خبرگزاری کار ایران

ماجدی: نامی از کی‌روش در هیات رییسه مطرح نشد/ تاج پیشنهادی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۸۲۹

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می‌گوید رییس فدراسیون گزینه‌ای برای هدایت تیم ملی مطرح نکرده است.

به گزارش ایلنا، میرشاد ماجدی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی جوانان ایران اظهار داشت: حدود دو سال است که برای دو تیم جوانان و نوجوانان از اولین روزی که استعدادیابی را شروع کردیم تا الان وقت گذاشتیم. امروز می‌خواهم از همکارانم در کمیته جوانان، از استعدادیاب‌های کل کشور، روسای هیات‌های تمام استان‌ها، اعضای هیات رئیسه و تمام همکارانم در بخش‌های مختلف فدراسیون تشکر کنم.

وی افزود: همه تک‌به‌تک زحمت کشیدند و امروز به مرحله نهایی رسیده است. تیم ملی جوانان ما از بین 9500 شرکت‌کننده در کل کشور به این 30 نفری که می‌بینید، رسید و 23 نفر آن‌ها تغییر می‌کنند. خواهش می‌کنم به این دو تیم انرژی مضاعف بدهید. در تیم زیر 20 سال‌مان، اگر اسامی را یادداشت کنیم، چهار سال آینده قطعا 70-60 درصد آنها در تیم ملی بزرگسالان بازی خواهند کرد. این را قول می‌دهم. ان‌شاءالله نتیجه زحمات خودشان خواهد بود. فدراسیون زحمت کشیده و هزینه شده، اردوها و مسابقات مختلف را برگزار کردیم، ولی نتیجه دست خدا است. مطمئنا تیم نوجوانان و جوانان ما قدرت حضور در جام جهانی زیر 17 سال و زیر 20 سال را دارند.

رئیس کمیته جوانان در مورد اینکه چه اقداماتی صورت گرفته تا این تیم بهتر نتیجه بگیرد، گفت: اردوهای بسیار خوبی را در تهران داشتیم. بازی‌های دوستانه خوبی را سعی کردیم در کشورهای مختلف برگزار کنیم. در بلاروس با تیم ملی المپیک آن‌ها که از بچه‌های ما دو سه سال بزرگ‌تر بودند بازی کردیم. بازی‌های دوستانه‌ای را با تیم‌ ملی زیر 20 سال عمان در این کشور داشتیم. سه روز آینده نیز بچه‌ها به اردن اعزام می‌شوند. دو بازی دوستانه هم آنجا دارند. ان‌شاءالله پس از آن به یک کمپ بسیار خوب در کشور ترکیه خواهیم رفت. سه بازی دوستانه هم آنجا داریم، فکر می‌کنم در آنتالیا باشد. برای من هدف انجام بازی خوب است. خواهش کردم تیم‌های درجه اول یا تیم‌های لیگ آنجا اردو دارند انتخاب شوند. بعد از آن ان‌شاءالله تیم برمی‌گردد. چند روز استراحت می‌دهیم، اردوی متصل به ازبکستان را داریم و همان‌طور که در تمرین هست، اولین بازی از 10 اسفند شروع می‌شود و باید در گروه استرالیا، ویتنام و قطر به میدان برویم.

ماجدی در مورد اینکه آیا امکانات و شرایط تیم ملی جوانان در سطح جهانی شدن است، اظهار داشت: امکانات خیلی خوبی را در اختیارشان گذاشتیم. نباید امکانات‌مان را با ژاپن، کره و کشورهای عربی مقایسه کنیم، ولی مهم‌ترین مسئله که ما را از تمام تیم‌ها جدا می‌کند، نیروی انسانی است. چند وقت پیش فلسفه فوتبالی یکی از کشورهای اروپایی را می‌خواندم؛ نوشته بود در طول 4 سال اگر بتوانیم 10 هزار بازیکن را شناسایی کنیم، خیلی خوب است. ما فقط برای زیر 20 سال‌مان 9500 بازیکن دیدیم. برای زیر 17 سال 11 هزار و 523 نفر را دیدیم. هر موقع هم خواستید اسناد و مدارکش موجود است. تمام این بچه‌ها هم رجیستر و در سامانه ما ثبت شده‌اند. همه کار انجام شد. آنچه در توان فدراسیون و کشور بوده را در اختیار این بچه‌ها گذاشتیم و نتیجه دست خدا است.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد شرایط تیم ملی نوجوانان مثل جوانان نیست، اظهار داشت: این را نگویید، ما نوجوانان را هم مثل جوانان دیدیم. شاید اولین سالی است که ارتباط بسیار خوبی بین تیم‌‌‌‌‌های زیر 17 سال و زیر 20 سال است. تیم نوجوانان ما در کافا شرکت کرد. به ژاپن رفت، زمانی باید بازی دوستانه کنیم که نزدیک به تورنمنت باشیم. در حال آماده‌سازی تیم زیر 17 سال برای مسابقات اردیبهشت طبق تقویم فیفا باشند و خواستیم بازی‌های دوستانه‌شان بعد از اسفند که کار جوانان تمام می‌شود، انجام بدهیم که یک ماه دیگر به عقب انداختند؛ یعنی به 15 خرداد تا 2 تیر موکول شد. هنوز هم قرعه‌کشی نوجوانان انجام نشده، هر موقع این اتفاق بیفتد همکارانم در کمیته جوانان کارها را پیش می‌برند. نوجوانان و جوانان ما هیچ فرقی ندارند.

رئیس کمیته جوانان در مورد اینکه هفته گذشته جلسه‌ای با حضور حسین عبدی، صمد مرفاوی و مهدی تاج برگزار کرده، گفت: بحث قول نیست، تاج از من بهتر می‌داند. بالاخره سرمایه‌گذاری کردیم. هر پولی هزینه شود، سرمایه است. سال 2026 نتیجه این سرمایه‌گذاری دیده می‌شود. تاج هم استقبال کرد. امروز هم با او صحبت کردم. تاکید کرد که این دو تیم قوی هستند، ما با او ارتباط تنگاتنگی داریم. کمک می‌کند. مطمئن و خوش‌بین هستم. ان‌شاءالله آن اتفاق خوب بیفتد و ما و کشورمان سربلند باشیم.

ماجدی در خصوص اینکه باشگاه‌ها بازیکنان‌شان را به راحتی در اختیار تیم ملی بزرگسالان قرار می‌دهند اما برای تیم‌های پایه چنین شرایطی وجود ندارد، گفت: همین امروز با جواد نکونام صحبت کردم، گفت حق با شما است. بازیکنانم را می‌فرستم. با تیم‌های دیگر هم صحبت کردم، ما هم باید این را قبول کنیم. بازیکنانی که باشگاه‌ها می‌گیرند و هزینه‌اش را می‌دهند باید برای خودشان هم بازی کنند. در زمانی به تیم بزرگسالان بازیکن می‌دهند که فیفادی باشد. نوجوانان و جوانان فیفادی ندارند و هر موقع می‌خواهیم باید اردو بگذاریم. باید تعامل داشته باشیم. الان بهترین زمان است، الان ما و باشگاه‌ها تعامل بسیار خوبی داریم. در اردوهای گذشته یکی دو بازیکن به ما ملحق نشدند چون مصدوم بودند و یا باشگاه‌شان واقعا نیاز داشت. ما هم دیدیم زمان داریم ولی از این اردو همه بازیکنان هستند.

وی در مورد گلایه‌های صمد مرفاوی از باشگاه فجر سپاسی عنوان کرد: همه این‌ها انجام می‌شود،‌ نباید از هم گلایه کنیم. همه فوتبالی هستیم. باید به این فکر کنیم که این بازیکن را خرجش را می‌دهم و باید برای من در باشگاه بازی کند. برای افتخار هم باید در تیم ملی بازی کند. باید این تعامل را به وجود بیاوریم. گلایه‌های مرفاوی، عبدی و دیگر دوستان را می‌شنویم. خودم هم به عنوان یک کاتالیزور سعی می‌کنم مشکلات را برطرف کنم که در اردوهای نهایی همه بازیکنان باشند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان طبق اساسنامه، پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان با رئیس فدراسیون و تصویب هیات رئیسه است. تا الان دو سه جلسه داشته‌ایم و این مسئله در دستورکار نبوده است. هر موقع بیاید ما در موردش صحبت می‌کنیم. خود تاج باید پیشنهاد بدهد، اعضای هیات رئیسه هم تصویب یا رد می‌کنند، ولی فعلا در دستورکار نیامده است.

ماجدی در مورد اینکه گفته می‌شود اختلاف نظر بین اعضای هیات رئیسه برای ادامه همکاری با کی‌روش وجود دارد، عنوان کرد: اصلا اسمی نیامده، این‌ها در حد گفته‌ها می‌ماند و من چیزی نشنیده‌ام.

وی در خصوص وضعیت تیم ملی امید اظهار داشت: همیشه دوستان می‌گویند از الان باید آماده شویم و این بار باید به المپیک برویم، ولی هیچ وقت این اتفاق نیفتاده، واقعا تیم ملی المپیک ما واقعا مظلوم واقع می‌شود. دقیقا بازیکنانی هستند که شاه‌ماهی‌ها یا بهترین‌های تیم‌هایشان در لیگ هستند. در اختیار گذاشتن آنها برای تیم ملی المپیک خیلی سخت است. این تیم باید هرچه زودتر تشکیل شود، اما فقط در فیفادی امکان‌پذیر است. اگر از من نظر بخواهند نظر می‌دهم، تیم‌های کمیته جوانان و ‌نونهالان،‌ نوجوانان و جوانان هستند. المپیک را هم اگر از ما بخواهند به صورت رایگان در خدمت‌شان هستیم.

رئیس کمیته جوانان در مورد اینکه فدراسیون فوتبال چقدر نسبت به تیم‌هایی که تشکیل شده‌اند احساس مسئولیت دارد، گفت: شاید اولین دوره‌ای بود که از دو سال پیش آغاز کردیم. تمام این بچه‌ها نامشان در سایت ثبت است. اگر تیم نتیجه بگیرد یا نگیرد، هر مربی که برای تیم بالاتر بیاید به راحتی می‌تواند اسامی باشگاه، نحوه بازی‌ها و تعداد بازی‌هایشان را در اختیار داشته باشد. سعی کردیم این زیرساخت را انجام بدهیم و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز