خبرگزاری کار ایران

آغاز تلاش مدعیان برای جام سی‌وششم لیگ برتر والیبال ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۳۹۳

مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان از یکشنبه 30 بهمن آغاز می‌شود و هشت تیم مدعی کسب جام سی‌وششم به میدان می‌روند.

به گزارش ایلنا، مرحله مقدماتی سی‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان ایران روز یکشنبه 23 بهمن پس از برگزاری 26 هفته به پایان رسید.

در پایان مرحله مقدماتی تیم‌های شهداب یزد، لبنیات هراز آمل، پیکان تهران، هورسان رامسر، پاس گرگان، نیان الکترونیک خراسان، فولاد سیرجان ایرانیان و ایفاسرام اردکان با کسب رتبه‌های اول تا هشتم به مرحله پلی‌آف صعود کردند.

بدین ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها تیم‌های شهداب یزد و ایفاسرام اردکان با هم مسابقه می‌دهند، لبنیات هراز آمل به مصاف فولاد سیرجان ایرانیان می‌رود، پیکان تهران نیز با نیان الکترونیک خراسان روبرو خواهد شد و هورسان رامسر و پاس گرگان مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد.

دور رفت مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان روزهای یکشنبه و دوشنبه 30 بهمن و یکم اسفند با چهار دیدار به صورت متمرکز در سالن فدراسیون والیبال پیگیری می‌شود تا جدال هشت تیم مدعی کسب جام سی‌وششم آغاز شود.

در نخستین مسابقه این مرحله تیم شهداب یزد که مرحله مقدماتی را با 19 برد و 54 امتیاز و کسب رتبه نخست جدول به پایان رساند، به مصاف ایفاسرام اردکان می‌رود که در هفته پایانی مرحله مقدماتی حضورش در پلی‌آف قطعی شد.

نماینده اردکان در مجموع 26 دیدار مرحله گروهی موفق به کسب 13 برد و 40 امتیاز شد تا به عنوان تیم هشتم جدول حریف شهداب یزد شود.

دو تیم شهداب و ایفاسرام در هفته‌های دوم و پانزدهم مرحله گروهی به مصاف یکدیگر رفتند که اردکان در بازی خانگی سه برد دو شهداب را شکست داد و نماینده یزد در بازی برگشت موفق به شکست سه بر یک ایفاسرام شد. حال دو تیم در تهران برای سومین بار به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا فاتح این جدال حساس یک گام به مرحله نیمه‌نهایی نزدیک شود.

در دیگر مسابقه روز 30 بهمن، تیم‌های هورسان رامسر و پاس گرگان در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در دو مسابقه مرحله مقدماتی یک بر یک مساوی شدند.

تیم پاس در هفته سوم سه بر دو فاتح میدان شد و هورسانی‌ها در هفته شانزدهم و دور برگشت، سه بر دو به پیروزی رسیدند.

تیم پاس که از بازیکنان جوان و با انگیزه برخوردار است، در مجموع مرحله مقدماتی با 15 برد و 47 امتیاز جایگاه پنجم جدول را به دست آورد تا حریف هورسان تیم چهارم جدول شود که موفق به ثبت 16 برد و 47 امتیاز در جدول مرحله گروهی شد.

روز دوشنبه یکم اسفندماه سالن فدراسیون والیبال میزبان دو مسابقه دیگر دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان است که تیم‌های لبنیات هراز آمل و فولاد مبارکه سیرجان از ساعت 15 به مصاف هم می‌روند.

هرازی‌ها در دیدارهای دور رفت و برگشت مرحله مقدماتی سه بر صفر فولاد سیرجان را در هفته‌های هفتم و بیستم از پیش رو برداشتند و در این مرحله برای سومین برد متوالی خود مقابل سیرجان تلاش خواهند کرد.

لبنیات هراز آمل که از هفته پنجم تا بیست‌ویکم صدر جدول را در اختیار داشت در نهایت مرحله مقدماتی را با 18 برد، 52 امتیاز و رتبه دوم به پایان رساند.

از سوی دیگر فولاد سیرجان ایرانیان در مرحله مقدماتی موفق به ثبت 14 برد و 43 امتیاز در جدول شد تا جایگاه هفتم را برای خود نهایی کند و راهی مرحله پلی‌آف شود.

تیم پیکان تهران در آخرین مسابقه دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان ایران در سال 1401 برابر نیان الکترونیک خراسان صف‌آرایی خواهد کرد. پرافتخارترین تیم مسابقات در هفته‌های دهم و بیست‌وسوم مرحله گروهی نتیجه را به نماینده مشهد واگذار کرد و در این مسابقه با هدف انتقام به میدان خواهند رفت، اما نیان هم تیم دست‌وپا بسته نیست و شکست شاگردان حامد صمدی در این مسابقه کار آسانی برای اکبری و یارانش نیست.

پیکان تهران مرحله مقدماتی را با 16 برد، 51 امتیاز و قرار گرفتن در رتبه سوم جدول به پایان رساند و نیان الکترونیک خراسان نیز در نخستین حضور خود در لیگ برتر مردان موفق به ثبت 15 برد، 45 امتیاز و کسب جایگاه ششم مرحله گروهی مسابقات شد.

در مجموع از 30 بهمن تا 15 اسفند، والیبال ایران شاهد رقابت‌های سطح بالا و حساسی خواهد بود تا علاقمندان این رشته ورزشی یک دوره فشرده، همراه با مسابقات زیبا و جذاب را پشت‌سر بگذارند.

همچنین در راستای استانداردسازی مسابقات، از سیستم ویدئوچک در تمامی دیدارهای مراحل پلی‌آف لیگ برتر مردان استفاده می‌شود.

آغاز تلاش مدعیان برای جام سی‌وششم لیگ برتر والیبال ایران

برنامه مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

یکشنبه 30 بهمن، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی 

شهداب یزد – ایفاسرام اردکان، ساعت 15

هورسان رامسر – پاس گرگان، ساعت 18

 

دوشنبه یکم اسفند، دور رفت مرحله یک چهارم نهایی 

لبنیات هراز آمل – فولاد سیرجان ایرانیان، ساعت 15

پیکان تهران – نیان الکترونیک خراسان، ساعت 18

سه‌شنبه دوم اسفند، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی 

پاس گرگان – هورسان رامسر، ساعت 15

ایفاسرام اردکان – شهداب یزد، ساعت 18

 

چهارشنبه سوم اسفند، دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی 

نیان الکترونیک خراسان – پیکان تهران، ساعت 15

فولاد سیرجان ایرانیان  – لبنیات هراز آمل، ساعت 18

 

مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه بازی برگزار می‌شود و در صورت نیاز به بازی سوم، این دیدارها روزهای پنج‌شنبه و جمعه چهارم و پنجم اسفندماه بر اساس برنامه دور رفت برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز