خبرگزاری کار ایران

صدیقی: صالحی امیری گفت باند رسانه‌ای تشکیل داد/ برای بازی آسیایی تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۷۹۴

رییس فدراسیون ووشو از صالحی امیری انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، نشست خبری امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو صبح امروز چهارشنبه ۲۱ دی ماه در محل این فدراسیون برگزار شد. امیر صدیقی در این نشست، اظهار داشت: در ۱۰ ماه گذشته ووشو مردان و بانوان ۵۸ مدال بین المللی کسب کرده است. ما در کوراش بزرگسالان و جوانان آسیا نتایج بسیار خوبی رقم خورد. سپس آذرماه برای ما بسیار خوب بود و ابتدا قهرمان بزرگسالان جهان کوراش بود که ۶ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز به دست آمد که نایب قهرمان شدیم.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه صحبت‌های خود با گلایه از صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک گفت: متأسفانه نیمه مردادماه امسال صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک مکاتبه‌ای را با رئیس فدراسیون جهانی ووشو انجام داد و مطالبی را مطرح کرد که من در این سالها نشنیده بودم که یک مقام مسئول مطالب غیرواقعی را مطرح کند و اعتبار یک رشته موفق را زیر سؤال ببرد. او در این مکاتبه به اندازه‌ای عجله داشته که حتی اسم من را اشتباهی نوشته است. اقدام علیه منافع ملی در هر جایگاهی خوب نیست.

رئیس فدراسیون ووشو در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: دبیرکل فدراسیون جهانی در پاسخ به این مکاتبه اعلام کرده است برای ما سؤالی پیش آمده که چرا نامه‌ای که به ما ارسال شده روی سربرگ نیست و هیچ مهری هم ندارد، ضمن اینکه از رئیس کمیته ملی المپیک مستنداتی خواسته‌اند که ارائه نشده است و گفته‌اند که اگر کمکی می‌خواهید مهدی علینژاد نماینده فدراسیون جهانی است و از او کمک بگیرید.

صدیقی در پاسخ به این سؤال که مکاتباتی که شده و اتهاماتی که به شما وارد شده در رابطه با چه اردویی بوده است عنوان کرد: صالحی امیری گفته بود من باند رسانه‌ای تشکیل دادم و در ایران اخبار جعلی منتشر کرده‌ام و حکمی برعلیه‌ام آمده است. حتی او مدعی شده صدیقی در ایران برکنار شده است. بنده زمانی که این مسائل مطرح شد در آستانه بازیهای کشورهای اسلامی و برگزاری مجمع کمیته المپیک بودیم که واکنشی نشان ندادم و حاشیه‌ای ایجاد نشود. در حال حاضر خسروی وفا و تیمش مسئولیت کمیته را برعهده گرفتند و برنامه‌ها طبق روال و به دور از حواشی پیش می‌رود.

وی در ادامه افزود: کسب سه مدال طلای بانوان ما بسیار مهم بود که به آینده خوش‌بین شدیم. ما برنامه‌ریزی را قبلا با دعوت مدرسان‌ خارجی آغاز کرده بودیم. سپس اتفاق تاریخی در قهرمانی جوانان ووشو در اندونزی‌ رخ داد که ایران با اقتدار مقام قهرمانی را با ۱۳ طلا، ۵ نقره‌ و ۵ برنز بالاتر از چین و اندونزی‌ کسب کردیم.

امیر صدیقی درباره عملکرد 2023 ووشو کاران گفت: سال 2023 برای ما سال مهمی است و می‌تواند برای کشور افتخارآمیز باشد. ما 8 رویداد بین‌المللی ووشو کوراش را پیش رو داریم از جمله مهمترین رویدادهای ما بازیهای آسیایی و کوراش را داریم.

صدیقی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: بازی‌های آسیایی میدان بسیار خوبی است اما در تمامی ارگان‌ها و فرم‌های تالو مسابقات نیست. محوریت اصلی ما بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی است.

شما در مصاحبه‌های خود گویا از عدم تبریک وزیر ورزش گلایه‌مند شده بودید، آیا با هم اختلاف نظری دارید یا خیر، اظهار داشت: وقتی اتفاق تاریخی با قهرمانی به دست می‌آید، مهم شادی مردم است. پولادگر معاون ورزش قهرمانی به ما پیام تبریک داد و زمانی که از من سؤال شد سجادی پیام نداده است، بنده هم گفتم خیر.

رئیس فدراسیون ووشو در رابطه با تغییر دبیر فدراسیون و علت آن، گفت: سازمانی موفق است که اگر لازم باشد تغییرات ایجاد دهد. هر دبیری که داشتیم کارآمد بوده است اما حالا به دلیل اینکه علیرضا بهره‌مند در معاونت ورزش شهرداری مسئولیت دارد نتوانستیم با او ادامه همکاری بدهیم و مجید ملکی که سالها دبیر تیم‌های ملی بود حالا به عنوان دبیر فدراسیون انتخاب شده است.

صدیقی در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با امضای تفاهم‌نامه با وزارت ورزش و جوانان گفت: هنوز تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ورزش و جوانان امضا نکرده‌ایم و کمک‌های خوبی هم نشده. حدود 30 تا 40 درصد بودجه را دریافت کرده‌ایم. آن 5 میلیارد مجلس را هنوز نگرفته‌ایم و شرایط مالی خوبی نداریم. حتی برای اعزام‌ها در آخرین لحظات شرایط سفر فراهم شد. تاکنون موضوع تفاهم‌نامه مطرح نشده و به زودی انجام خواهد شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما برای تیم ملی از مربیان ایرانی استفاده می‌کنیم برای اینکه قهرمان جهان هستیم. مربیان خوبی داریم اما در بخش دوره‌های بین‌المللی حتما کلاس‌هایی را خواهیم داشت. اگر بتوانیم منابع مالی را در کوراش تأمین کنیم مربی طراز اول خارجی داشته باشیم این موضوع به ما می‌تواند کمک کند. ظرفیت آکادمی ووشو برای برگزاری مسابقات و تمرین کافی نیست. رایزنی کردیم و زمینی در ضلع شرقی درنظر گرفته شده تا فضا را بزرگتر کنیم. به همین خاطر این موضوع همینطور باقی مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز