خبرگزاری کار ایران

انگلیس-سنگال؛ جنگ شیرها

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۳۰

انگلیس و سنگال امشب در ورزشگاه البیت برای نخستین بار در تاریخ خود به مصاف یکدیگر می‌روند و می‌خواهند جزو هشت تیم برتر جام‌جهانی 2022 باشند. سه شیر با پیروزی 3 بر صفر مقابل ولز صدرنشین گروه B شدند و شیرهای ترانگا با درخشش کاپیتان خود به‌عنوان تیم دوم گروه A به این مرحله رسیدند.

به گزارش ایلنا،  انگلیس بعد از نمایش ضعیف مقابل امریکا، در نیمه دوم بازی با تیم همسایه ولز هم صدرنشینی خود را تثبیت کرد و هم دوباره چهره یک مدعی را گرفت. مارکوس رشفورد و فیل فودن ظرف 98 ثانیه دو گل زدند و رشفورد که یکی از سه گله‌های جام است، با زدن گل آخر تیم ملی کشورش را در جام‌جهانی صدگله کرد. انگلیس دوباره شبیه تیمی شد که ایران را 6 بر 2 شکست داد و با این استعداد هجومی می‌تواند به موفقیت‌های اخیرش در تورنمنت‌های بزرگ ادامه دهد.

این تیم با گرت ساوت‌گیت در جام جهانی گذشته به نیمه‌نهایی رسید و در یوروی سال گذشته در خانه فینالیست شد بنابراین امید زیادی دارد که به نخستین قهرمانی جهان بعد از سال 1966 برسد. انگلیس در حالی در الخور با سنگال روبه‌رو می‌شود که در 20 بازی‌اش با تیم‌های آفریقایی نباخته و شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی دارد. انگلیس البته در سال 2022 و قبل از جام جهانی نتایج خوبی نگرفت و از لیگ A ملت‌های اروپا سقوط کرد اما روی فرم آمدن دو بازیکن منچستریونایتد، رشفورد و هری مگوایر نقش پررنگی در این موفقیت داشته است.

سنگال هم روحیه خوبی دارد و به‌عنوان قهرمان آفریقا به جام جهانی آمده، این تیم مسیر مرحله گروهی را هم خوب طی کرده و برای دومین بار در تاریخ خود به مرحله حذفی جام جهانی رسیده اما در دیدار تعیین‌کننده آخر مرحله گروهی مقابل اکوادور، مدیون کاپیتان خود کالیدو کولیبالی هستند که در دقیقه 70 گل پیروزی را زد بعد از آنکه پنالتی نیمه اول اسماعیل سار بازی را به تساوی کشانده بود. آلیو سیسه، مربی سنگال در کنار خود، الحاجی دیوف، دیگر ستاره تیم در جام جهانی شگفت‌انگیز 2002 که تا یک‌چهارم‌نهایی پیش رفتند، را دارد و این دو می‌خواهند حماسه 20 سال قبل را دوباره در آسیا تکرار کنند.

هافبک سابق بیرمنگام شاید ستاره تیمش، سادیو مانه را در اختیار نداشته باشد اما از زمان انتصابش در سال 2015 تیمی باروحیه و تاکتیک پذیر ساخته که برای اولین بار در آفریقا به قهرمانی رسید. تیم‌های آفریقایی در 9 بازی حذفی جام جهانی مقابل اروپایی‌ها هشت باخت داشتند-تنها استثنا پیروزی سنگال مقابل سوئد است- اما اگر کار به ضربات پنالتی بکشد، شیرهای ترانگا برتری روحی فوق‌العاده‌ای نسبت به انگلیس پیدا می‌کنند که خاطرات دردناکی از این ضربات دارد. برنده این بازی در یک‌چهارم‌نهایی به مصاف برنده بازی فرانسه و لهستان می‌رود.

 

اخبار تیمی

ساوت‌گیت مقابل ولز به کایل واکر، فیل فودن، جوردن هندرسون و مارکوس رشفورد اعتماد کرد و پاسخ خوبی گرفت حالا اما باید معمای سختی را حل کند. نه تنها امثال کایران تریپیر، بوکایو ساکا و رحیم استرلینگ مترصد بازگشت به ترکیب اصلی هستند بلکه احتمال تغییر سیستم بازی و دفاع سه نفره نیز وجود دارد.

به هر حال، ستاره بوروسیادورتموند، جود بلینگهام که با 19 سال و 153 روز سن مقابل ولز دومین بازیکن جوان تاریخ انگلیس با سابقه 20 بازی لقب گرفت، مثلث خط میانی را در کنار دکلان رایس و هندرسون تشکیل می‌دهند. کالوین فیلیپس و جیمز مدیسون هم با آمادگی ایده‌آل فاصله دارند. کاپیتان هری کین، برنده کفش طلای جام جهانی قبل هنوز پایش به گل باز نشده اما همچنان رهبری خط حمله را بر عهده دارد.

سنگال نه تنها شاخص‌ترین چهره خود، سادیو مانه را در اختیار ندارد بلکه باید با نبود ادریس گوایه بازیکن اورتون هم کنار بیاید. بازیکن فوق‌العاده سختکوش و تأثیرگذار خط میانی سنگال در بازی با اکوادور دومین کارت زرد خود را گرفت ضمن اینکه شیخ کویاته در نخستین بازی تیم دچار مصدومیت قوزک شد و بعد از آن دیگر تمرین نکرده، نامپالیس مندی از لسترسیتی جایش را گرفته است. در نبود مانه، سار و ایلیمان اندیایه بار هجومی تیم در کناره‌ها را به دوش کشیده‌اند و بولایه دیا، مهاجم سالرنیتانا نفر اول خط حمله است. سنگال در این جام پنج گل زده که پنج نفر آنها را زده‌اند.

دو بازیکن چلسی، ادوارد مندی و کولیبالی هم ستاره‌های خط دفاعی تیم هستند که احتمالاً برای بازی با انگلیس دست نخورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز