خبرگزاری کار ایران

ماجرای بازگشت مدیران «ویلموتس گیت» به فدراسیون/ بازگشت نایب رییس با رزومه ضعیف

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۸۲۸

بازگشت مدیرانی که در پرونده ویلموتس کنار مهدی تاج بودند، به پروسه عملیاتی فدراسیون فوتبال تبدیل شده است.

به گزارش ایلنا، بعد از انتخاب هدایت ممبینی به‌عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال، مهدی تاج خیلی زیرپوستی در حال گرد هم آوردن همه کسانی است که در ماجرای «ویلموتس گیت» در کنار خود داشت. بر همین اساس خبرهایی از بازگشت لیلا صوفی‌زاده به‌عنوان نایب رئیس زنان فدراسیون فوتبال مطرح شده تا جمع آنها که فدراسیون فوتبال را به مرز نابودی کشانده بودند، بار دیگر در کنار یکدیگر جمع شود.

مهدی تاج که در بدو ورود با این سؤال مهم مواجه بود که بعد از فاجعه پرونده ویلموتس، چطور بار دیگر می‌خواهد مدیریت فدراسیون فوتبال را برعهده بگیرد، با این وعده در انتخابات شرکت کرد که رأی پرونده ویلموتس قرار است به بزرگترین پیروزی فوتبال ایران در تاریخ تبدیل شود! در این پرونده فدراسیون فوتبال به پرداخت 3/5 میلیون یورو غرامت به ویلموتس متهم شد که با احتساب 2 میلیون یورو پرداختی قبل، چیزی حدود 6 میلیون یورو می‌شد. با این حال اما دوستان تاج با تیتر «رأی ویلموتس شکست» به استقبال او رفتند تا این غرامت 5 میلیون یورویی را در قالب یکی از موفقیت‌های دوران مدیریتی تاج به خورد ملت بدهند!

تاج با خود نبی و قنبرزاده را به‌عنوان نایب رئیس آورد و طبق برنامه، محمدرضا ساکت هم به‌عنوان نماینده باشگاه‌ها به جمع اعضای هیأت رئیسه اضافه شد تا تاج تنها نماند. از جمع اعضای هیأت رئیسه در زمان ریاست تاج، هدایت ممبینی جایی در هیأت رئیسه نداشت که او را بدون رزومه مدیریتی قابل قبول به سمت دبیرکلی نشاند!

حالا هم که زمزمه‌های بازگشت لیلا صوفی‌زاده برای نایب رئیسی زنان فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسد. از همان زمان که در مراسم رونمایی لباس تیم ملی، داوود پرهیزگاری به طلبکاران شهره موسوی گفت که او دیگر در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال جایی ندارد تا امروز هنوز تصمیم مشخصی برای این سمت گرفته نشده اما گویا تاج در سکوت در صدد است که صوفی‌زاده‌ای را به هیأت رئیسه بازگرداند که در زمان نایب رئیسی پیشین خود هیچ رزومه قابل قبولی از خود به جای نگذاشته بود.

صوفی‌زاده کسی است که در دوران او تیم ملی فوتبال زنان ایران از رنکینگ فیفا خارج شد. این اتفاق زمانی رخ داد که تیم ملی زنان ایران برای بیش از ۲ سال هیچ اردو و مسابقه‌ای برگزار نمی‌کرد.

از دیگر اقدامات ویژه صوفی‌زاده می‌توان به قطع همکاری با بهترین مربیان فوتبال و فوتسال زنان نام برد. در دوران نایب‌رئیسی او، کتایون خسرویار سرمربی ایرانی-امریکایی تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران به امریکا بازگشت و شهرزاد مظفر، مربی با دانش فوتسال که در آخرین دوره حضورش در ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۱۸ شده بود، پس از عدم اقدام صوفی‌زاده برای تمدید قرارداد با او، توسط فدراسیون کویت به خدمت گرفته شد.

لیلا صوفی‌زاده حتی در پرداخت پاداش ۲۲ میلیونی اعضای تیم ملی فوتسال زنان که در سال ۲۰۱۸ تحت هدایت شهرزاد مظفر قهرمان آسیا شدند نیز عملکرد خوبی نداشت و با وجود وعده‌های فراوان، در پرداخت مبلغ پاداش ناچیز تیم ملی فوتسال زنان ناکام بود. در دوران نایب‌رئیسی صوفی‌زاده در فدراسیون فوتبال، ۳۰ داور فعال لیگ برتری طی یک نامه به کمیته داوران اعتراض خود را مبنی بر عدم دریافت حقوق معوقه بیان کردند که در یک اقدام عجیب، تمام ۳۰ داور زن از قضاوت در مسابقات محروم شدند.

سؤال اساسی این است که این جمع از مدیرانی که در حال بازگشت به رأس مدیریت فدراسیون فوتبال هستند، چه دستاوردی از خود به جای گذاشته‌اند که هیچ انتقادی به حضور مجددشان در مناصب حساس مدیریتی فدراسیون فوتبال نمی‌شود؟ چرا بعد از انتخاب هدایت ممبینی، هیچ کس به این انتخاب اعتراضی نداشت؟ حالا چطور؟ باید منتظر بازگشت یکی دیگر از مدیران نالایق در دوره قبل ریاست تاج باشیم؟ یکی دیگر از کسانی که زیر قرارداد ترکمانچای ویلموتس را امضا کرده بودند و هرگز درباره‌اش پاسخی ندادند؟

از همان ابتدای انتخاب شهره موسوی به‌عنوان نایب رئیس زنان، او هرگز بر امور مربوط به زنان در فدراسیون فوتبال متمرکز نبود. یا درگیر مشکلات خارج از فدراسیون فوتبال خود بود و یا به‌عنوان یک مهره نمایشی برای از رسمیت نیفتادن جلسات هیأت رئیسه برای عزل عزیزی‌خادم و سایر تصمیم‌ها از او استفاده می‌شد. بعد از این بلاتکلیفی طولانی مدتی که گریبانگیر فوتبال و فوتسال زنان بوده است، حداقل انتظار می‌رود با انتخاب گزینه‌ای بهتر و توانمندتر از لیلا صوفی‌زاده که زمزمه‌های حضورش در فدراسیون مطرح شده، جان تازه‌ای به فوتبال و فوتسال زنان بخشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز