خبرگزاری کار ایران

تاریخ سازی ادامه دار مراکش در جام جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۱۲۲

تیم ملی فوتبال مراکش آنقدر نتایج خوب گرفت که شکست پرتغال دیگر شگفت‌انگیز نیست.

به گزارش ایلنا، تا پیش از جام جهانی 2022 قطر سه تیم از قاره آفریقا به یک چهارم نهایی رسیده بودند که هر سه تیم مربی خارجی داشتند و هر سه تیم هم در این مرحله حذف شدند. تیم ملی کامرون در جام جهانی 1990 با یک سرمربی روس به نام والری نپومنیاچی، تیم ملی سنگال در جام جهانی 2002 با یک سرمربی فرانسوی به نام برونو متسو و تیم ملی غنا در جام جهانی 2010 با یک سرمربی صرب به نام میلووان رایواچ؛ اما هر سه مربی در این مرحله متوقف شدند.

ولید الرکراکی سرمربی تیم ملی مراکش که 45 بازی ملی برای مراکش در کارنامه دارد، متولد فرانسه است؛ اما ترجیح داد برای کشور پدری خود مربیگری کند و حالا نام او در تاریخ جام جهانی می‌درخشد. چون او اولین مربی آفریقایی است که تیمش را به یک‌چهارم نهایی فرستاده و تیمش اولین تیم آفریقایی شد که به نیمه‌نهایی رسید.

مراکش در بازی یک چهارم نهایی ترجیح داد میدان را به پرتغال بدهد و از فرصت ضدحملات استفاده کند. آن‌ها تمام فضاهای منطقه خطر را بستند و پرتغالی‌ها را مجبور کردند تا توپ را به دو سوی خط طولی برده و ارسال کنند. برتری مطلق مراکشی‌ها در نبردهای هوایی موجب شد همه ارسال‌های پرتغال نافرجام بمانند.

برتری یک بر صفر مراکش در نیمه اول موجب شد فرناندو سانتوس از ابتدای نیمه دوم کریستیانو رونالدو را به زمین بفرستد اما 7 طلایی پرتغال هم نتوانست برای تیمش کاری کند تا جام شگفتی‌ها که با تیم‌های بزرگ بی‌رحمانه رفتار کرد، پرتغال را هم قربانی کند. مراکش در این جام بلژیک را در مرحله گروهی شکست داد و موجب حذف اسپانیا و پرتغال شد. تیم‌های برزیل و آلمان هم از بزرگان حذف شده این جام هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز