خبرگزاری کار ایران

توضیحات مدیر صدور مجوز باشگاهی درباره رفع تعلیق این کمیته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۲۳۳

مدیر صدور مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص رفع تعلیق این کمیته توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا داد.

به گزارش ایلنا، دکتر مصطفی زارعی، مدیر صدور مجوز باشگاهی فدراسیون فوتبال گفت: به دنبال اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، دپارتمان صدور مجوز باشگاهی از اسفند 1400 تعلیق شد. پس از این اتفاق، فعالیتهای زیادی برای رفع تعلیق صورت گرفت و کمیته مسابقات AFC، آخرین تصمیم کارگروه صدور مجوز حرفه‌ای را در روز 9 دسامبر 2022 (18 آذر 1401) برای برداشتن تعلیق تحمیل شده بر فدراسیون فوتبال ایران تأیید و موافقت کرد که AFC به نظارت بر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون ایران، برای بررسی پایبندی این کمیته به الزامات استاندارد کیفیت مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها ادامه بدهد.

وی ادامه داد: به صورت روشن به دلیل عدم دارا بودن کیفیت استاندارد های مد نظر AFC ، تعلیق اتفاق افتاد. در واقع کنفدراسیون فوتبال آسیا آیین نامه ای با 14 الزام دارد که هر کدام از این 14 الزام، مدارک و مستندات جداگانه ای دارد.

مدیر صدور مجوز باشگاهی فوتبال در ادامه بیان کرد: مجموعا از 102 الزام، تعداد 87 الزام را نتوانسته بودیم تکمیل و کنفدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد کنیم. از اول مرداد ماه بحث استانداردسازی و فرایند ها را جزء اولویت خود قرار داده و فایل ها، مستندات و مدارکی که کنفدراسیون فوتبال آسیا نیاز داشت را تهیه و در ماه گذشته ارسال کردیم. همچنین باید یکی از اعضای هیات رییسه را به عنوان رابط با هیات رییسه و این کمیته معرفی می کردیم که آقای تاج در بحث صدور مجوز انتخاب شد و در این زمینه ما را همراهی و کمک کرد. ضمن اینکه باید سیاست گذاری و خط مشی دپارتمان را آماده می کردیم که به نتیحه رسید و در نهایت برای AFC ارسال شد.

دکتر زارعی از برگزاری جلسات مختلف با باشگاه ها در راستای استاندارد سازی و مجوز باشگاهی خبر داد و گفت: جلسات مختلفی با باشگاههای استقلال، پرپسولیس، نساجی مازندران، هوادار و گل گهر سیرجان برگزار کرده تا بتوانیم مشکلات و موانع را رفع کنیم. همچنین سمینار یک روزه ای در تاریخ 25 آبانماه برای مدیران باشگاههای لیگ برتر، دسته اول، فوتسال بانوان و آقایان برگزار کردیم که در این کارگاه آموزشی 100 شرکت کننده آخرین قوانین مربوط به بخش صدور مجوز باشگاهی را فرا گرفتند.

وی ادامه داد: در ادامه فعالیتهای صورت گرفته باید چارت سازمانی صدور مجوز باشگاهی را طراحی و ارسال می کردیم. همچنین باید کارشناسان حقوقی و مالی صاحب صلاحیت را انتخاب و به تایید ای اف سی می رسید که این امر نیز صورت پذیرفت. در بحث محرمانه بودن فعالیتها، استقلال این کمیته و دیگر فعالیتهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارکی را آماده و ارائه کردیم. در ادامه نیز اعضای کمیته بدوی و استیناف با توجه به معیار های کنفدراسیون آسیا انتخاب شدند که خوشبختانه با تصویب هیات رییسه و رایزنی مهدی تاج، اعضا تعیین و احکام شان صادر شد. همچنین پس از برگزاری دو نشست اعضای کمیته بدوی و استیناف، صورت جلسه نشست ها نیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.

دکتر زارعی در ادامه بیان کرد: از دیگر فعالیت هایی که باید در زمینه صدور مجوزباشگاهی صورت می گرفت می توان به ارائه زمانبندی ،طبقه بندی و بایگانی اسناد و در نهایت یک انالیز دقیق از آنچه که در سالیان گذشته وجود داشت، اشاره کرد که تمام مدارک موارد فوق تهیه و به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.

مدیر صدور مجوزباشگاهی از برگزاری  10جلسه با نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا  و گفت: خوشبختانه برگزاری نشست ها و ارائه دقیق مدارک منجر به ارسال نامه ای از سوی AFC شد که در تاریخ 9 دسامبر، رای به رفع تعلیق این کمیته داده شد و در تاریخ 23 دسامبر کمیته مسابقات این رای را تایید کرد. در نهایت رای فوق باید به هیات اجرایی ای اف سی برسد که  این نشست در ماه آینده برگزار خواهد شد.

دکتر زارعی در پایان گفت: با توجه به تاکیداتی که ریاست محترم فدراسیون فوتبال دارد باید کار خود را با قدرت بیشتر پیش ببریم، تمامی تیم های لیگ برتر، یک، فوتسال و فوتبال بانوان  آموزش های لازم را دیدند و از هفته آینده بحث درخواست مدارک را از باشگاهها خواهیم داشت و کار بررسی مدارک و ممیزی را شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز