خبرگزاری کار ایران

خاطره نیمه‌نهایی به یادماندنی ۲۷ سال قبل

یوونتوس- نانت: جای خالی ویالی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۳۲۶

یوونتوس امشب در لیگ اروپا به مصاف نانت خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، امشب در تورین، یوونتوس فصل ناامیدکننده اروپایی خود را از سر می‌گیرد و در پلی‌آف لیگ اروپا مقابل نانت قرار می‌گیرد. شادی و رضایت در سال 2023 از اردوی بیانکونری رخت بربسته اما این تیم زمانی برای از دست دادن ندارد چون امیدهایش برای حضور در لیگ قهرمانان به مویی بسته است.

یک ماه قبل به‌دلیل تخلفات مالی با کسر 15 امتیاز جریمه شدند و حالا 12 امتیاز با رده چهارم سری A فاصله دارند. این هفته با گل نیمه اول آدرین ربیو، فیورنتینا را شکست دادند تا به سومین برد پیاپی داخلی برسند اما جراحت جایگاه فعلی تیم در جدول رده‌بندی عمیق‌تر از آن است که با این پیروزی‌ها التیام یابد.

یوونتوس برای نخستین بار بعد از فصل 2014-2013 در لیگ اروپا بازی می‌کند. در آن فصل تا نیمه‌نهایی پیش رفتند قبل از آنکه به بنفیکا ببازند. این تیم در 11 بازی آخر خانگی خود در لیگ اروپا شکست نخورده و 6 برد و 5 تساوی به دست آورده است.

یووه در میانه جدول لیگ گیر افتاده و باید به‌دنبال راهی جایگزین برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل بعد باشد و به نظر می‌رسد قهرمانی لیگ اروپا بهترین راه برای بازگشت به جمع بزرگان قاره باشد هرچند تیم ماسیمیلیانو آلگری بارها در این فصل در رقابت‌های اروپایی عقبگرد داشته. یووه برای نخستین بار در تاریخ باشگاه پنج بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را باخت و خوش‌شانسی آورده که هنوز در اروپا حضور دارد. شانس دیگر این تیم خوردن به نانت است. تیم آنتوان کومبواره به‌عنوان دومین تیم با کمترین گل زده (6 گل) در میان تیم‌های دوم گروه‌های لیگ اروپا به پلی‌آف آمده اما همین که بعد از 20 سال به مرحله حذفی یک رقابت اروپایی آمده‌اند، افتخار بزرگی برایشان محسوب می‌شود.

نانت در هفت بازی خارج از خانه آخر خود شکست نخورده اما جایگاهی بهتر از سیزدهم در لیگ یک ندارد به‌دلیل آنکه تمرکز خود را روی لیگ اروپا و صعود به مرحله حذفی این رقابت‌ها قرار داده است. نانت که در سه تا از پنج بازی آخرش در لیگ به پیروزی رسیده، در گروه خود با پنج امتیاز پشت سر فرایبورگ قرار گرفت.

اواسط دهه نود سال‌های اوج نانت بود که توانست تا نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا پیش برود و جالب اینکه در آن مرحله با یوونتوس روبه‌رو شد. یووه بازی رفت را با گل‌های جان لوکا ویالی فقید و ولادیمیر یوگوویچ برد تا برد 3 بر 2 تیم فرانسوی در بازی برگشت بی‌اثر باشد و یووه با برد 4 بر 3 صعود کند. ویالی در بازی برگشت هم گل زد.

 

اخبار تیمی

یوونتوس امیدوار است با بازگشت مصدومان متعدد خود این فصل را احیا کند. یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم، لئوناردو بونوچی است که بعد از دو ماه می‌تواند تیم را همراهی کند اما آلگری همچنان نمی‌تواند از حضور آرکادیوژ میلیک، فابیو میرتی و پل پوگبا استفاده کند.

دوشان ولاهوویچ بعد از مصدومیتی طولانی به ترکیب یوونتوس برگشته و رهبری خط حمله را برعهده خواهد داشت. حضور این مهاجم 23 ساله صرب برای یووه خوش‌یمن بوده و در هفت بازی که او برای تیمش گل زده، نباخته‌اند و شش برد و یک تساوی به دست آورده‌اند.

نانت هم نمی‌تواند از ایگانیتوس گاناگو، موزس سیمون و کوئنتین مرلین استفاده کند که اولی به دلایل شخصی و دوتای بعدی به خاطر مصدومیت است.

لودویک بلاس، همتای ولاهوویچ در نانت است که عامل موفقیت تیم در هفته‌های اخیر بوده و در سه بازی خارج از خانه آخر که گل زده، به پیروزی رسیده‌اند. او تنها گل بازی این هفته تیمش برابر لوریان را نیز به ثمر رساند و نقش مهمی در قهرمانی غیرمنتظره نانت در جام حذفی فرانسه در فصل قبل داشت که باعث صعود مستقیم تیمش به مرحله گروهی لیگ اروپا شد. او در شش بازی مرحله گروهی حاضر بود و دو گل و سه پاس گل به نامش ثبت شد

 

ترکیب احتمالی

یوونتوس: شزنی؛ دانیلو، برمر، ساندرو؛ کوادرادو، فاجولی، لوکاتلی، ربیو، کاستیچ؛ کیزا، ولاهوویچ

نانت: لافون؛ سنتونزه، ویکتور، کاستلتو، ترائوره؛ ژیروتو، سیسوکو؛ گوسان، موله، بلاس؛ محمد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز