خبرگزاری کار ایران

گل‌محمدی: نمی‌دانم لوکادیا برمی‌گردد یا نه!/ شور و حال لازم در ورزشگاه‌ها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۳۴۴

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید از اینکه مهاجم هلندی تیمش به ایران باز می‌گردد یا خیر اطلاعی ندارد.

به گزارش ایلنا، پرسپولیس دربی 99 را در غیاب دو مهاجم خارجی خود پشت سرگذاشت و حاشیه خروج لوکادیا از ایران قطعاً روی عملکرد سرخ‌پوشان تاثیرگذار بود. با این حال گولسیانی توانست با دبل خود فشار را از روی یحیی بردارد و دوباره تیم او را صدرنشین کند.

در همین رابطه یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی پرسپولیس مقابل استقلال در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: در مجموع داربی جذابی بود و هر کسی که بازی را دید، لذت برد. نیمه اول برای ما بود. بازی را مدیریت کردیم و گل خوبی زدیم. متاسفانه روی یک غفلت و روی سخت‌گیری نکردن، گل اول را خوردیم که مشکوک به آفساید بود. باز هم کارشناسان می‌توانند صحبت کنند. به نظر من آفساید بود.

وی افزود: در نیمه اول می‌توانستیم به گل دوم هم برسیم اما فرصت‌سوزی کردیم. در شروع نیمه دوم باز هم گلی خوردیم که روی یک انتقال بود و باید جای‌گیری بهتری را انجام می‌دادیم. بعد از گل هم توانستیم بازی را خوب مدیریت کنیم و در زمین حریف پاس بدهیم. موقعیت‌های خوبی هم از روی ارسال و ایستگاهی داشتیم. خدا را شکر گل مساوی را زدیم.

گل‌محمدی‌ با بیان این که در مجموع فکر می‌کنم می‌توانستیم برنده داربی شویم، اظهار کرد: بازیکنانم زحمت کشیدند و انرژی گذاشتند. یک بازی سراسر هجومی را شاهد بودیم. واقعا حق تیم ما برد بود.

وی افزود: واقعا از آن‌ها تشکر می‌کنم و امیدوارم در بازی‌ها بعد به برد برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا از ترکیب تیمش در این بازی راضی بود و با توجه به نبود لوکادیا و مصدومیت دیاباته این ترکیب را برای بازی بعد انتخاب می‌کند؟ گفت: غیبت لوکادیا غیرقابل پیش‌بینی بود. شیخ دییاباته هم مصدوم شد و دو مهاجم تخصصی خودمان را نداشتیم. امروز طوری بازی کردیم که نبود این دو بازیکن به چشم نیامد. بازی هجومی را به نمایش گذاشتیم. بازیکنانی که در خط حمله بازی کردند، به خوبی موقعیت‌سازی کردند. از بازیکنان خط حمله و یا چهار نفر قسمت جلو انتظار داریم کار ترکیبی کنند و موقعیت بسازند. این کاری است که مهاجمان انجام دهند. تیم ما امروز این کار را به خوبی انجام داد.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: هر موقع در زمین حریف پاس دادیم، توانستیم از خط دفاع این تیم عبور کنیم. شاید مهاجم تخصصی نداشتیم که روی ارسال‌ها ضربه سر بزند اما توانستیم در حمله موقعیت ایجاد کنیم.

گل‌محمدی درباره گلزنی یک مدافع در نبود مهاجمان و این که چه راهکاری برای روزهای آینده دارد؟ اظهار کرد: مجبوریم این روند را ادامه دهیم. اگر بخواهیم تمام فکر و ذکرمان این باشد که دو مهاجم ما نیستند، به نظرم بازی‌های آینده را از دست می‌دهیم. کار سخت‌ است و داشتن مهاجم خوب که آقای گل لیگ بود، بسیار مهم بود. دیاباته هم خوب کار می‌کرد. بودن این دو مهاجم به سیستم هجومی ما کمک می‌کند اما سعی می‌کنیم با تمرینات بیش‌تر و با ایجاد موقعیت‌های بیش‌تر این خلاء را پر کنیم. کار خاصی از دست ما بر نمی‌آید جز این‌که تمرکزمان را روی بازی‌ها بگذاریم و بهتر و بیش‌تر تمرین کنیم.

او درباره این که رفتن لوکادیا در آستانه داربی همه را ناامید کرد و آیا وی به ایران بر می‌گردد؟ گفت: نمی‌دانم که بخواهد برگردد یا نه. لوکادیا داربی را از دست داد. شاید این بازی سرنوشت قهرمانی را مشخص می‌کند. نمی‌دانم بر می‌گردد یا نه. نمی‌دانم برگشتش برای تیم مثمرثمر است یا نه. وقتی در بهترین و سخت‌تری شرایط مهاجمی را ز دست می‌دهید، کار برای خودش (لوکادیا) و تیم سخت می‌شود. بازیکنان و هواداران چطور با این مساله کنار بیایند؟ بالاخره این بازی برای تیم ما سرنوشت‌ساز بود.

گل‌محمدی در واکنش به این که برنامه او در صورت نیامدن لوکادیا برای خط حمله چیست و آیا سراغ بازیکن خارجی یا داخلی می‌رود؟ گفت: اول باید تکلیف لوکادیا مشخص شود. باید ببینیم او چه کاری می‌کند. باید منتظر بمانیم. نمی‌توانم الان جواب دقیقی بدهم. اگر به ایران نیامد، باید این پست را در نقل و انتقالات تقویت کنیم. این اتفاق دو روز پیش رخ داده و به حدی درگیر داربی بودیم که درباره این مسائل (مهاجم داخلی یا خارجی) فکر نکردیم. باید ببینیم لوکادیا چه تصمیمی دارد. فعلا اظهارنظر زیادی ندارم.

وی درباره این که آیا شهریار مغانلو در برنامه‌های تیمش در نقل و انتقالات قرار دارد؟ گفت: وقتی به نقل  وانتقالات نزدیک می‌شویم، اسامی بازیکنان مطرح می‌شود که درست نیست. این که درباره مهاجم دیگری صحبت کنیم، حرفه‌ای نیست. بعد از شروع نقل و انتقالات می‌توانیم درباره این مساله صحبت کنیم.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به این که برنامه این تیم برای عیسی آل‌کثیر چیست و آیا می‌تواند جایگزین لوکادیا و دیاباته باشد؟ گفت: آل‌کثیر آماده بازی نشده است و هنوز شش ماه از مصدومیت او نگذشته است. اگر او بخواهد وارد تیم شود، حداقل دو ماه دیگر طول می‌کشد و باید تمرینات پرفشاری را سپری  کند. او دوره آمادگی را سپری نکرده و در روزهای آینده با او جلسه می‌گذاریم. این خواسته من بود که او با تیم ما باشد. هنوز توافق دو طرف باقی مانده است و قصد خود عیسی ماندن در تیم است.

وی درباره غیبت هواداران در این بازی و این که داربی حس و حال همیشگی را نداشت و او چطور با این قضیه کنار آمد؟ گفت: نبود تماشاگر ضربه بزرگی به فوتبال ما است. نمی‌دانیم تا چه زمانی این مساله ادامه دارد. قبل از داربی هم اعلام شد که بازی با تماشاگر خواهد بود. همه ما نسبت به این مساله خوشحال بودیم. دل‌مان برای آن‌ها تنگ شده است. کاش این بازی خوب را جلوی هواداران برگزار می‌کردیم. در هر صورت یک سری تصمیمات گرفته می‌شود که نه فدراسیون و نه سازمان لیگ دخیل نیستند.

او افزود: این تصمیمات از بالا گرفته می‌شود و ما بی‌خبر هستیم. نمی‌دانم چه زمانی درهای ورزشگاه برای هواداران باز می‌شود. فوتبال برای هواداران است و بدون هواداران فوتبال هیچ لطف و مزه‌ای ندارد. امیدوارم در هر صورت تصمیماتی گرفته شود که تیم‌ها از حضور تماشاگران و هواداران استفاده کنند. این مساله در بحث درآمدزایی هم اهمیت دارد. متاسفانه الان شور و حال لازم در ورزشگاه نیست. همه جای دنیا درهای ورزشگاه باز است. این‌جا هنوز تصمیمات لازم گرفته نشده است و نمی‌دانیم چه برنامه‌ای برای آینده وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز