خبرگزاری کار ایران

فکری: می‌خواهم پسرانم را سر تمرینات سایپا بیاورم/ نمی‌‌خواهم هواپیما را به خانه‌ام ببرم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۲۸۳

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: توانستیم ذره‌ای خودمان را از تیم پایین‌تر فاصله بدهیم.امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمود فکری پس از برتری یک بر صفر تیم فوتبال سایپا مقابل مس شهربابک در هفته بیست و سوم لیگ یک، اظهار داشت: به هر حال توانستیم ذره‌ای خودمان را از تیم پایین‌تر فاصله بدهیم.امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و به امید خدا بازی به بازی بتوانیم بهتر بازی کرده و ۳ امتیازها را بگیریم.

وی درمورد اینکه گفته می‌شود باشگاه سایپا با انتخاب مهدی حسینی‌نسب که از کادرفنی این تیم کنار گذاشته شده بود، به نوعی با خودش مقابله به مثل کرده، عنوان کرد: به هر حال این مربی شاید نمی‌توانست در کادرفنی به ما کمک کند. اگر می‌توانست کمک کند کنار ما و نزدیک‌تر بود ولی احساس کردیم نمی تواند این کار را انجام بدهد و باشگاه تشخیص داد او را به عنوان مدیرفنی بگذارد.

سرمربی تیم سایپا اضافه کرد: خوشبختانه یا متاسفانه ما در تیم، کمیته فنی داریم که رئیس و اعضا دارد. روزی که مصطفی قنبرپور به سایپا آمد به عنوان مدیرفنی و سرپرست تیم سایپا اعلام شد. با این وجود حسینی‌نسب هم به عنوان مدیرفنی اعلام شده است. با این کارها مقداری از خودمان انرژی می‌گیریم و مسیرمان خوب و قشنگ نیست‌.

فکری ادامه داد: نمی‌دانم اما شاید یکی از فاکتورهای انتخاب محمود فکری به این دلیل بود که صبر، حوصله و تحملش در این مسائل بالا است اما انرژی‌ای که روی حریفان می‌گذاریم، کمتر از انرژی‌است که برای درون خودمان می‌گذاریم. همین موضوع کارمان را سخت می‌کند‌ واقعا اگر فکر می‌کنند با من به نتیجه نمی‌رسند، خیلی سریع‌تر تصمیم بگیرند و نفری که بهتر است انتخاب کنند و بیاورند.

وی تصریح کرد: حیف است و قشنگ نیست تیمی مثل سایپا با این تشکیلات و مجموعه و مدیران بزرگی که در مجموعه‌اش بودند، رفتند ، به سمت‌های بالاتر مثل وزارت رسیدند و اکنون هم مدیران بزرگی دارد برای مربی، بازیکن و خودش چنین فضایی به وجود بیاید. الان در تیم ما فضایی ایجاد شده که ظاهرا کادرفنی و بازیکنان یک طرف هستند و تیم مدیریتی در طرف دیگر‌. این موضوع واقعا از ما انرژی می‌گیرد. به اندازه‌ای که باید برای حریفان انرژی بگذارم، برای خودی‌ها انرژی می‌گذارم. اطمینان دارم به مشکل می‌خوریم.

سرمربی سایپا گفت: امیدوارم تصمیم‌های بهتری گرفته و مشاوره‌های بهتری داده شود‌. وقتی از این مجموعه نان و نمک می‌خوریم و روزی برای زن و بچه خود می‌بریم، دست کم اگر نمی‌توانیم کمک کنیم، چوب لای چرخ این مجموعه نگذاریم. مانند یک مرد باشیم و بیاییم و بگوییم من نیستم، خداحافظ نه اینکه هر روز اذیت کرده و داستان جدیدی درست کنیم‌. این تیم اکنون در رتبه دوم جدول است. بارها این موضوع را در کمیته فنی مطرح کردیم که شمس آذر از فصل قبل سرمربی و بازیکنان خوب و مدیرعاملش را حفظ کرده است. از ۲ ماه پیش از شروع فصل تمرینات آماده‌سازی و ۱۱ بازی تدارکاتی انجام داده‌اند. اصول فوتبال چیزی نیست که بخواهید آن را زیر پا بگذارید.

فکری افزود: شمس آذر سایر موارد را هم رعایت کرده که اکنون اینجا(صدرنشین) جدول است. تمام مجموعه سایپا از مدیرعامل تا سرمربی و کل بازیکنانمان تغییر کرده‌اند اما اکنون دوم جدول هستیم. نمی‌دانم چه دلیلی دارد این اندازه مرا اذیت می‌کنند؟ یعنی سالم کار کردن و سلامت بودن این قدر در فوتبال ما ایراد دارد؟

وی درمورد اینکه آیا مدیرعامل سایپا در تصمیم‌های وی دخالت می‌کند، توضیح داد: در تمام مسائل ریز. می‌آیند و می‌گویند پیشنهاد دادیم اما اصلا نیازی به پیشنهاد نیست. مثلا من فردا ریکاوری دارم و می‌خواهم برای تیم بازی تدارکاتی بگذارم، بیایم به جایش یک تمرین سنگین بگذارم که نیازی نیست. امروز از مجموعه تیم حریف یک نفر می آید روی سکوهای ما و به دروازه‌بان ما می‌گوید بی‌شرف بلند شو اما می‌بینم هیچکس در ورزشگاه خودمان نیست که جلوی این آدم را بگیرد.

سرمربی سایپا خاطرنشان کرد: این فرد از مجموعه تیم مس شهربابک بود اما نمی‌دانم از کادرفنی شان بود یا کادر پزشکی یا هر چیز دیگر اما لباس آن‌ها را داشت. پس از داد و بیداد کردن من، می‌آیند و جلویش را می‌گیرند. نمی‌دانم باید کجا را داشته و مراقب چه کسی باشم؟

فکری درخصوص اینکه برخلاف سایر تیم‌ها که ۶_۵  مربی روی نیمکت خود دارند، سایپا امروز فقط ۲ مربی داشت و آیا این موضوع اذیت کننده نیست، پاسخ داد: واقعا نفرات کادرفنی ما کم هستند. چند ماه قبل امیر میرزاییان جدا شد . اکنون هم حسینی‌نسب جدا شده است‌. نفر کم داریم. پس از رفتن میرزاییان درخواست دادیم مربی اضافه شود اما کمیته فنی تشخیص داد کسی اضافه نشود‌ یا الان که حسینی‌نسب رفته وقتی بازیکنان در تمرینات چند گروه می‌شوند، نفر کم داریم که بالای سرشان باشد.

وی ادامه داد: اکنون تصمیم گرفته‌ام پسران خود را بیاورم و بالای سر یک گروه بگذارم تا توپ برسانند و کمک کنند! نمی‌دانم چه گناهی کرده‌ام.

سرمربی سایپا درمورد اینکه چرا شرایط این تیم متمول به این شکل است و ظاهرا بازیکنانش دریافتی خوبی هم نداشته‌اند، اظهار داشت: از لحاظ پرداختی تاکنون ۵۰ درصد گرفته‌ایم و بین تیم‌های مدعی ۱۵ درصد عقب هستیم. شب عید هم است و باید درصد دیگری پرداخت شود‌. البته با این مسائل کنار می‌آییم. اگر با بازیکن صحبت شود تا این اندازه معرفت دارد که با این موارد کنار بیاید اما نباید به بازیکن تیم دوم جدول سخت و ایراد بگیریم.

فکری عنوان کرد: تیم ما هر روز یک حاشیه دارد. مثلا روز گذشته گفتند بازیکنانی که در خوابگاه هستند، باید آنجا را ترک کرده  و جای دیگری بروند. هر کجا می‌روم اولین تلاشم این است که به تیمم شخصیت بدهم اما وقتی به تیم شخصیت ندهید اینجوری می‌شود که یک بازی می‌برید و یک بازی می‌بازید یا مساوی می‌کنید. اگر می‌خواهید سایپا صعود کند باید به این تیم شخصیت بدهید. برای بازی با ون پارس می‌خواهیم با اتوبوس به اصفهان برویم. این شخصیت دادن به تیم است؟ برای خودم چیزی نمی‌خواهم بلکه برای باشگاه سایپا و بازیکنانش می‌خواهم. باید به این نفرات شخصیت داده شود تا بتوانند تلاش کنند و تیم را بالا بیاورند. اگر می‌گویم به تیم هواپیما بدهید مگر می‌خواهم آن را به خانه‌ام ببرم‌؟

وی درمورد اینکه آیا تعطیل کردن تمرین ۲ روز قبل سایپا به دلیل ممانعت از ورود مهدی حسینی‌نسب صحت دارد، گفت: بله. او مدیرفنی است و می‌تواند از فضای دورتری تمرین را ببیند‌. در مجموعه سایپا چنین فضایی وجود دارد و از او خواستم داخل محوطه فنی، دور زمین و چمن سبز نیاید. به او گفتم می‌تواند از فضای دورتری تمرین را ببیند اما ممانعت کرد و نرفت. من هم مجبور شدم تمرین را تعطیل کنم زیرا تمرکز بازیکنان و خودم از بین می‌رفت. اگر تمرین را ادامه می دادم شاید بازیکنانم مصدوم می‌شدند.

سرمربی سایپا افزود: شاید خودم به هم می‌ریختم‌. در مجموع تشخیص دادیم تمرین نکنیم تا مشکل دیگری به وجود نیاید. حتی خود مدیرعامل باشگاه گفت حسینی‌نسب با آمدن به زمین، کار اشتباهی کرد. با لباس شخصی به زمین آمده بود. خیلی وقت‌ها پس از تمرینات با مدیران‌مان تمرین و بازی می‌کردیم. مدیرعامل سایپا وقتی می خواست وارد زمین شود از من اجازه می‌گرفت و به من احترام می‌گذاشت. او همه کاره باشگاه است. می‌تواند همین الان مرا کنار بگذارد اما چگونه برای ورود به زمین اجازه می‌گیرد؟ او به من احترام می‌گذارد‌. مدیر فنی که بزرگ‌تر از مدیرعامل باشگاه نیست.

فکری گفت: وقتی هم به او گفته می‌شود در فضای دیگری تمرین را ببین اگر واقعا دلش به حال تیم می‌سوزد یا می‌خواهد نانی که لز اینجا برای زن و بچه‌اش می‌برد حلال باشد، دست‌کم نباید در کار تیم بگذارد. نباید رفتاری کنیم که همدیگر را اذیت کرده و از هم انرژی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: به پیر و پیغمبر پس از بالا آوردن نفت مسجد سلیمان، تیم را به من ندادند. وقتی هم در حال افتادن بود، در لیگ برتر این تیم را نگه داشتم و بازهم تیم را به من ندادند. سایپا هم اگر بالا آمد، هز تصمیمی می‌خواهند بگیرند. من یک آدم حرفه‌ای هستم. قرار نیست ۱۰ سال اینجا بمانم. اجازه بدهند تمام انرژی‌ام را بگذارم و تمام تمرکز خود را داشته باشم و خدا کمک کند تا اگر ان‌شاءالله بالا آمد، دوستان هر تصمیمی تمایل داشتند بگیرند. شاید نتوانستند با محمود فکری کار کنند. اشکالی ندارد.

سرمربی سایپا افزود: کار خودمان را بلد هستیم و اگر جایی ایراد داریم بیایند و بگویند. اینکه من در روز ریکاوری بخواهم به تیم استراحت بدهم در حوزه تصمیم‌گیری کمینه فنی نیست که به من حرف بزنند‌. پس از این همه سال می‌دانم . این همه گدایی کردیم و شب جمعه را بلد هستیم.

فکری درمورد اینکه یکی لز بازیکنانش گفته تا پایان سال باید از کادرفنی حمایت شود، توضیح داد: از هفته سوم که در بازی خانگی به خیبر باختم صحبت از تغییر مربی یا آوردن جانشین برای من بود. از نفرات مختلف صحبت شده است‌. همیشه ساک یک مربی آماده است و آمادگی دارد که بگویند برو یا بیا. تصمیم برعهده باشگاه است و مدیریتش می‌تواند هر تصمیمی بگیرد. استخدام آن‌ها هستم و نمی‌توانم برایشان تصمیم بگیرم بلکه آن‌ها می‌توانند برای من تصمیم بگیرند.

وی افزود: می‌گویم تا زمانی که هستم به من و تیم آرامش بدهند. نوکرشان هم هستم اما اجازه بدهید با آرامش بیشتری کارم را انجام بدهم‌. الان به من گفته‌اند اگر این ۲ بازی را نبری، اخراجت می‌کنیم. اگر این بازی‌ها را هم ببریم معلوم نیست صعود کنیم. ۱۰ بازی مانده و اگر این ۲ بازی را ببریم، چه کسی تضمین می‌دهد سایپا صعود کند؟ همه باید تا روز آخر بجنگیم. اگر یک نفر حتی مرغ و خروس مجموعه سایپا کمک نکنند، شاید کار خراب شود‌. همه مجموعه باید برای صعود کردن تیم کمک کنند.

سرمربی سایپا درمورد اینکه آیا با این همه فشار به فکر استعفا کردن نیفتاده است،گفت:  به خدا دیگر خسته شدم. امیدوارم خدا به ما توانایی،صبر و حوصله بدهد تا وقتی این مسئولیت را قبول کرده‌ایم با حوصله کارمان را ادامه بدهیم. تمام تلاش خود را می‌کنم تا استعفا ندهم اما تصمیم گیرنده باشگاه است و هر لحظه حتی همین الان می‌توانند اعلام کنند همکاری‌ام با سایپا تمام است.

فکری درمورد اینکه آیا فصل آینده سایپا را در لیگ برتر می‌ببنیم، توضیح داد: پیشگویی نمی‌کنم اما امیدواریم برای مجموعه سایپا اتفاقات خوبی بیفتد. همه باید برای موفقیت این مجموعه کار و تلاش کنیم. دست بازیکنان هم درد نکند. همه به عشق سایپا تلاش می‌کنیم . پیراهنی که پوشیده‌ایم، لباس سایپا است و همه باید برای موفقیت خود، خانواده مان و مجموعه تلاش کنیم. امیدواریم اتفاق قشنگ بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز