خبرگزاری کار ایران

سرپرست سابق ذوب‌آهن: تارتار مطالعات روانشناسی خود را افزایش دهد/ بودجه باشگاه ذوب آهن کم نیست/ از افراد ماهر در باشگاه استفاده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۳۶۱

سرپرست سابق ذوب‌آهن از سرمربی و مدیر عامل سبزپوشان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا،  تیمی که روزگاری تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در لیگ برتر هم معمولاً جز بالانشینان بود. آنها به معنای واقعی 2 تیم کامل در زمین و روی نیمکت داشتند که متشکل از جوانان جویای نام و با استعداد و بازیکنان سطح بالا بود. اما این روزها اصلا شباهتی به گذشته ندارند. 18 بازی، 3 برد، 10 تساوی و 5 باخت حاصل کار ذوب‌آهن تحت هدایت تارتار در فصل بیست و دوم لیگ برتر بوده است. گاندوها با 19 امتیاز در رده سیزدهم جدول حضور دارند، با این اوصاف اگر نتایج برای آنها خوب پیش نرود، شاید با سقوط این تیم ریشه‌دار لیگ برتر روبرو باشیم.

در همین حال روز دهم بهمن ماه سال جاری  مدیرعامل جدید شرکت ذوب آهن اصفهان معرفی شد. در بروکراسی اداری کشور مرسوم است که بعد انتصاب مدیر جدید، مدیران زیر مجموعه شامل تغییرات شوند. با این اوصاف در کنار شایعه برکناری سرمربی، علی احسانی که از ابتدای آذر ماه 1400 سکاندار مدیر عاملی باشگاه ذوب آهن شده بود، این روزها با احتمال تغییر خود مواجه است.

در همین رابطه محمود یزدخواستی، سرپرست سابق تیم فوتبال ذوب آهن در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: مدیریت باشگاه حرفه‌ای با آماتور بسیار متفاوت است، مدیر باشگاه حرفه‌ای علاوه بر دانش و تخصص، نیاز به تجربه کافی دارد و اگر این چنین نباشد، باید از افراد ماهر و باتجربه استفاده کند و متأسفانه در باشگاه ذوب‌آهن این چنین نیست و من پیشنهاد می‌کنم مدیران باشگاه این مورد را در اولویت خود قرار دهند.‌ بدون تردید کوهی، مدیرعامل جدید کارخانه شرایط فعلی ذوب‌آهن را بررسی خواهد کرد و پیشنهاد من این است که گام‌های خود را به تیم نزدیک‌تر کند.

وی با بررسی عملکرد مهدی تارتار گفت: مهدی تارتار مطالعات روانشناسی فوتبال خود را ارتقا دهد زیرا ایجاد دلگرمی در مواقعی که تیم نتایج نامطلوبی کسب کرده است اهمیت فراوانی دارد. برای مثال عارف رستمی به عنوان آقای گل لیگ آزادگان راهی ذوب‌آهن شد و به دلیل اینکه یک بازیکن عاطفی بود و این روحیه او تغذیه نشد نتوانست توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. همین بازیکن در مس کرمان عملکرد متفاوتی داشته است.

سرپرست سابق ذوب آهن خطاب به مدیر عامل باشگاه عنوان کرد: باشگاه ذوب‌آهن باید قادر به عیب‌یابی فوتبال خود باشد و از معایب آن چشم‌پوشی نکند، آقای احسانی شخصیت بالایی دارد اما این برای اداره یک باشگاه کافی نیست، حضور فعال افراد متخصص، متعهد و کار بلد در هر باشگاهی واجب است تا به مدیریت در تصمیم گیری‌ها کمک کند، این افراد باید در اطراف ذوب آهن نیز دیده شوند هرچند که پیش از این افرادی بوده‌اند اما به دلیل بی‌توجهی کم‌کم از باشگاه فاصله گرفته‌اند.

یزدخواستی با اشاره به مدیریت بودجه باشگاه ذوب‌آهن می‌گوید: این تیم بودجه کمی ندارد شاید بالا نباشد اما پایین هم نیست. نکته حائز اهمیت این است که همین مقدار باید مدیریت شود در واقع وظیفه هزینه کردن نباید به یک نفر محول شود و یک کارگروه نظارتی برای آن در نظر بگیرند که خروجی مناسبی داشته باشد. در سال‌های گذشته هم بودجه ذوب‌آهن زیاد نبوده اما در تمام رشته‌های خود موفق عمل کرده است.

وی در خصوص بودجه این باشگاه و خریدهای این تیم می‌افزاید: تصمیم‌گیری مدیران بالادستی و مبالغی که در نظر می‌گیرند مبنای خرید بازیکن است اما در حقیقت باشگاه ذوب آهن اصلاً فکر نمی‌کرد در هزینه‌های جذب بازیکن تا این حد رقم‌های پرت داشته باشد، واقعیت این است که این باشگاه در جذب بازیکن مبالغ پرتی دارد و اگر روی این هزینه‌ها نظارت باشد، چنین اتفاقاتی برای یک تیم نمی‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز