خبرگزاری کار ایران

فینال جام باشگاه‌‎های جهان: الهلال مقابل رویای جادوانگی رئال مادرید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۴۷۳

رئال مادرید در دیدار فینال روز شنبه در ورزشگاه شاهزاده مولای عبدالله مراکش با الهلال، تلاش خواهد کرد تا پنجمین قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کند.

به گزارش ایلنا، لوس بلانکوس چهار فینال از پنج فینال قبلی جام باشگاه های جهان را برده، در حالی که موج‌های آبی، لقب الهلال، برای اولین بار در این رویداد نمایشی رقابت خواهند کرد.

چهار سال پس از کسب آخرین عنوان قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان، رئال مادرید پس از شکست 4-1 الاهلی در نیمه نهایی روز چهارشنبه، جایگاه خود را در فینال رقابت‌های ثبت کسب کرد.

شاگردان کارلو آنچلوتی به خوبی از شکست یک بر صفر آخر هفته گذشته لالیگا مقابل مایورکا واکنش نشان دادند؛ نتیجه‌ای که آن‌ها را 8 امتیاز از بارسلونا در صدر جدول رده بندی عقب انداخت.

رئال مادرید، قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا، در سال 2000 در افتتاحیه جام باشگاه‌های جهان شرکت کرد، اگرچه در آن موقعیت نتوانست به فینال برسد و در نهایت پس از باخت 4-3 در ضربات پنالتی به تیم مکزیکی نکاکسا در پلی آف، چهارم شد.

پس از آن لوس بلانکوس پس از شکست دادن سن لورنزو در فینال 2014 زیر نظر آنچلوتی، باید 14 سال صبر می‌کرد تا برای اولین بار جام را بالای سر ببرد و سه پیروزی دیگر در مقابل کاشیما آنتلرز در سال 2016، گرمیو در سال 2017 و العین در سال 2018 به دست آورد.

فینال جام باشگاه‌‎های جهان: الهلال مقابل رویای جادوانگی رئال مادرید

هیچ تیمی در تاریخ جام باشگاه‌های جهان بیش از رئال مادرید (10 بازی) یا 32 گل بیشتر به ثمر رسانده است. پس از شکست دادن تیم مراکشی ویداد ای سی در ضربات پنالتی با نتیجه 5-3، الهلال با تبدیل شدن به اولین تیم عربستانی که به فینال جام باشگاه‌های جهان رسید، تاریخ ساز شد.

الهلال -قهرمان 18 دوره لیگ برتر عربستان- برای سومین بار در جام باشگاه‌های جهان شرکت می‌کند و به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا جواز حضور در مسابقات امسال را کسب کرده است.

موج‌های آبی پس از کسب مقام چهارم در هر دو سال 2019 و 2021، با شکست به ترتیب برابر مونتری و الاهلی در پلی، مطمئناً دو تجربه قبلی خود در جام جهانی باشگاه‌ها را بهبود می‌بخشند.

الهلال که در این فصل از 19 بازی رقابتی خود در تمامی رقابت‌ها تنها 2 شکست داشته، اکنون برای اولین دیدار با قهرمان اروپا آماده می‌شود و اگر می‌خواهد یک ناراحتی بزرگ را از بین ببرد و شگفتی خلق کند، باید نمایشی درخشان داشته باشد.

اخبار تیم‌ها

رئال مادرید فرلان مندی (همسترینگ)، ادن هازارد (عضله) و لوکاس واسکز (مچ پا) را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت، در حالی که کریم بنزما (همسترینگ)، ادر میلیتائو (کشاله ران) و تیبو کورتوا (عضله) مشکوک هستند اما می‌توانند برای این بازی در دسترس باشند.

اگر کورتوا برای بازگشت آماده تشخیص داده شود، جای آندری لونین بین چارچوب در معرض تهدید قرار خواهد گرفت، در حالی که حضور بالقوه میلیتائو می‌تواند منجر به تغییر دیوید آلابا از دفاع میانی به دفاع چپ شود و ادواردو کاماوینگا را مجبور به نیمکت‌نشینی کند.

مودریچ، اورلین چوآمنی و تونی کروس همگی آماده ادامه پست هافبک میانی هستند، در حالی که اگر بنزما برای شروع بازی آماده تشخیص داده شود، رودریگو یا والورده می‌توانند راه خود را باز کنند.

در مورد الهلال، آندره کاریلو فاش کرد که پس از آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا در دور دوم مقابل فلامنگو داروهای مسکن مصرف کرده و این بازیکن اهل پرو پیش از شروع بازی روز شنبه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محمد کانو پس از گذراندن یک محرومیت در آخرین بازی، برای انتخاب در دسترس است و این هافبک می‌تواند جایگزین کریلو در ترکیب اول شود.

انتظار می‌رود که اودیون ایگالو و موسا مارگا جایگاه خود را در خط حمله حفظ کنند، در حالی که ویتو نیز امیدوار است پس از گلزنی در روز سه‌شنبه، جایگاه خود را حفظ کند.

ترکیب احتمالی رئال مادرید:

لونین، کارواخال، ناچو، رودیگر، آلابا، کروس، چوآمنی، مودریچ، والورده، رودریگو، وینیسیوس جونیور

ترکیب احتمالی الهلال:

المعیوف، عبدالحمید، جانگ، البولیحی، ن.الدوسری، کانو، کوئلار، مارگا، ویتو، الدوسری، ایگالو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز