خبرگزاری کار ایران

دردسر جدید روسیه برای ایران؛ این بار در کشتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۳۲۴

میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه رسماً خبر از حضور کشتی این کشور در بازی‌های آسیایی هانگژو چین داد. 

به گزارش ایلنا، موضوعی که برای کشتی ایران اهمیت بسیار زیادی دارد و حتماً کشتی ایران را به چالش می‌کشد. البته در این دوره از بازی‌ها قرار نیست که مدال‌های روسیه محاسبه شود اما این یعنی حضور قطعی روس‌ها در آسیا که به منزله خداحافظی کشتی ایران با قهرمانی‌های متعدد در آسیا است. با این تصمیم احتمالاً از سال آینده باید شاهد حضور روس‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا هم بود و این پیغام مشخصی برای کشتی ایران دارد.

تیمی که بدون دردسر و دغدغه در آسیا قهرمان می‌شد حالا باید نگران این عناوین باشد.

کمیته بین‌المللی المپیک ماه گذشته اعلام کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس که به‌دلیل جنگ در اوکراین از شرکت در مسابقات کسب سهمیه در اروپا محروم شده‌اند، ممکن است از طریق شرکت در بازی‌های آسیایی برای کسب سهمیه در برخی از رشته‌ها اقدام کنند.

شورای المپیک آسیا هم قبلاً تمایل خود را به حضور ورزشکاران روس در بازی‌های آسیایی نشان داده بود و حالا میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه در گفت‌و‌گو با چند رسانه بین‌المللی رسماً اعلام کرده که دعوت حضور در بازی‌های چین پذیرفته شده و از تلاش کمیته بین‌المللی المپیک برای یافتن راه‌حلی برای حضور روس‌ها در بازی‌های المپیک پاریس خبر داد. رئیس پرنفوذ کشتی روسیه از زمان اعمال تحریم علیه کشتی روسیه؛ تلاش‌های زیادی را برای خروج قهرمانان کشورش از انزوا انجام داده؛ از برگزاری مسابقات جایزه بزرگ گرفته تا حضور در کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان و حالا هم که با حضور در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا رسماً از تحریم خارج می‌شوند اما حضور کشتی روسیه در آسیا بیش از هر چیزی برای کشتی ایران اهمیت دارد.

در تاریخ کشتی آسیا ایران همیشه حرف اول را زده و قدرت بلامنازع قاره کهن بوده؛ مثل روسیه که قدرت بلامنازع کشتی اروپا بود. در کشتی آزاد قهرمانی‌های فراوانی برای ایران ثبت شد و معدود دفعاتی بوده که کشتی آزاد ایران نتوانسته با جام قهرمانی برگردد. در کشتی فرنگی هم ایران همیشه از مدعیان درجه یک بوده و توانسته بیشترین عنوان قهرمانی را به دست بیاورد؛ افتخار بزرگی که حالا با حضور روس‌ها شاید دیگر به آسانی قبل در دسترس نباشد.

همین حالا در مسابقات قهرمانی جهان و المپیک هم روس‌ها سد محکمی مقابل ایران هستند و حالا با این برنامه‌ریزی مامیاشویلی قطعاً کشتی ایران در آسیا هم قدرت گذشته خود را از دست می‌دهد.

ورود روس‌ها به کشتی آسیا قطعاً سطح مسابقات کشتی قهرمانی آسیا را افزایش می‌دهد و همین باعث شده تا بسیاری از کشورها از حضور روسیه در آسیا استقبال کنند اما واقعاً کشتی ایران هم از این موضوع خوشحال می‌شود؟ تماشای کشتی‌های رشید سعداله‌اف یا زائوربک سیداکوف و سایر ستاره‌های کشتی روسیه در قهرمانی آسیا و سرشاخ شدن آنها با قهرمانان کشتی ایران، بی‌نهایت لذت‌بخش است اما در حضور این کشتی‌گیران باز هم طلای آسیا به کشتی‌گیران ایرانی می‌رسد؟

خیلی‌ها رقیب خوب را باعث پیشرفت می‌دانند و به همین دلیل هم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران از حضور روس‌ها در آسیا استقبال کرد اما واقعیت این است که قدرت کشتی ایران در سال‌های گذشته در بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا تحت تأثیر حضور روسیه قرار می‌گیرد. مدال‌های کشتی در بازی‌های آسیایی همیشه در بحث گرفتن امکانات و بودجه به کمک مسئولان فدراسیون کشتی می‌آمد اما حالا با حضور روس‌ها بسیاری از این مدال‌ها را باید از دست رفته دانست.

سطح کشتی روسیه از سطح کشتی آسیا خیلی بالاتر است و شاید فقط کشتی ایران اندکی بتواند به این کشور نزدیک شود و باید از همین حالا قهرمانی در کشتی آسیا را به‌نام روسیه زد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز