خبرگزاری کار ایران

کینه قدیمی مراکش کار دست ماتادورها داد/ تسویه حساب اسپانیا انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۰۴۸

تاریخ و حقایقش، حسابی قلب مراکشی‌ها را با کینه علیه اسپانیا پُر کرده بود.

به گزارش ایلنا، دول مراکش و اسپانیا، نمایش قهرمانانه بود. یک پرفورمنس زیبا و هیجان انگیز که همه را به وجد آورد تا به احترام مغربی‌ها کلاه از سر بردارند. کشوری در حوالی تنگه جبل‌الطارق که با اسپانیا قرابت دارد و سرانجام در یک عرصه جهانی انتقام خود را از ماتادورها گرفت. آنها بیش از یک قرن پیش در جنگ نابرابر تطوان با همسایه اروپایی نزدیک به 6 هزار کشته دادند و دست آخر سلطه اسپانیا بر سئوتا و ملیلیه را پذیرفتند. اتفاقی که یک ناکامی تاریخی برای مغربی‌ها محسوب می‌شد که در طول تاریخ بر گرده آنها سنگینی می‌کرد.

کینه قدیمی مراکش کار دست ماتادورها داد/ تسویه حساب اسپانیا انجام شد

*کینه قدیمی مراکش از اسپانیا

آنها سال‌های سال اسپانیا را به چشم یک کشور اشغالگر می‌نگریستند که تکه‌ای از خاک این کشور را تصاحب کرده. آنچه در طول سالیان طولانی هرگز زیر غبار نسیان فراموش نشد و داغی بود که همیشه تازه ماند. در فرهنگ مراکش از جنگ تطوان به‌عنوان یک نقطه عطف تاریخی یاد می‌کنند که حتی غرامت صد میلیون پزوتایی نیز اندکی از آلام این شکست را برای کشور عشاق‌پیشه آفریقا نکاسته. اما این بار فوتبال دوباره استعاره‌ای از زندگی شد. آنجا که در یک مبارزه تمام عیار در اجوکیشن سیتی مراکش کوچک انتقام 150 ساله را به بهترین شکل از اسپانیای بزرگ گرفت تا تمامی حساب‌های قبلی را با همسایه یکجا تسویه کند. این انتقام بی‌تردید بهترین کیفیت ممکن را داشت؛ انتقامی به سبک بین‌المللی که همه دنیا آن را دیدند و بابتش مغربی‌ها را تحسین کردند؛ یک تسویه حساب بدون خونریزی و بدون هزینه؛ تسویه حساب با پیرنگی عاشقانه و دوست داشتنی. عشق بازی در میانه یک مستطیل سبز که چشم‌ها را به خود خیره کرد تا این بار کازابلانکا را در قلب دوحه به نظاره بنشینیم.

کینه قدیمی مراکش کار دست ماتادورها داد/ تسویه حساب اسپانیا انجام شد

*دشنه خودی؛ یاسین علیه اسپانیا

کنایه‌آمیز اینکه نقش اول این نمایش یک اسپانیایی بود. یاسین بونو مرد شماره 1 مراکشی‌ها که نقش اول نمایش انتقام بود و با یک نقش آفرینی تمام عیار اسپانیا را کشت. ستاره‌ای که تمام سال‌های اخیر در اسپانیا بیتوته کرده و در این سرزمین نام خود را پرآوازه ساخته. ستاره‌ای که یک دور کامل در اسپانیا و لالیگا زده؛ از اتلتیکو مادرید تا ساراگوسا گرفته تا خیرونا و حالا سویا. یک غریبه آشنا برای اسپانیایی‌ها که 120 دقیقه تمام برابر ماتادورها ایستادگی کرد و دست آخر این نمایش متهورانه و زیبا را با تردستی در قمار پنالتی‌ها کامل نمود تا اسپانیا را با دست‌هایش از جام بیرون کند. یاسین بونو حالا قهرمان اول مراکش است. مردی که در نقش یک ژنرال پرچمدار نمایش انتقام بود تا کشورش بعد از 150 سال تمامی حساب‌های کهنه قدیمی را یکجا با همسایه شمالی صاف کند. مراکشی‌ها حالا خوشحال‌ترین مردمان روی زمین هستند؛ کشوری که انتقام را به زیباترین شکل ممکن تعریف کرد؛ عاشقانه‌ای در مستطیل سبز. کازابلانکا به وقت دوحه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز