خبرگزاری کار ایران

انتظاری: امیدوارم دربی برخلاف نمایش تیم ملی زیبا باشد/ روحیه ملی‌پوشان پرسپولیس کم نیست/ فرانسه و برزیل به فینال جام جهانی می‌رسند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۹۹۵

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است با وجود اینکه ملی‌پوشان سرخ‌پوش با انگیزه بالایی در تمرینات پیش از دربی شرکت می‌کنند و حذف تیم ملی از جام جهانی به نفرات کلیدی پرسپولیس(ملی پوشان سرخ) ضربه نمی‌زند.

به گزارش ایلنا، با وجود اینکه تیم ملی ایران در آستانه تاریخ سازی و تجربه صعود از مرحله گروهی جام جهانی قرار داشت، با شکست مقابل آمریکا این رویا به پایان رسید. ملی‌پوشان با حسرت به خانه بازگشتند و در تمرینات تیم‌های باشگاهی خود حاضر شدند. ماجرای برای پرسپولیسی‌ها کمی تلخ‌تر بود. خط خوردن میلاد سرلک، نیمکت‌نشینی محض وحید امیری، مصدومیت علیرضا بیرانوند، حسرت مرتضی پورعلی گنجی برای موقعیت از دست رفته مسابقه آمریکا و  نا‌امیدی مهدی ترابی برای ایجاد تاثیر لازم در روند بازی تیم ملی. شاگردان تاثیرگذار گل‌محمدی با این روحیه در تمرینات سرخ‌پوشان شرکت می‌کنند و در شروع مجدد لیگ در دیدار حساس دربی مقابل استقلال قرار بگیرند. در همین رابطه سهراب انتظاری با ایلنا به گفتگو پرداخت:

*ملی‌پوشان پرسپولیس از روز گذشته به نظرتان با چه انگیزه‌ای در تمرینات تیم‌شان حضور یافتند؟

طبیعتاً بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس در جام جهانی تجربه گرانبهایی را به دست آوردند و با این تجربه که دستاوردی بزرگ است قدم به تمرینات و در ادامه مسابقات باشگاهی‌شان خواهند گذاشت.

*اما حذف از جام جهانی طبیعتاً به لحاظ روحی روی همه بازیکنان ملی‌پوش تأثیر منفی گذاشته!

از بازیکنان ملی ما انتظار می‌رفت که زحمت بکشند و من فکر می‌کنم بازیکنان تا جایی که در توان‌شان بود جنگیدند. به هر حال برد و باخت بخشی از فوتبال است و من فکر نمی‌کنم با روحیه پایینی در تمرینات پرسپولیس حاضر شوند و قطعاً با حضور در تمرینات به خوبی آماده شده و دوباره سعی خواهند کرد که با بازیکنان هماهنگی لازم را کسب کرده و از هر لحاظ با شرایطی خوب و بالا برای مسابقات پیش روی تیم‌شان که بخت اول قهرمانی است و در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد به بهترین شکل آماده شده تا دوباره بتوانند به روند صدرنشینی‌شان ادامه داده و روی محور موفقیت و حفظ جایگاه‌شان به پیش بروند.

*وحید امیری در جام جهانی بازی نکرد، این موضوع روی عملکرد بازیکن پرسپولیس تأثیر منفی نخواهد گذاشت؟

وحید امیری در جام جهانی قبلی حاضر بوده و تجربه حضور در جام ملت‌ها را دارد، به همین دلیل با وجود بازی نکردن در جام جهانی باز هم تجربه و انگیزه بالایی دارد، به همین دلیل چنین بازیکنی حتماً می‌تواند تجربه بالای خودش را به بازیکنان انتقال داده و آنها را نیز در شرایط خوبی قرار دهد، به همین دلیل حتماً بازیکنان دیگر و جوان‌ترهای پرسپولیس باید از تجربه بالای وحید امیری به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

*شرایط پرسپولیس را برای رویارویی مقابل رقیب دیرینه جهت بازی دربی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 بعد از وقفه‌ای نزدیک به دو ماه بازیکنان برای شروع دوباره لیگ حاضر خواهند شد اما جدا از این مسائل دربی در همه جای دنیا حساسیت خاص خودش را دارد مضاف بر اینکه این حساسیت برای دربی در ایران بیشتر از سایر نقاط جهان است، از این رو با وجود اینکه دربی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد انتظار دربی جذاب وجود دارد و در هر حال من امیدوارم بازیکنان دو تیم سرخابی نمایش خیلی خوبی ارائه دهند تا بعد از حذف از جام جهانی که اصلاً به مذاق مردم‌ خوش نیامد و آنها را ناراحت ساخت، این بار دربی به شکلی برگزار نشود که آنها را نسبت به فوتبال دلزده‌تر سازد.

*اما باید این نکته را هم در نظر بگیریم که دربی بعد از مسابقات جام جهانی برگزار خواهد شد!

امیدوارم مردم و هواداران فوتبال که بازی‌های بسیار جذابی را در جام جهانی می‌بینند، بازی دربی را با آنها قیاس نکنند. با وجود این امیدوارم بازیکنان با بهترین کیفیت ممکن در دربی حساس پایتخت بهترین نمایش را ارائه دهند تا مردم و هواداران دو تیم از دربی رضایت داشته باشند.

*به نظر تعطیلاتی که شاید به ضرر پرسپولیس شد به سود دو مهاجم خارجی این تیم شد؟

بله حتماً تعطیلی به جهت فرصت حضور در تمرینات پرسپولیس و انجام بازی‌های دوستانه برای لوکادیا و دیاباته توفیقی شد تا این بازیکنان به شکل مطلوبی برای بازی‌های پیش روی تیم‌شان آماده شوند تا بتوانند زهردارتر از قبل روی دروازه حریفان حمله کرده و خط آتش پرسپولیس را قدرتمند‌تر از هر زمان دیگری سازند.

*به مسابقات جام‌جهانی بپردازیم. تیم مورد علاقه‌تان در جام جهانی چه تیمی است؟

من از بچگی تیم مورد علاقه‌ام تیم هلند بوده است، تیمی که بزرگانی مانند گولیت و فان باستن و دیگر بزرگان را داشت و با ارائه بازی‌های زیبا هر بیننده‌ای را جذب خودش می‌کرد، از این رو خیلی دوست داشتم ایران از گروهش صعود کرده و بازی تیم کشورم با هلند را ببینم.

*اما به نظر هلند نمی‌تواند از پس تیم آرژانتین برآید؟!

آرژانتین تیم خوبی است اما هلند هم از شانس خوبی برای پیروزی مقابل آرژانتین برخوردار است چون آرژانتین هم مانند سایر تیم‌ها نقاط ضعفی دارد که از چشم فان خال دور نخواهد ماند. هلند چراغ خاموش پیش می‌رود اما با وجود این باید به این نکته بپردازم که هلند مدعی عنوان قهرمانی نیست.

*با این وجود فکر می‌کنی در فینال چه تیم‌هایی حاضر باشند؟

شانس فرانسه برای رسیدن به فینال زیاد است، هر چند که انگلیس هم تیم خیلی خوبی است و حریف راحتی برای فرانسه نیست اما جدا از این مسأله من فکر می‌کنم برزیل و فرانسه به احتمال زیاد در فینال حضور خواهند یافت؛ دو تیمی که از شخصیت قهرمانی بالایی برای قهرمانی برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز