خبرگزاری کار ایران

ژاپن، بهترین تیم آسیایی جام جهانی قطر

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۹۳۸

تیم ملی فوتبال ژاپن در مسابقات جام جهانی قطر عملکرد خیره کننده‌ای داشت اما در نهایت مقابل کرواسی حذف شد.

به گزارش ایلنا، ماجرا‌جویی ژاپنی‌ها در جام جهانی 2022 با شیوه‌ای دراماتیک و با قبول شکست برابر کرواسی در مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید اما تنها در ضربات پنالتی و به لطف عملکرد درخشان دروازه‌بان حریف برای مهار ضربات سامورایی آبی.

کار ژاپن در قطر به پایان رسید اما خاطره‌بازی هوادارانش تازه شروع شد. خاطرات قطر تا مدت‌ها در یاد هوادارانش خواهد ماند و این هم کاملاً بجاست چرا که بدون شک آنها بهترین تیم آسیایی جام بیست‌و‌دوم بودند.

به لطف پیروزی 2 بر یک سامورایی آبی برابر آلمان در دیداری که از ژرمن‌ها عقب افتاده بود، خیلی‌ها فهمیدند که این جام، جام شگفتی‌ها خواهد بود و فقط این تیم‌های صاحبنام اروپا و امریکای جنوبی نخواهند بود که می‌توانند نتیجه بگیرند. بعد از پیروزی برابر آلمان، بازیکنان ژاپن رختکن‌شان را طوری تمیز کردند که گویی اصلاً به آن پا نگذاشته بودند.

آنها یک یادداشت با مضمون «متشکریم» به زبان‌های عربی و ژاپنی هم روی میز رختکن گذاشتند تا بیش از پیش رسم ادب و قدردانی را به سایر میهمانان جام بیاموزند. ژاپنی‌ها بازی دوم‌شان را با اختلافی نزدیک به کاستاریکا باختند اما آن را با رقم زدن یک شگفتی دیگر در دور سوم با تحمیل شکستی شوکه‌کننده به اسپانیا جبران کردند؛ اسپانیایی که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی جام است 2 بر یک به نماینده آسیا باخت.

با این نتیجه سامورایی آبی به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، نتیجه‌ای که قبل از جام با توجه به گروهی که در آن قرار داشت، کمتر کسی پیش‌بینی‌اش می‌کرد. ژاپن بار دیگر مانند جام‌های جهانی 2002، 2010 و 2018 از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماند اما صعودش به مرحله یک هشتم نهایی به‌عنوان تیم اول گروه مرگ، دست‌کمی از حضور در جمع هشت تیم پایانی نداشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز