خبرگزاری کار ایران

باخت وزارت ورزش در ماجرای فدراسیون سوارکاری!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۰۳۳

ماجرای تغییرات چند مرتبه‌ای رییس فدراسیون سوارکاری و ناراحتی اعضای مجمع باعث باخت بزرگ وزارت ورزش در این حوزه شد.

به گزارش ایلنا، یکی از دلایل کشدار شدن مشکلات و غائله‌ها در ورزش ایران، همواره گرفتن تصمیمات غلط و اصرار بر ادامه دادن آن است. درست مثل ماجرای انتخابات سوارکاری که از یک اختلاف ساده، تبدیل به کلاف سردرگمی شده که باز کردن آن دیگر به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نیست. داوری درباره ماجرا آنقدر ساده است که بدون هیچگونه اطلاع قبلی هم می‌شود به سادگی بین طرفین آن قضاوت کرد. با این حال وزارت ورزش با لجاجت عجیبی در حال کش دادن ماجراست و حالا حتی در برابر سیستم قضایی کشور هم ایستادگی می‌کند! 

غائله کشدار و عجیب انتخابات فدراسیون سوارکاری بارها روایت شده. همه چیز از یک اعاده حیثیت معنی‌دار از سوی وزارت ورزش آغاز شد. آنجایی که اعضای مجمع سوارکاری طبق اساسنامه قانونی و رسمی خود، انتخابات را بدون حضور نماینده وزارت ورزش برگزار کردند. انتخاباتی که مسعود خلیلی، رئیس دوره قبل سوارکاری با رأی قاطع، برای چهار سال دیگر رئیس فدراسیون شد. خلاصه ماجرا می‌شود اینکه وزارت ورزش برای بازگرداندن جایگاه از دست رفته خود، با خلیلی معامله‌ای ترتیب داد که انتخابات را یک بار دیگر و با همان نفرات قبل برگزار کند. البته پیش از این نشست حیدری را سرپرست فدراسیون سوارکاری کرد که همین موضوع عصبانیت خلیلی را در پی داشت. در نهایت نشست با خلیلی برگزار و عنوان شد که با همان نفرات قبل خیلی زود انتخابات برگزار می‌شود؛ معامله‌ای که وزارت ورزش به سادگی زیر آن زد و کار به شکایت خلیلی به دیوان عدالت اداری کشید.

شکایتی که روز یکشنبه بالاخره رأی آن صادر و با برکناری سرپرست فدراسیون سوارکاری، مسعود خلیلی به‌عنوان رئیس این فدراسیون معرفی شد.

 وزارت ورزش در شرایطی که از ابتدا با ترتیب دادن توافق و معامله با خلیلی، قصد تجدید انتخابات قانونی سوارکاری را داشت، حالا با یک رأی قانونی قاطع دیگر روبه‌رو شد. رأیی که تصمیم اخیر سجادی نشان می‌دهد وزارت قصد عمل به آن را ندارد و به شکل ناشیانه‌ای خود را به خواب زده است.

بی‌اعتنایی علنی وزارتخانه به قانون!

اعلام رأی دیوان عدالت اداری، به طور طبیعی باید فصل‌الخطابی می‌بود بر این غائله عجیب. با این حال وزارت ورزش در اقدامی عجیب، در واکنش به رأی دیوان که حکم حیدری را باطل کرده بود، یک سرپرست دیگر را برای فدراسیون سوارکاری انتخاب کرد!

سرزدن رفتارهایی از این دست، آنقدر از عقل و منطق به دور است که تعبیری برایش نمی‌توان پیدا کرد. اینکه وزارتخانه به‌عنوان متولی اصلی ورزش در ایران، هم متن صریح اساسنامه فدراسیون‌ها را نادیده می‌گیرد و هم به حکم دیوان عدالت اداری دهان‌کجی می‌کند، نشان بارزی از بی‌کفایتی وزیر و وزارتخانه‌ای است که به دست و پا زدن در قائله‌ای که از پیش در آن بازنده هستند، ادامه می‌دهند.

وزارت ورزش در آخرین ساعات روز سه‌شنبه برای رضا زندی‌خواری حکم سرپرستی در فدراسیون سوارکاری زده. فدراسیونی که با حکم واضح دیوان عدالت اداری، ریاست آن بر عهده مسعود خلیلی بوده و هست!

*لجبازی کودکانه

با آب رفتن قد و قامت مدیران ورزشی از بالاترین نفر تا رؤسای فدراسیون‌ها و حتی مدیران میانی وزارت ورزش، سطح درگیری‌ها و اختلاف‌ها هم به پایین‌ترین میزان خودش رسیده. وقتی کار به قفل کردن در فدراسیون و کشیده شدن پای پلیس به ماجرا و صورتجلسه کردن مشکلات درون سازمانی می‌کشد، باید فاتحه این ورزش را خواند.  ورزشی که البته وزیر آن ماه‌هاست در آستانه استیضاح است و طی همین روزهای اخیر با سؤالات بی‌شماری از سوی نمایندگان مجلس مواجه شده است.

*روشن‌تر از روز

پایان این ماجرا از همان ابتدا هم مشخص بود. از روز روشن‌‌تر است که در نهایت وزارت ورزش بازنده این غائله خواهد بود اما چه بازنده‌ای؛ باخت مفتضحانه و در بدترین شرایط ممکن. باختی که بازنده آن کسی جز سجادی، مشاوران و نزدیکانش نخواهند بود. افرادی که البته بارها و بارها طی دوران کوتاه حضور خود در رأس ورزش کشور، نشان داده‌اند از گرفتن کوچکترین تصمیمات هم عاجزند و حالا می‌خواهند در غائله‌ای که قانون با تمام قدرت در برابر آنهاست، پیروز شوند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز