خبرگزاری کار ایران

نامه فدراسیون فوتبال به فیفا: بی احترامی انگلیس را پیگیری کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۳۳۲

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ایران طی نامه‌‎ای رسمی به فیفا خواستار پیگیری رفتار غیرحرفه‌ای فدراسیون فوتبال انگلیس شد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار جام جهانی قطر 2022 از گروه B به مصاف تیم ملی فوتبال انگلیس رفت و با نتیجه 6 بر دو شکست خورد.

در این بازی تیم ملی فوتبال انگلیس به جای نام کامل تیم ملی ایران با حروف بزرگ(IRAN) از حرف i کوچک استفاده کرده که املای نادرست آن با واکنش فدراسیون فوتبال ایران مواجه شده است.

منصور قنبرزاده، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال طی نامه‌ای رسمی به جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا خواستار بررسی این اشتباه بزرگ که "در تضاد با شعار بازی جوانمردانه فیفا" خوانده شد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای جیانی اینفناتینو

ریاست محترم فدراسیون جهانی فوتبال

با آرزوی موفقیت در برگزار مسابقات جام جهانی 2022 قطر.در تاریخ 21 نوامبر 2022 از گروه B شاهد دیدار تیم ملی انگلیس مقابل تیم ملی جمهوری اسلامی ایران بودیم. هنگام تماشای بازی ایران و انگلیس متوجه شدم که روی پیراهن تیم ملی انگلیس حرف اول نام ایران با حروف کوچک نوشته شده است “i” “iRAN” !این موضوع من را شوکه و غمگین کرد. همانطور که مستحضر می باشید در مجامع رسمی مانند جام جهانی فوتبال باید به نام کشورها احترام گذاشت. ضمن اینکه به نظر من این اقدام تیم ملی انگلیس کاملا از روی احترام متقابل نبوده و در تضاد با شعار بازی جوانمردانه فیفا است. تیم های ملی شرکت کننده در جام جهانی نمایندگان کشورهای خود هستند. دلیل ننوشتن نام صحیح ایران روی پیراهن تیم ملی انگلیس چه بوده است؟ بنابراین از نظر من به عنوان یک استاد دانشگاهی در حوزه فیزیولوژی ورزشی نوشتن حرف اول نام ایران با حروف کوچک “iRAN” بی احترامی به ملتی است که که دارای سابقه تمدنی 5 هزار ساله در قلب تاریخ را دارد.خواهشمند است این موضوع را پیگیری و یک پاسخ منطقی برای من ارسال فرمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز