خبرگزاری کار ایران

درس‌های عبرت طلسم شکنی 11 ساله باروز/ باور سوادکوهی به ثمر نشست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۰۷۵

شکست باروز هر چند دیر اما محقق شد و سوادکوهی رویای کشتی ایران را عملی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جردن باروز کشتی گیر آمریکایی تا کنون 10 مدال طلای جهانی (۶ طلا و ۳ برنز جهان و یک طلای المپیک ۲۰۱۲) کسب کرده است.

این کشتی‌گیر 34 ساله‌ تا بامداد امروز مقابل هیچکدام از کشتی‌گیران ایرانی شکست نخورده بود. اما مسابقات جام جهانی آمریکا ورق را برگرداند.

باروز و سوادکوهی  در وزن 79 کیلوگرم روی تشک رفتند. از آنجا که کشتی‌گیر ایرانی سابقه شکست مقابل رقیب آمریکایی خود داشت کمتر کسی فکر می‌کرد او بتواند برنده از میدان خارج شود.  به ویژه که تا 2 دقیقه پایانی باروز با فاصله زیادی از رقیبش پیش بود. 

باروز در میان کشتی‌دوستان ایرانی با طلسمش شناخته شده است اما بعد از  11 سال رویای شکست ناپذیری باروز در آمریکا به پایان رسید. باروز از سال 2011 تاکنون 14 بار مقابل کشتی گیران ایرانی به برتری رسیده بود.

سواد کوهی در مبارزه حساس با نتیجه ۶ بر 6 به برتری رسید تا اولین کشتی‌گیر ایرانی لقب بگیرد که موفق به شکست این کشتی‌گیر آمریکایی می‌شود.

هر چند باروز به سن 34 سالگی رسیده اما میزان آمادگی بدنی او همواره مورد توجه بود. موضوعی که کادرفنی تیم ملی کشتی ایران هم باید از آن درس عبرت بگیرد. اینکه باروز چه سبک زندگی و بدنسازی دارد؟

نباید فراموش کرد که سطح مسابقات جام جهانی نسبت به جهانی و المپیک پایین‌تر است و امکان دارد کشتی‌گیرانی مانند باروز که پیش از این مسابقه پرفشار جهانی صربستان را پیش رو داشتند با اوج آمادگی در این مسابقات فاصله داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز