خبرگزاری کار ایران

پایان زودهنگام رویاهای میزبان جام 2026/تاریخ‌سازی آلفونسو سرانجامی تلخ داشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۴۲

تیم ملی کانادا با دو شکست خداحافظی زودهنگامی با جام جهانی 2022 قطر داشت.

به گزارش ایلنا، تیم جوان کانادا با یک درس سخت و تلخ دیگر در جام جهانی روبه‌رو شد و بعد از تحمل دو شکست با تورنمنت بزرگ قطر 2022 خداحافظی کرد.

سر و صداها اطراف ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه کم کم زیاد شد. برخی هواداران هنوز صندلی‌های خود را پیدا نکرده بودند و نگاهشان به زمین چمن نیفتاده بود که صدای شادی سایر هواداران کانادا بابت گلزنی آلفونسو دیویس و تاریخ‌سازی او را شنیدند.

کانادا که بازی اول را 1-0 به بلژیک باخته بود خیلی زود مقابل کرواسی به گل رسید و با این گل این‌طور به نظر می‌رسید که آنها از بازی اول درس‌های باارزشی گرفته‌اند. آنها در آن بازی موقعیت‌های زیادی از دست دادند اما ظاهراً قرار نبود در این بازی چنین اتفاقی بیفتد. دیویس روی سانتر تاجون بوچانان گلزنی کرد و طرفداران کانادا از خوشحالی ورزشگاه را به حد انفجار رساندند. کانادا برای اولین بار در تاریخ جام جهانی به گل رسیده بود و از حریف خود نیز پیش بود.

اما تیم کم‌تجربه کانادا در بازی یکشنبه هم یک درس بزرگ دیگر را گرفت. مقابله با تیمی که بهتر از هر تیم دیگری راه جلو رفتن در تورنمنت‌های بزرگ را بلد است باعث شد کانادا از هم بپاشد و شکست سنگین 4-1 را تجربه کند. رویای جام جهانی برای کانادا خیلی زود به پایان رسید.

 در پایان بازی، این کروات‌ها بودند که جشن شادی به راه انداختند. آنها بعد از دقیقه یک که گل خوردند، 89 دقیقه بر بازی مسلط بودند. دو گل آندری کراماریچ و یکی از مارک لیوایا و لاورو مایر برد نایب قهرمان دوره گذشته جام جهانی را رقم زد تا لوکا مودریچ و یارانش بار دیگر برای جام خط و نشان بکشند.

کرواسی در این بازی خیلی چیزها داشت که کانادا نداشت. آنها تجربه داشتند، کاربلد بودند و باهوش. شاید سرعت چندان بالایی نداشته باشند اما فوتبال را با مغز و تفکر بازی می‌کنند و البته آنها لوکا مودریچ را دارشتند، بازیکنی که می‌تواند بهتر از هر کسی  برتری تیمش را به حریف دیکته کند و توپ را جایی ببرد که بهترین اتفاق بیفتد.

کانادا اما هیچکدام از ویژگی‌های بالا را ندارد، یا دست‌کم تا اینجا نداشته و شاید از این به بعد داشته باشد. آنها شاید هیچ وقت بازیکنی در سطح لوکا مودریچ نداشته باشند. کانادا به‌عنوان یکی از میزبانان جام جهانی 2026 باید از این جام درس‌های زیادی گرفته باشد تا بتواند تیمی قدرتمند را راهی مسابقات دوره بعد کند، درس‌هایی که هرچند تلخ بود اما به آنها آموزش داد که بازی کردن در تورنمنتی در سطح جام جهانی چه کیفیتی را لازم دارد.

آلفونسو دیویس

از دست دادن پنالتی مقابل بلژیک تجربه تلخی برای ستاره کانادا بود اما او خیلی زود در بازی با کرواسی اشتباه خود را جبران کرد. در بازی اول درست از لحظه‌ای که کورتوآ پنالتی او را گرفت دیویس دیگر مثل خودش نبود و به‌شدت تحت تأثیر آن اتفاق قرار گرفته بود. دیویس اما همان‌طور که انتظارش می‌رفت تبدیل شد به زننده گلی که کانادایی‌ها یک عمر بود منتظرش بودند، اولین گل تاریخ فوتبال این کشور در جام جهانی. او به معنی واقعی کلمه اولین سوپراستار فوتبال کانادا است و چه کسی بهتر از او برای زدن این گل تاریخی. نکته تلخش البته این بود که این گل با شکست تیم همراه شد اما با وجود این برای همیشه در ذهن فوتبالدوستان کانادایی باقی خواهد ماند که آلفونسوی محبوب آنها چه گل ارزشمندی را به ثمر رساند. حذف کانادا از جام 2022 به معنی شروع کار آنها برای جام 2026 است و دیویس قطعاً آماده است که تیمش را چهار سال بعد دوباره در این تورنمنت همراهی کند و البته آنجا به فکر رقم زدن نتایج بزرگی هستند.

پیرمردهای کرواسی

نایب قهرمان جام جهانی 2018 مقابل مراکش تیمی پر سن و سال و خسته به نظر می‌رسید. آنها شباهتی به تیمی که در روسیه چهار سال قبل محبوب بسیاری از هواداران فوتبال در جهان شد و به فینال رسید نداشتند و به نظر می‌رسید که جادوی خود را از دست داده‌اند و دیگر نمی‌توانند در قطر درخششی داشته باشند. برد مقابل کانادا البته به منزله این نیست که حالا همه چیز برای این تیم خوب است اما نشانه خوبی برای کروات‌ها بود که دوباره با روحیه و اعتماد به نفس به فکر پیش رفتن در جام باشند. خط هافبک آنها با وجود لوکا مودریچ، مارسلو بروزوویچ و متئو کواچیچ همان چیزی بود که از این ترکیب سه نفره فوق‌العاده انتظار می‌رود. این سه پیرمرد در خط میانی به‌شدت قابل اتکا هستند و بخوبی می‌دانند که در جام جهانی چه کاری باید انجام دهند و چه انتظاری از آنها وجود دارد. خط هافبک کرواسی چند پله بالاتر از کانادا بود و انتظار هم همین بود اما چالش‌های سخت‌تر برای پیرمردهای کروات در راه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز