خبرگزاری کار ایران

بررسی حقوقی بازی جنجالی ملوان و نفت مسجد سلیمان؛

شکرریز: ملوان باید 3 بر صفر برنده شود/ مگر شکست انضباطی تیم امید یادشان نیست؟/ فدراسیون سامانه برخط برای استعلام وضعیت بازیکنان ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۶۵۲

وکیل و کارشناس حقوق ورزش می‌گوید کم کاری اداری بازیکن یا باشگاه نفت مسجد سلیمان ارتباطی به سازمان لیگ ندارد و این باشگاه از بازیکن غیرمجاز استفاده کرده است.

به گزارش ایلنا، اگر چه بازی ملوان و نفت مسجد سلیمان مانند هر بازی دیگری در جام حذفی برگزار شد و روی کاغذ حساسیت زیادی نداشت؛ اما استفاده از بازیکن غیر مجاز نفتی‌ها در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، این دیدار را حاشیه‌ساز کرد. بعضی اعتقاد به تکرار مسابقه و دسته دیگر اعلام نتیجه 3 بر صفر داشتند. 

در همین رابطه آرش شکرریز در گفتگو با ایلنا، پیرامون استفاده نفت مسجد سلیمان از بازیکن محروم اظهار داشت: علی کیانی‌فر زمانی که در تیم قبلی (استقلال خوزستان)  بازی می‌کرد با دریافت کارت قرمز محروم شده است. حالا در اولین بازی شامل اجرای محرومیت می‌شود. وقتی بازیکن محروم به میدان برود طبق قانون بازیکن غیرمجاز است. 

وی افزود: بازی کردن بازیکن غیرمجاز در ترکیب تیمش باعث اعلام نتیجه 3 بر صفر توسط کمیته انضباطی می‌شود. البته شرط آن اعتراض تیم رقیب در  قبل از اتمام فرصت 24 ساعت بعد از مسابقه است که ملوان این کار را انجام داده است. 

کارشناس حقوقی فوتبال در پاسخ به این سوال که مدیر نفت مسجد سلیمان ضمن قبول استفاده از بازیکن غیر مجاز مسئولیت آن را به عهده سازمان لیگ دانست، گفت: اگر خاطرتان باشد در تیم ملی امید کمال کامیابی‌نیا مقابل عراق بازی کرد. آقای حاجیلو سرپرست وقت تیم امید اعلام کرد که به ما چیزی اعلام نشده، اما فیفا به دلیل مشکل اداری ایران و اینکه بازیکن باید خودش این مسئله را اعلام می‌کرد، نتیجه را به سود رقیب یعنی عراق اعلام کرد.

وی ادامه داد: در مورد مشابه دیگری اعلام شکست سپاهان مقابل رقیبش در لیگ قهرمانان آسیا با وجود پیروزی در زمین بود. در آن دیدار رحمان احمدی که به دلیل دریافت کارت در بازی‌های قبلی محروم بود، بازی کرد. باعث شکست انضباطی زردپوشان شد. به این موارد اصطلاحاً کم کاری اداری توسط تیم محروم گفته می‌شود و نمی‌شود مسئولیت را به عهده دیگری گذاشت.

شکرریز در پایان با طرح راهکار برای حل این مسئله اظهار داشت: بهتر است فدراسیون فوتبال یا متولیان امر، سامانه برخطی را ایجاد کنند تا که اتوماسیون باشد و باشگاه‌ها به صورت برخط بتوانند آخرین وضعیت بازیکن را جویا شوند. اولاً که میزان پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند و حواشی را کاهش می‌دهد. دوماً همگام با تکنولوژی فوتبال ما حرفه‌ای‌تر می‌شود. سوم در ثبت قرارداد یا میزان محرومیت به صورت برخط(آنلاین) شاهد استعلام خواهیم بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز