خبرگزاری کار ایران

نگاهی به جنجال‌های ساپینتو: او بی تقصیر نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۴۲۹

سرمربی تیم استقلال تهران طی مدت زمان کمی که روی نیمکت این تیم حضور داشته مسبب حواشی زیادی بوده است.

به گزارش ایلنا، ریکاردو ساپینتو با رفتارش طی کمتر از یک سالی که روی نیمکت استقلال حضور داشته بیشتر به دلایل حواشی خارج از زمین مورد توجه قرار گرفته تا مسائل فنی و دستاوردهایش به عنوان یک سرمربی در زمین فوتبال.

آخرین حاشیه مربوط به این سرمربی پرتغالی به رای کمیته انضباطی برمی‌گردد. روز گذشته ریکاردو به دلیل اظهاراتش در نشست خبری پس از بازی هفته بیستم مقابل پیکان ۴ جلسه از همراهی استقلال محروم شد. این اتفاق درحالی رخ داد که به دلیل اتفاقات مسابقه خارج از خانه با مس او ۲ جلسه دیگر هم محروم شده بود و بدین ترتیب ۶ مسابقه از همراهی این تیم محروم است.

او در نشست خبری پس از بازی اظهارات تندی را علیه نیمکت نشینان پیکان مطرح کرد: «باید جلوی این کارها گرفته شود و من به تنهایی نمی‌توانم مقابل این موضوع بایستم. فدراسیون باید ورود کند و این موضوعات را حل کند چرا که صحبت آینده فوتبال ایران درمیان است و باید این قضیه حل شود. یک رفتار انسانی و نرمال نبود. این موضوع را به همه نمی‌توان  تعمیم داد. باید نتیجه را قبول کنید و اگر باختید شکست را قبول کنید.»

امروز بیژن طاهری، سرپرست استقلال در اعتراض به رای صادره درمورد سرمربی آبی پوشان اعلام کرد که او مظلوم واقع شده است و نباید چنین حکمی برای او در نظر گرفته می‌شد؛ اگرچه رای تا یک هفته دیگر در کمیته استیناف قابل پیگیری است و از نظر حقوقی بررسی می‌شود باید رفتارهای ساپینتو طی مدت کوتاه حضورش در ایران را بررسی کرد و این موضوع مشخص می‌شود که او چندان بی تقصیر هم نیست.

نگاهی به جنجال‌های ساپینتو: او بی تقصیر نیست!

درگیری با نیروهای هلال احمر

ریکاردو ساپینتو بعد از گل ملوان با مشاهده شادی نیروی هلال احمر در نزدیکی نیمکت تیمش با بطری آب وی را مورد هدف قرار داد که در ادامه تنش شکل گرفت. وی بعد از آن با لگد نیروی هلال احمر را مورد هدف قرار داد که با دخالت نیمکت نشینان ماجرا ختم شد. 

نگاهی به جنجال‌های ساپینتو: او بی تقصیر نیست!

درگیری با هموطن

در مسابقه جام حذفی با تراکتور به میزبانی ورزشگاه آزادی، در یک صحنه که داور به سود تراکتور خطا اعلام کرد، ساپینتو به تصمیم داور معترض شد. آلوز هافبک پرتغالی تراکتور به سمت هموطن خود رفت و الفاظی به کار برد که باعث عصبانیت ساپینتو شد. در ادامه، روزبه چشمی و سیاوش یزدانی به سمت هافبک تراکتور حمله کردند. کوپال ناظمی بدون اینکه به کسی کارت بدهد به طرفین درگیری تذکر داد.

نگاهی به جنجال‌های ساپینتو: او بی تقصیر نیست!

درگیری در کرمان

در لحظات پایانی بازی در ورزشگاه خانگی کس کرمان، درگیری‌ای میان کادر فنی استقلال و مس شکل گرفت. این درگیری در ابتدا میان یکی از نیمکت‌نشینان مس کرمان با ساپینتو شکل گرفت و در ادامه بازیکنان مس کرمان و استقلال هم وارد درگیری شدند و مشکلات متعددی رخ داد. داور در این صحنه مسابقه به سرمربی آبی‌ها کارت قرمز داد و سرمربی آبی‌ها پس از این اتفاق، از زمین مسابقه اخراج شد. ساپینتو قبل از ترک ورزشگاه، به سمت هواداران استقلال رفت و با آن‌ها خوشحالی کرد و آن‌ها را به هیجان آورد.

در ادامه این حرکت، گروهی از عوامل مس و نیروهای امنیتی به سمت ساپینتو رفتند که درگیری در آستانه ورود به بخش زیر سکوها و اتاق‌های رختکن و اداری جدی‌تر شد.

نگاهی به جنجال‌های ساپینتو: او بی تقصیر نیست!

در کنار رفتارهای ساپینتو در کنار زمین درگیری او با فیلمبردار برنامه تلویزیونی و اعتراضات مداوم مانند بین دو نیمه بازی سوپرجام را هم می‌توان در نظر گرفت که نشان می‌دهد این سرمربی بی تقصیر نیست. اگرچه درباره رای صادره از کمیته انضباطی باید ارکان حقوقی بررسی انجام داده و تصمیم‌گیری کنند اما بی گناه جلوه دادن این مرد خشمگین که کنترلی روی رفتارش روی نیمکت ندارد، تنها به منزله پاک کردن صورت مسأله است.

بهتر است استقلال و مدیرانش برای جلوگیری از بروز جنجال‌های بیشتر بیشتر این کرد پرتغالی را با فرهنگ و آداب ایرانی آشنا کنند تا او با غیبت‌های مکررش کمتر به رویای تکرار قهرمانی آبی پوشان ضربه بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز