خبرگزاری کار ایران

نقاره قطر روی سبیل مسی یا مرگ کارگران جام جهانی!

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۰۵۳

میزبان جام جهانی 2022 با پوشاندن عبای عربی به لیونل مسی مورد نقد بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، تیم ملی آرژانتین در ضیافت پنالتی‌ها با نتیجه 4 بر 2 از سد فرانسه عبور کرد تا مسی قطر را با جام ترک کند.

اما نکته مورد توجه این جام درجشن قهرمانی رخ داد. بعد از قهرمانی جام جهانی 2022، در اقدامی عجیب میزبان عبای قطری را بر تن مسی که بهترین بازیکن جام و کاپیتان تیم قهرمان بود، پوشاند. 

در خصوص این عبا نظرات بسیار متفاوت بود. یک عده معتقد بودند که مسی هدیه میزبان را پذیرفته و چاره دیگری ندارد. دسته دوم می‌گفتند ستاره آرژانتینی باید لباس فوق را به احترام کارگران درگذشته جام جهانی از تن خارج می‌کرد تا قطر نتواند سواستفاده کند. هر چند قطری‌ها معتقدند که این عبا در مراسمات شادی استفاده می‌شود و اقدام بعدی صورت نگرفته است.

بسیاری از رسانه‌های بزرگ جهان با اشاره به آمار هزینه و مرگ کارگران تلاش کردند نسبت به این اقدام قطر انتقاد کنند. 

۶۷۵۰ نفر از مهاجران پنچ کشور هند، پاکستان، نپال، بنگلادش و سریلانکا طی ۱۰ سال از سال ۲۰۱۰ تا پایان سال ۲۰۲۰ در قطر جان سپرده‌اند، درست شنیده اید. بله، ۶۷۵۰ نفر از مهاجران این پنج کشور طی ۱۰ سال از زمان سپردن جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر در این کشور جان سپرده‌اند. 

این در حالی است که سفیر قطر در روسیه در مهرماه سال جاری، اعلام کرده بود: «تاکنون دولت ما حدود ۲۰۰ میلیارد دلار برای سازماندهی این مسابقات هزینه کرده است. این مبلغ شامل هزینه های ساخت ورزشگاه، مترو، فرودگاه، شهر جدید و بندر می‌شود.»

نقاره قطر روی سبیل مسی یا مرگ کارگران جام جهانی!

عده‌ای معتقد بودند که پوشاندن لباس به مسی، به نوعی بهره برداری از 200 میلیارد دلار هزینه‌ای است که برای جام انجام دادند. در همین رابطه محمدرضا احمدی بعد تماشای برخورد امیر قطر با مسی که چند ضربه از روی خوشحالی به پشت سر مسی زد، حین برنامه تلویزیونی اعلام کرد: «وقتی پول داشته باشید مسی(ستاره فوتبال جهان) را هم می‌زنید.»  

نحوه ادای این جمله ضرب المثل معروف ایرانی را به یاد آورد: «روی سبیل شاه نقاره زدن.» مخصوصاً که مسی بعد از بالا بردن جام جهانی ویترین افتخاراتش کامل شد و به نوعی تاجگذاری کرد. شاید قطر برای چند ثانیه روی سبیل پادشاه فوتبال نقاره زده باشد؛ اما مرگ کارگران جهانی قابل فراموشی نیست.

نقاره قطر روی سبیل مسی یا مرگ کارگران جام جهانی!

همه این موارد در حالی رخ می‌دهد که میزبان جام جهانی پیش از آغاز جام توسط خبرنگاران شبکه بین‌اسپورت تلاش کرد این رویکرد را جا بندازد که برگزاری این رویداد مهم ورزشی باعث توسعه آسیا می‌شود. برای مثال خبرنگاران شبکه تلویزیونی قطری در نشست وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال به دنبال تاثیرات مثبت جام جهانی قطر روی منطقه خاورمیانه بودند! 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز