند برخوردیم. همواره جدال ما حساس و نزدیک بوده و این مرتبه نیز همانند فصل قبل با نتیجه‌ی چهار بر سه به برتری دست یافتیم. 

وی درباره نتایج دراماتیکی که در این فصل رقم خورد گفت: در بازی با مس کرمان با نتیجه‌ی سه بر یک جلو بودیم که مهدی فتحی‌پور، ورزشکار شناخته‌شده و باتجربه‌ی ما دچار آسیب‌دیدگی شد و نتوانست به مسابقه ادامه دهد. ما انتظار داشتیم که با پیروزی او چهار بر یک به برتری برسیم اما برنامه‌مان دچار اختلال شد و در ادامه نتیجه سه بر سه شد. کار به برداشتن گوی و امتیاز طلایی کشیده شد و ما موفق شدیم در وزن منفی 100 کیلوگرم به برد نهایی برسیم. جالب است که ورزشکار ما در این وزن در رقابت اول خود به حریف قدرتمند کرمانی باخته بود. نکته‌ی عجیب‌تر این است که در مسابقه‌ی فینال نیز چنین شرایطی تکرار شد. ما مقابل لوکوموتیو روسیه سه بر صفر عقب بودیم و در دیدار چهارم نتیجه‌ی نهایی مساوی شد. بعد ما توانستیم کامبک بزنیم و نتیجه را به تساوی بکشیم و نهایتا با برتری در وزن منفی 90 کیلوگرم قهرمانی را به دست بایوردیم. تا به حال سابقه نداشته که در لیگ چنین رقابت‌های نزدیک و سنگینی را مشاهده کنیم. 

خواجه‌بافقی درباره‌ی قوانین خاصی که در این دوره فدراسیون جودو گذاشته بود اذعان داشت: چون لیگ امیدها برگزار نشد، بخشنامه از سوی فدراسیون آمد که همه‌ی تیم‌ها باید حداقل یکی از هفت نفر اصلی خود را به یک بازیکن از رده ی سنی جوانان اختصاص دهند. به همین خاطر برای جذب بازیکنان آن رده‌ی سنی نیز رقابت سنگینی بین تیم‌ها شکل گرفته بود. قانون دیگر هم این بود که هیچ تیمی حق نداشت در ارنج اصلی بیش از 2 ملی‌پوش داشته باشد. اسامی ملی‌پوشان پیش از شروع مسابقات اعلام شده بود. ما همچنین اجازه‌ی استفاده از قهرمانان رشته‌ی کوراش را نداشتیم و کارمان کمی سخت‌تر شد. با این وجود شاکله‌ی اصلی تیم ما همچنان از سربازقهرمان‌ها و نفرات کادری تشکیل شده بود و توانستیم تیم خوبی را روانه‌ی مسابقات کنیم. مهدی فتحی‌پور، کیوان مهدی‌زاده و قاسم‌ بافچه‌قی سه مهره‌ی ملی‌پوش تیم ما بودند که عملکرد بسیار خوبی داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: از امروز(دوشنبه) وزن‌کشی مسابقات انتخابی نیروهای مسلح خواهد بود. ما باید تیم خود را جهت شرکت در رقابت‌های ارتش‌های جهان، سیزم در سال 2023 آماده کنیم. مسابقاتی که به میزبانی دومنیکن در تیرماه 1402 برگزار می‌شود. اولین اردوی تیم ما در همین اسفندماه استارت خواهد خورد.

خواجه‌بافقی در پایان گفت: همدلی بسیار خوبی در سطح مدیریت باشگاه و کادرفنی و بازیکنان وجود داشت. باشگاه رعد پدافند همواره نگاهی متعهدانه به سرباز قهرمان‌ها داشته و شرایطی را فراهم کرده تا آنها بتوانند در کنار گذراندن خدمت سربازی بدون مشکل دوران ورزشی‌شان را ادامه دهند. ما اعتبار بسیار خوبی در لیگ داریم و ورزشکاران و ملی‌پوشان علاقه دارند تا برای تیم رعد به میدان بروند. همچنین لازم است از هیئت جودوی بوشهر هم تشکر کنم که همکاری خوبی با ما داشتند. ما امسال در این شهر تیم‌داری کردیم و از جودوکاران بوشهری نیز بهره بردیم. آنها تعامل خوبی با باشگاه رعد پدافند داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز