خبرگزاری کار ایران

گزارش SUN از سردار آزمون؛

با مسی ایرانی بیشتر آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۴۴۰

نشریه سان گزارشی از زندگی ورزشی سردار آزمون منتشر کرده است.

به گزارش ایلنا، نشریه سان انگلیس در آستانه دیدار تیم ملی ایران با سه شیرها، گزارش مفصلی از سردار آزمون، ستاره خط حمله تیم ملی منتشر کرد که به شرح زیر است:

مسی ایرانی، زلاتان ابراهیموویچ جوان، وارث علی دایی اسطوره ایران، اینها تنها بخشی از نام‌هایی هستند که سردار آزمون را با آن‌ها می شناسند اما ستاره بایرلورکوزن به دنبال خلق میراث خود در جام جهانی قطر خواهد بود و او می تواند این کار را در اولین بازی ایران مقابل انگلیس انجام دهد، زیرا شاگردان کارلوس کی‌روش قصد دارند شگفتی زودهنگامی ایجاد کنند.

برای انجام این کار آنها روی آزمون حساب خواهند کرد چرا که در ده بازی شش گل به ثمر رساند تا به ایران کمک کند تا به راحتی و بدون دردسر جواز حضور داشته باشد، ستارگان پارسی تنها یک بار در 14 بازی مقدماتی شکست خوردند.

آزمون علایق متعددی خارج از فوتبال دارد، او صاحب یک تیم والیبال زنان ایرانی است و عضو انجمن بشردوستانه ترکمن‌های جهان است، اما بزرگترین علاقه او در کنار فوتبال، اسب است. آزمون مالک مجتمع اسب سریک است که در زادگاهش گنبدکاووس ایران قرار دارد این اصطبل چندین اسب دارد و یک برنامه اصلاح نژاد را اجرا می کند و آزمون همچنین یک اصطبل در استرالیا را به تازگی توسعه می دهد.

اوایل امسال آزمون فاش کرد که در مجموع 52 اسب دارد و در سال 2020، بیشر از 440 هزار پوند برای سریک خرج کرد که توسط میشل پین قهرمان سابق جام ملبورن آموزش دیده است.

آزمون همچنین صاحب یک نژاد اصیل 61000 پوندی به نام اوبیتسا است که فرزند مادیان بسیار موفق پالنتینو، برنده گینه استرالیا در سال 2016 است.

آزمون عقیده دارد به عنوان یک ستاره تیم ملی فوتبال ایران تحت فشار است زیرا انتظارات 84 میلیون نفری را برای حضور در جام جهانی 2018 برآورده کرده است این مهاجم قبل از آن تورنمنت در 33 بازی ملی 23 گل به ثمر رسانده بود اما در روسیه نتوانست گلزنی کند زیرا ایران در مرحله گروهی حذف شد.

این موضوع انتقادات قابل توجهی را برانگیخت، به طوری که آزمون فاش کرد که فشار انتقادها به او بر سلامت مادرش تأثیر گذاشته است و بنابراین تصمیم گرفت در سن 23 سالگی از فوتبال بین المللی خداحافظی کند، با این حال بازنشستگی او فقط چند ماه به طول انجامید و از آن زمان به بعد اهمیت خود را برای تیم برجسته کرد، به طوریکه حالا 41  گل ملی، او را به سومین گلزن برتر ایران تبدیل کرد.

او باید دوباره در قطر با انتظارات بزرگ کنار بیاید، به خصوص که مقایسه با دایی، دومین گلزن برتر بین المللی تمام دوران، از بین نرفته است.

آزمون علاوه بر تاثیرگذاری برای تیم ملی کشورش، در زنیت سن پترزبورگ نیز به چشم آمد، جایی که او در 79 بازی لیگ 52 گل به ثمر رساند. او همچنین در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا گل زد و این به جلب توجه آرسنال و تاتنهام کمک کرد.

آزمون همچنین فاش کرد که پیشنهادی از تاتنهام اسپرز دریافت کرده است اما زنیت این پیشنهاد را رد کرده است.

او ادعا می کند که رم و لیون نیز قبل از اینکه بایر لورکوزن با قیمت درخواستی 3.8 میلیون پوندی زنیت برابری کند و آزمون در ژانویه انتقال را تکمیل کند، برای جذب او با هم مبارزه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز