خبرگزاری کار ایران

حواشی دیدار اول

اولین شکست میزبان در ادوار افتتاحیه!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۷۶

با شکست مقابل اکوادور، قطر به اولین میزبان تاریخ جام‌جهانی تبدیل شد که در بازی افتتاحیه شکست می‌خورد.

به گزارش ایلنا و نقل از سایت اتلتیک، روز گذشته بازی افتتاحیه جام‌جهانی برگزار شد و حواشی نیز پیرامون این بازی وجود داشت.

اولین دیدار جام‌جهانی 2022 قطر، در مقابل دیدگان 67هزار و 372 نفر انجام شد. این در شرایطی بود که استادیوم میزبان بازی افتتاحیه، استایدیوم البیت، گنجایش 60هزار نفری دارد. این بازی اولین حاشیه‌اش، حضور هواداران بیش ازظرفیت اعلام شده بود.

دیدار افتتاحیه به علت قوانین سخت‌گیرانه قطر، از سوی هواداران غیر مسلمان هم حواشی داشت و هوادارن اکوادور صدایشان به علت این قوانین حسابی درآمده بود.

استادیوم البیت که شبیه یک چادر صحرایی بزرگ است، تنها استادیوم بین هشت استادیوم میزبان است که دسترسی به آن با استفاده از سیستم مترو شهری دوحه امکان‌پذیر نیست. همین موضوع ما را به یک حاشیه دیگر رساند؛ ترافیکی باورنکردنی در مسیرهای منتهی به ورزشگاه.

حاشیه دیگر این بازی، خروج نزدیک به 10هزار نفر هوادار قطری، بعد از دریافت دو گل در نیمه اول بود. تصور کنید کشور شما چیزی حدود 200میلیارد دلار، هزینه میزبانی جام‌جهانی کرده باشد؛ تعدادی کارگر نیز در این راه جان خود را از دست داده باشند و شما نیم ساعت ابتدایی بازی، سه گل دریافت کنید که به لطف کمک داور ویدئویی، یکی از آن‌ها مردود اعلام شود. همین دلایل کافی بود تا بین دو نیمه تعداد نسبتا زیادی ورزشگاه را ترک کنند.

از افراد معروفی که افتتاحیه جام‌جهانی را از نزدیک شاهد بودند، می‌توان به مورگان فریمن، ستاره هالیوود اشاره کرد. فریمن بعد از بیش از ده سال، یک بازی فوتبال را از نزدیک دید. حواشی پیرامون این بازیگر، اتهام دست داشتن در کمیته‌ای که میزبانی جام‌جهانی را به قطر اعطا کرده است، می‌باشد.

از دیگر افراد سرشناس حاضر در استادیوم البیت می‌توان به، دیوید بکهام، سفیر جام‌جهانی 2022، اینفانتینو، رئیس فیفا و امیر قطر اشاره کرد.

حاشیه نهایی این دیدار، شروع با شکست میزبان بود. برای اولین بار در تاریخ جام‌جهانی، میزبان مسابقات، بازی افتتاحیه را باخت، تا این موضوع به عنوان رکوردی در تاریخچه فوتبال قطر و ادوار جام‌جهانی به ثبت برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز