خبرگزاری کار ایران

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۵۹۲

تیم ملی فوتبال پرتغال با نتیجه دو بر صفر از سد تیم ملی فوتبال اروگوئه گذشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جام جهانی 2022 قطر چند روزی است که شروع شده و فوتبالدوستان زیادی در سراسر دنیا در انتظار دیدار مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان هستند.

این دوره از جام جهانی برای اولین بار است که در نیمه دوم سال برگزار می‌شود که تعطیلی مقطعی فوتبال به دلیل شیوع کرونا و همچنین برگزاری مسابقات در یک منطقه نسبتاً گرمسیر از دلایل آن بوده است. 32 تیم در قالب 8 گروه 4 نفره در این مسابقات به مصاف هم خواهند رفت و تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور بعد صعود کرده و بر اساس جدولی که از پیش تعیین شده به مصاف هم خواهند رفت و در دیدارهای تک حذفی شرکت می‌کنند تا فینالیست‌ها و در نهایت قهرمان مسابقات مشخص شوند.

دیدار نهایی این مسابقات 18 دسامبر مصادف با 27 آذرماه برگزار خواهد شد. با اخبار و حواشی مربوط به مسابقات جام جهانی قطر همراه ما باشید:

 

دوشنبه 7 آذر

جام جهانی 2022: کدام تیم‌ها جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست آورده‌اند؟​

در آخرین بازی از شب نهم جام جهانی 2022 دوشنبه شب از ساعت 22:30 به وقت تهران از گروه H در ورزشگاه لوسیل، تیم ملی پرتغال به مصاف اروگوئه رفت و این تیم را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد. قضاوت این مسابقه برعهده علیرضا فغانی بود.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- برزیل صعود کرد

تیم ملی فوتبال برزیل با نتیجه یک بر صفر تیم ملی فوتبال سوئیس را شکست داد تا جواز صعود به دور یک هشتم نهایی را به دست بیاورد.

- بازگشت بیرانوند با ماسک

علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم ملی با ماسک مخصوص در جلسه تمرینی امروز حضور پیدا کرد. بیرانوند روز گذشته بدون ماسک به تمرین ملحق شده بود.

- سون و یارانش در آستانه حذف!

تیم ملی فوتبال کره جنوبی در مصاف برابر غنا با نتیجه سه بر دو شکست خورد. تیم ملی کره جنوبی اکنون با تساوی برابر اروگوئه در مسابقه اول تنها یک امتیاز دارد و برای صعود به دور بعدی باید در مسابقه با غنا به پیروزی برسد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- عذرخواهی سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا از ایران

در پی تغییر پرچم ایران و پس از آن بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا درباره دلیل حذف کلمه «الله» در پرچم، فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای رسمی به فیفا از فدراسیون فوتبال آمریکا شکایت کرد.

گرگ برهالتر در نشست خبری در این خصوص گفت: "اینکه پرچم ایران را تغییر دادند ایده ما نبود. ما 4 سال کار کردیم و حالا می‌خواهیم ببینیم چگونه بازی فردا را ببریم. باز هم می‌گویم ما از این اقدام مطلع نبودیم اما از طرف بازیکنان و تیم ملی آمریکا بایت اتفاق رخ داده عذرخواهی می‌کنم."

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

تصویری از کی روش و انصاری فرد در نشست خبری

لحظه جالب نشست خبری کی روش پیش از بازی با آمریکا(ویدیو)

- کریم انصاری فرد، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید بازیکنان تیم ملی ایران با آمادگی خود مقابل آمریکا تاریخ‌سازی کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از مصاف برابر آمریکا گفت: پیروزی ما دست خداست ولی نتیجه خدای فوتبال است.

- کامرون 3 - صربستان 3: تقابل جذاب کامرون و صربستان برنده نداشت، کامرون با کامبک نصفه نیمه به لطف درخشش بازیکن تعویضی خود یعنی ابوباکر توانست بازی را به تساوی برساند و با امید به بازی اخر دور گروهی بروند

- آمار عجیب دیبروین

اکیپ نوشت: "کوین دی بروین 27 بار مقابل مراکش توپ را از دست داده است. آخرین باری که بازیکنی با این رکورد در جام جهانی مورد توجه بود، دی بروین در جام جهانی 2018 مقابل فرانسه بود!"

- به نقل از اسکای، حدود 17 میلیون نفر در آلمان از تلویزیون برای تماشای بازی شب گذشته مقابل اسپانیا در روز یکشنبه استفاده کرده‌اند.

- پاسخ ساوتگیت به شایعات درباره فودن

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس درباره شایعات درمورد نیمکت نشینی فیل فودن اظهار داشت: "ما فیل را دوست داریم، او یک بازیکن فوق العاده است. او در بازی اول بود، تصمیم گرفتیم از او در بازی دوم استفاده نکنیم. اما او نقش مهمی در این تورنمنت برای ما ایفا خواهد کرد، در این مورد بحثی وجود ندارد."

وستون مک کنی، هافبک تیم ملی آمریکا گفت: "مهمترین چیز این است که ما در آخرین بازی مقابل ایران، نتیجه سفر خود را در این تورنمنت کنترل کنیم. بنابراین نکته بعدی این است که فقط به میدان برویم و سه امتیاز مقابل ایران را بگیریم."

جیو رینا هافبک تیم ملی فوتبال آمریکا هم همچنین درباره رویارویی با ایران گفت: ما باید بازی را ببریم. ما واقعا به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنیم، فقط به سه امتیاز فکر می‌کنیم و سپس به مرحله بعدی می‌رسیم."

- لیونل مسی پس از انتشار ویدیویی جنجالی در رختکن تیم ملی آرژانتین از سوی بوکسور مکزیکی تهدید شد.

- توصیف سرمربی آمریکا از بازی مرگ و زندگی با ایران

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی ایالات متحده آمریکا گفت: «این اولین بازی حذفی ما در جام جهانی است. ما برنده می‌شویم یا از جام جهانی خارج می‌شویم. هر زمان که در جام جهانی هستید و می‌توانید در آخرین بازی گروهی با کنترل سرنوشت خود وارد بازی شوید، این یک چیز بسیار خوب است.»

- تیم ملی ایران با 4 گل‌زده در 2 بازی به طور مشترک با کرواسی (4 گل‌زده در 2 بازی) در رده چهارم مشترک گلرن‌ترین تیم‌های جام بیست‌ودوم تا به اینجا کار را در اختیار دارد.

- مشکل دروازه‌بان مراکش مشخص شد

یاسین بونو در ترکیب اصلی قرار گرفت و به همراه هم تیمی‌هایش برای خواندن سرود ملی در زمین حضور داشت اما منیر الکاجویی، دروازه بان دوم، قبل از عکس تیمی جای او را گرفت و در دیدار مقابل بلژیک بازی کرد. پزشک تیم ملی مراکش به شبکه تلویزیونی مراکشی آریادیا گفت: «او احساس سرگیجه داشت و من با مربی رگراگی درباره کنار گذاشتن او از ترکیب اصلی صحبت کردم. اما او اکنون خوب است و مقابل کانادا بازی خواهد کرد.»

- ویروس در اردوی سلسائو؟

- گفته می‌شود در اردوی تیم ملی فوتبال برزیل یک بیماری ویروسی سرایت کرده است. موضوعی که باعث شد تا آلیسون، لوکاس و چند بازیکن دیگر به دلیل علائم آنفولانزا در روزهای اخیر برخی برنامه‌های تمرینی خود را حذف کنند. 

- برنامه مسابقات روز نهم جام جهانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- چهار بازیکن برتر رقابت‌های روز هشتم جام جهانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- اعتراض انگلیس به خاموشی سیستم تهویه ورزشگاه!

رسانه های انگلیسی نوشته‌اند که فیفا پس از شکایت چند تن از بازیکنان گرت ساوت‌گیت مبنی بر گرمای بیش از حد هوا، مدعی شد که هیچ مشکلی در تهویه هوای ورزشگاه البیت در جریان دیدار انگلیس با ایالات متحده وجود نداشته است.

 




یکشنبه 6 آذر

- تیم ملی فوتبال آلمان برابر اسپانیا به تساوی یک بر یک دست پیدا کرد تا شانس‌های حضورش در جام جهانی به بازی پایانی مقابل کاستاریکا بستگی داشته باشد.

- پرمیرلیگ اعلام کرد که قوانین وقت اضافه فیفا برای جام جهانی در این لیگ لحاظ نخواهد شد. بر اساس قوانین فیفا درجام جهانی، زمان تعویض‌ها، زمان خوشحالی بعد از گل، زمان پرتاب اوت دست، زمان شروع دوباره بازی توسط دروازه بان، زمان زدن کرنر و هر وقتی از دست رفته محاسبه می‌شود.

- تیم ملی فوتبال کرواسی با نتیجه چهار بر یک بر کانادا غلبه کرد و صدر جدول گروه F قرار گرفت.

- نمایی عجیب از رختکن ژاپن بعد از شکست برابر کاستاریکا

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- داور دیدار ایران و آمریکا مشخص شد

با تصمیم فیفا، متئو لاهوز داور 45 ساله اسپانیایی دیدار حساس ایران و آمریکا را قضاوت خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال مراکش در روز بد تیبو کورتوا با نتیجه دو بر صفر پیروز شد و بازیکنان این تیم پس از پیروزی سجده شکر به جا آوردند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لوییز انریکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا: امروز یک روز خاص است. نه به این دلیل که ما با آلمان بازی داریم. بخاطر اینکه دخترم شانا اگر زنده بود ۱۳ ساله می‌شد. هرکجا باشی دوستت دارم عشق من.

کوین دیویس، یک طرفدار به همراه پسرش برای حمایت از ولز در جام جهانی به قطر سفر کرد اما روز جمعه به بیمارستان منتقل شد و پس از آن خبر مرگ او تایید شد. او در ورزشگاه حضور نداشت اما پس از دیدار مقابل ایران جان باخت.

- تعظیم و عذرخواهی بازیکنان ژاپن از هواداران پس از شکست مقابل کاستاریکا

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

سلمان الفرج پس از تایید مصدومیت و نیاز به برنامه درمانی، اردوی تیم ملی فوتبال عربستان سعودی در جام جهانی 2022 قطر را ترک کرد.

تیته، سرمربی برزیل همچنان امیدوار است که نیمار با وجود مصدومیت از ناحیه مچ پا در پیروزی 2-0 مقابل صربستان، به ترکیب تیم ملی برزیل بازگردد. تیته به خبرنگاران گفت: «اجازه بدهید چیزی به شما بگویم، من معتقدم نیمار و دانیلو در جام جهانی بازی خواهند کرد. از نظر پزشکی و بالینی من در موقعیتی نیستم که در مورد این چیزها صحبت کنم، اما گزارش‌های پزشکی را همراه خودم دارم.»

- کیشر فولر به عنوان بهترین بازیکن دیدار کاستاریکا - ژاپن انتخاب شد.

- تیم ملی فوتبال ژاپن پس از برتری بزرگ مقابل تیم ملی آلمان، با نتیجه یک بر صفر برابر کاستاریکا شکست خورد. کاستاریکا در حالی به اولین بردش رسید که در ۲ بازی تنها یک ضربه به سمت دروازه داشته است!

- اُپتا: لیونل مسی اکنون به اندازه دیگو مارادونا (8 گل) در جام جهانی به ثمر رسانده و تنها گابریل باتیستوتا (10) گل‌های بیشتری برای آرژانتین در مجموع این مسابقات زده است.

- ژاوی درباره مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی گفت: فرانسه، برزیل و آرژانتین سه مدعی اصلی قهرمانی هستند. البته اسپانیا هم تیم بسیار خوبی دارد و از مدعیان قهرمانی است. من به مسی ایمان دارم و براین باور هستم که او در جام جهانی خواهد درخشید.


- رکورد حضور تماشاگر دربازی آرژانتین و مکزیک شکسته شد. 88966 نفر تعداد تماشاگران این بازی بودند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- لیونل مسی کاپیتان آرژانتین که در دیدار با مکزیک گل اول آلبی‌سلسته را به ثمر رساند و پاس گل دوم را به انزو فرناندس داد به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- دومین دیدار روز دوم گروه C از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز شنبه بین تیم های آرژانتین و مکزیک در ورزشگاه لوسیل برگزار شد که طی آن یاران لیونل مسی به برتری ۲ بر صفر رسیدند.

آرژانتین که با قبول شکست در دیدار اول برابر عربستان ناکام بزرگ روز اول لقب گرفته بود، برای بازگشت به جام چاره ای جز پیروزی برابر مکزیک نداشت اما برای رسیدن به گل برابر این تیم به مشکل خورد.




شنبه 5 آذر

 

 

- کارلوس کی‌روش در پستی اینستاگرامی جواب کلینزمن را به شکل زیر داد: 

« حتی با اینکه من را شخصا نمی شناسی، شخصیت من را با یک قضاوت تعصب آمیز زیر در ارتباط با برتری مقابل ولز سوال می برید.

 هرچقدر هم که می‌خواهم به کاری که شما در دوران فوتبال در داخل زمین انجام دادید احترام بگذارم، آن اظهارات درباره فرهنگ ایران، تیم ملی ایران و بازیکنانم مایه ننگ است.

 البته اگر کسی در سطح ما نباشد، هیچ وقت نمی تواند به صداقت ما شبهه وارد کند.»


- مسی، فوق ستاره آرژانتینی از لحاظ تعداد گل زده ملی در جام جهانی به رکورد مارادونا، اسطوره فقید فوتبال این کشور رسید. 

مسی که همواره در آرژانتین با مارادونا مقایسه می‌شود و زیر سایه او قرار دارد، توانست با باز کردن دروازه مکزیک به هشتمین گل ملی در جام جهانی برسد و این تعداد گلی است که مارادونای فقید هم به ثبت رسانده بود. 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- لیونل مسی، ستاره آرژانتینی موفق شد در نیمه دوم بازی با مکزیک قفل بازی را بکشند و روی نبوغ خودش و یک شوت دقیق از راه دور دروازه حریف را باز و برای تیمش گلزنی کند. 

با این گل لیونل مسی به هشتمین گل زده ملی خودش در جام جهانی رسید تا از این نظر با رقیب سنتی خودش کریستیانو رونالدو برابری کند و شاهد یک رقابت شانه به شانه دیگر بین این دو ابر ستاره فوتبال دنیا باشیم. 


ترکیب آرژانتین برابر مکزیک:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی
 
ترکیب مکزیک برابر آرژانتین:
لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- تیم ملی فرانسه با برتری دو بر یک مقابل دانمارک اولین تیم شش امتیازی جام جهانی شد و اولین تیم صعود کننده به دور بعدی رقابت‌ها لقب گرفت.


- تیم ملی فوتبال لهستان توانست با برتری ۲ بر صفر برابر لهستان به اولین برد در جام جهانی برسد. در این دیدار روبرت لواندوفسکی توانست طلسم گل نزدن در جام جهانی را بشکند و دروازه عربستان را باز کند. 

لواندفسکی که در بازی اول برابر مکزیک یک پنالتی را از دست داده بود، در این دیدار گل دوم تیمش را به ثمر رساند و اشک ریخت شد.

لهستان در سومین بازی خود در جام جهانی باید به دیدار آرژانتین برود. 


- تیم‌های ملی فوتبال لهستان و عربستان در دومین بازی خود در گروه C جام جهانی 2022 قطر از ساعت 16:30 امروز (شنبه) و در ورزشگاه اِجوکیشن سیتی به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با برتری 2 بر صفر شاگردان چسلاو میچنویش همراه شد.


ترکیب فرانسه 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 

ترکیب دانمارک 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- کلینزمن که سابقه بازی مقابل تیم ملی ایران را هم دارد در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره روحیه تیمی‌ای که کارلوس کی‌روش به ایران آورده است، توضیح داد: او قبلاً در این مورد اشکال داشت و موفق به خلق این روحیه در تیم نمی‌شد اما حالا می‌بینیم که بعد از شکست ۶ بر ۲ برابر انگلیس به طرز شگفت‌انگیزی به جام بر می‌گردند.


- در آغاز روز هفتم جام جهانی 2022 قطر، امروز (شنبه) از ساعت 13:30 به وقت تهران در ورزشگاه الجنوب و در یکی از بازی‌های گروه D تیم‌های تونس و استرالیا برابر یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با پیروزی یک بر صفر استرالیا همراه بود.


ترکیب لهستان:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب عربستان:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- ادن هازارد، وینگر بلژیکی، پس از نیمار ستاره برزیلی، دومین بازیکنی بود که بیشترین خطا توسط بازیکنان حریف در جام جهانی قطر روی او انجام شده است.

اما در حالی که هازارد بدون آسیب از پیروزی یک بر صفر مقابل کانادا گذشت، نیمار پس از مصدومیت مقابل صربستان، دو بازی آخر دور گروهی را از دست داد.

این بازیکن 31 ساله گفت: "من همیشه می‌گویم اگر خطا روی من باشد، به این معنی است که من توپ را در اختیار دارم، بنابراین این نشانه خوبی است، این بخشی از بازی من است. 


- پل مرسون در مورد آخرین بازی گروهی انگلیس مقابل ولز صحبت کرد و کارشناس اسکای اسپورت معتقد است که تیم راب پیج در بازی با سه شیرها "هیچ شانسی" ندارد.

هنگامی که این دو تیم در روز سه شنبه به مصاف هم می‌روند، ولز برای اینکه شانسی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی داشته باشد، نیاز به یک برد دارد، در حالی که در صورت پیروزی انگلیس، آن‌ها در گروه B صدرنشین می‌شوند.

مرسون گفت: "ولز هیچ شانسی مقابل انگلیس ندارد. اگر انگلیس نتواند ولز را در روز سه شنبه شکست دهد، ما مستحق صعود نیستیم. هیچ یک از بازیکنان ولز به تیم انگلیس نمی‌رسند و ما اکنون باید آن بازی را ببریم.


- امیر عابدزاده می‌گوید: «مردم خیلی از ما حمایت کردند. آن‌ها به خاطر نتایج بد ما گریه کردند و وقتی نتیجه خوبی گرفتیم بسیار خوشحال شدند. حالا با همه اتفاقات، ما بازیکنان خیلی انگیزه داریم.

این انگیزه اضافی و درک آنچه که شجاعت می‌تواند برای شما انجام دهد به ما کمک زیادی می‌کند. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مردم خود را شاد و سربلند کنیم.»


- ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان که رابطه خوبی با کی‌روش دارد، نسبت به پیروزی ایران مقابل ولز واکنش نشان داد. او در صفحه اینستاگرام خودش نوشت:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

"به روزهای بهتر ایمان داشته باشید. وقتی می‌خواهند تو را زمین بگذارند بلند شو"


- پایگاه خبری تلویزیون الجزیره قطر در گزارشی پیرامون دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ولز نوشت: نیمه نخست بازی ایران مقابل ولز با تساوی بدون گل تمام شد در حالی که علی قلی زاده توانست دروازه حریف را باز کند اما این گل به دلیل آفساید پذیرفته نشد.


- سردار آزمون که در نیمه دوم تعویض شده بود و روی نیمکت حضور داشت، بعد از گلزنی ایران از شدت خوشحالی گلو و صورت کارلوس کی روش سرمربی ایران را فشار داد تا جشن پیروزی ایران را به شکل عجیبی انجام بدهد!

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

این مهاجم با سایت bombardir روسیه مصاحبه ای انجام داده است.

آزمون گفت: همه چیز خوب است. ما فقط کی روش را خیلی دوست داریم!


- شبکه تلویزیونی عربی زبان المیادین عملکرد بازیکنان تیم ملی ایران برابر ولز را مورد تمجید قرار داد.

در گزارش این شبکه پیرامون پیروزی ایران مقابل ولز آمده است: «تیم ملی ایران با یک بازی قهرمانانه توانست ولز را مغلوب کند. در نیمه اول این مسابقه فرصت های زیادی برای دو تیم به دست نیامد اما در نیمه دوم ایران بازی را با قدرت آغاز کرد و در دقیقه ۵۱ دو بار می توانست به گل برسد که هر دو توپ به تیرک دروازه برخورد کرد.


- تایلرآدامز، کاپیتان آمریکا در مورد تقابل با ایران گفت: ما می دانیم که در بازی آخر چه کاری باید انجام دهیم، و فکر می‌کنم مهم این است که شما چنین ذهنیتی را داشته باشید، ما قطعاً نمی‌توانیم انتظار بیش از حدی از خودمان داشته باشیم که برایمان مشکل‌ساز شود. این پیروزی آسانی نخواهد بود و ما باید رقابت کنیم.


- کریستین پولیشیچ درباره تساوی گل بدون آمریکا برابر انگلیس گفت: می‌توانیم بگوییم تساوی برابر انگلیس نتیجه خوبی است. با این حال فکر می‌کنم می‌توانستیم برنده بازی باشیم. ما باید با ارائه بازی تهاجمی‌تر موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی خلق کنیم.


- گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی آمریکا پس از تساوی بدون گل شب گذشته (جمعه) شاگردانش برابر انگلیس در دور دوم بازی‌های گروه B که صعود آنها به دور بعدی را مشروط به کسب پیروزی در بازی آخر برابر ایران کرد، به خبرنگاران گفت: خب من فکر می‌کنم که دو تیم سخت کار کردند و برای یکدیگر مشکلاتی را به وجود آوردند. تیم ما تلاشش را انجام می‌داد و من از این بابت راضی‌ام. ضمن اینکه در جام جهانی، مانع گلزنی حریف شدن در هر زمانی یک اتفاق خوب است.


- ساوت‌گیت درباره بازی با آمریکا و دلیل عملکرد ضعیف شاگردانش گفت: بازی بسیار سختی بود که البته ما انتظارش را داشتیم. بعد از شروع فوق‌العاده و باورنکردنی‌مان در جام مقابل ایران، می‌دانستم که این بازی ما را به چالش خواهد کشید.

ساوت‌گیت ادامه داد: بازی برابر تیم‌هایی که بسیار فیزیکی هستند و بازیکنان‌شان دوندگی زیادی دارند، سخت است و آمریکا هم تیمی با همین ویژگی‌هاست، ضمن اینکه خط دفاعی آنها هم بسیار سازمان یافته بود. بنابراین ما مجبور بودیم که با رویکردی متفاوت بازی کنیم.


- آخرین دیدار دور دوم گروه B مسابقات جام جهانی 2022 قطر، با تساوی بدون گل تیم‌های آمریکا و انگلیس پیگیری شد تا شاگردان گرت ساوت‌گیت با چهار امتیاز در صدر جدول این گروه قرار بگیرند و تیم ملی کشورمان با سه امتیاز بالاتر از آمریکای دو امتیازی و ولز یک امتیازی در آستانه صعود قرار داشته باشد.

در پایان چهارمین دیدار بدون گل جام جهانی 2022، کریستین پولیشیچ هافبک هجومی تیم ملی آمریکا به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی




جمعه 4 آذر

 

 

- در آخرین بازی از شب ششم جام جهانی 2022، جمعه شب از ساعت 22:30 به وقت تهران، از گروه A در ورزشگاه البیت تیم‌های ملی آمریکا و انگلیس به مصاف هم رفتند که این بازی بدون گل خاتمه یافت، نتیجه‌ای که به سود تیم ملی ایران است.


- در دومین بازی از روز نخست دیدارهای دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022، امروز (جمعه) از گروه A تیم‌های ملی هلند و اکوادور در ورزشگاه خلیفه به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید.


ترکیب انگلیس برابر آمریکا:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب آمریکا برابر انگلیس

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- کی روش در مورد بازی با ولز بیان کرد: وقتی یک بازی خوب انجام می دهید و با روحیه عالی بازی می کند، این خیلی اتفاق خوبی است. تمام بازیکنان امروز عالی بودند و ما لیاقت این برد را داشتیم. باید به این بچه ها احترام گذاشته شود. نمی دانم چطور باید از آنها قدردانی کنم.


- جانی اینفانتینو رئیس فیفا در ورزشگاه احمد بن علی حاضر بود و بازی را از نزدیک تماشا می‌کرد. وی پیروزی ایران را بعد از این مسابقه به حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان کشورمان تبریک گفت.

در دیگر دیدار این گروه، تیم‌های ملی انگلیس و آمریکا از ساعت 22:30 امشب به مصاف هم می‌روند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


ترکیب هلند

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب اکوادور 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام جهانی 2022، تیم ملی قطر به مصاف سنگال رفت و با نتیجه 3 بر یک شکست خورد. با این نتیجه میزبان مسابقات اولین تیم حذف شده از رقابت ها لقب گرفت.


- ایکر کاسیاس دروازه‌بان افسانه‌ای فوتبال اسپانیا که با این تیم در جام جهانی 2010 قهرمان شده بود در واکنش به برد تیم ملی کشورمان مقابل ولز توئیتی در صفحه شخصی خود منتشر کرد و برد ایران را هیجان انگیز توصیف کرد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- علیرضا بیرانوند پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ولز اظهار داشت: خدا را شکر بازی خیلی خوبی بود. خیلی خوشحالم و حس خیلی خوبی دارم. همه بچه‌ها و فکر می‌کنم صددرصد مردم ایران با این برد خوشحالی کردند.

وی افزود: شرایط خیلی سختی را گذراندیم. آمده بودیم به ولز نبازیم. چون می‌دانستیم بازی آخر خیلی بازی مهمی است. خدا را شکر حق‌مان برد بود. بچه‌ها واقعاً به مساوی هم راضی نبودند. توپ‌های‌مان تبدیل به گل نشد می‌توانستیم زودتر از ضربه روزبه به گل برسیم. ولی از خدا و دعای خیر مردم ممنون هستیم. توانستیم آنها را خوشحال کنیم. 


- سردار آزمون پس از برتری ایران مقابل ولز اظهار داشت: بازی با انگلیس یک مقدار تمرکز نداشتیم و طبیعی بود. فکر می‌کنم سه امتیاز خوبی گرفتیم و حق بچه‌ها بود. دو مرتبه به تیرک دروازه زدیم و به نظر می‌رسید دروازه حریف طلسم شده است. 

او ادامه داد: نزدیک دو ماه است که از شرایط مسابقه دور بودم. خیلی وقت بود که تمرین نکرده بودم و به قطر که آمدن تمرینات گروهی را شروع کردم. یک جاهایی قابل اطمینان نبودم و مثل همیشه بازی نکردم.


- روزبه چشمی در نشست خبری بعد از بازی با ولز اظهار داشت: اول به همه تیم تبریک می گویم. در بازی اول فشارهای زیادی بود که اگر نبود قطعا آن نتیجه را نمی‌گرفتیم.

وی افزود: در ادامه هم با صحبت های کادر فنی و عملکردی که داشتیم توانستیم امروز سه امتیاز را بگیریم. این هم به دلیل همبستگی و همدلی تیم بود که توانستیم نتیجه بگیریم.


وین هنسی بعد از شکست 2 بر صفر ایران مقابل ولز اظهار داشت: امروز خیلی بدشانسی آوردیم. اتفاقاتی که در طول بازی رخ داد به نفع ما نبود. 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- رسانه های خارجی دنیا بعد از برد بزرگ ایران مقابل ولز در جام جهانی با انتشار تصویر پرتاب شدن کی روش روی دستان بازیکنان ایرانی از این مرد باتجربه پرتغالی تمجید کردند. گزارش این واکنش ها را اینجا بخوانید.


راب پیج، سرمربی تیم ملی فوتبال ولز در نشست خبری پس از دیدار برابر ایران اظهار داشت: ایران مستحق پیروزی بود و تعویض‌هایی که انجام دادند کاملا درست بود. ما حتی در نیمه اول هم مشکل داشتیم و گرما عامل شکست تیم ما نبود.


گرت بیل: ما غمگین هستیم، هیچ چیزی برای گفتن وجود ندارد. ما تا آخرین ثانیه جنگیدیم و باید دوباره همین کار را انجام بدهیم. همه ما غمگین هستیم، اما باید فورا خودمان را جمع کنیم. مطمئناً برای ما سخت خواهد بود. ما مجبوریم که ببینیم چه می‌شود. چه می‌توانم بگویم؟ ما بهبود می‌یابیم و باید دوباره ادامه می‌دهیم.


- کارلوس کی روش پس از برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز در نشست خبری اظهار داشت: تیم ما عملکرد خوبی داشت.اما گل‌های مسابقه در پایان کار به ثمر رسید. در بازی اول فشارهای زیادی بود که اگر نبود قطعا آن نتیجه را نمی گرفتیم. این آغاز کار ما است و تیم ملی نمایش فوق العاده ای داشت.


- سایت خبری بی بی سی اسپورت انگلیس در واکنش به پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و ولز نوشت: اولین جام جهانی ولز در 64 سال گذشته، پس از شکستی دلخراش ، اما مستحق مقابل تیم ملی فوتبال ایران در قطر، از جام جهانی 2022 خداحافظی کرد. 


- سعید عزت‌اللهی پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی ایران مقابل ولز اظهار داشت: اول از همه جا دارد از همه مردم تشکر کنم که کنار تیم ملی بودند. دست تک‌تک‌تان را می‌‌بوسم. خدا را شکر پیش شما روسیاه نشدیم. این برد را اول از همه به مردمی که در استادیوم بودند تقدیم می‌کنم چه عزیزان اصحاب رسانه که در این گرما زحمت می‌کشند. امیدوارم باعث سربلندی شویم. 


- وضعیت جدول گروه B جام جهانی در پایان بازی ولز و ایران را مشاهده می‌کنید:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- ترکیب قطر برابر سنگال

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 

ترکیب سنگال برابر قطر:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تیم ملی کشورمان در دومین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف ولز رفت و در وقت های اضافه شاهکاری را خلق کرد و با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید.

روزبه چشمی مدافع استقلال با سوپر گل خود در این بازی عنوان بهترین بازیکن زمین را از سوی فیفا کسب کرد.


- صفحه رسمی AFC با بازتاب پیروزی مردان ایران در این بازی نوشت: شادی خالص!

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- فیفا با انتشار تصویری از خوشحالی رامین رضاییان نوشت: یک پیروزی قابل توجه برای تیم ملی ایران.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 13:30 امروز در ورزشگاه احمدبن علی کشور قطر به مصاف ولز رفت و نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید و در نیمه دوم هم با وجود موقعیت‌هایی که در اختیار ایران قرار گرفت دروازه ولزی ها باز نشد و دو بار تیرک دروازه به لرزه در آمد. در دقیقه ۸۵ بازی گلر تیم ولز اخراج و این تیم ده نفره به کار خود ادامه داد. این اخراج نقطه عطف بازی بود و ایران توانست با استفاده از برتری عددی مقابل حریف خود با دو گل به برتری برسد. 


- علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل ولز با کارت زرد داور جریمه شد.

جهانبخش با این کارت زرد به دلیل دریافت اخطار در بازی گذشته مقابل انگلیس دو اخطاره شد تا دیدار پایانی در گروه جام جهانی را به دلیل محرومیت از دست بدهد.


- تیم ملی کشورمان در بازی با ولز موفق شد با پاس سردار آزمون در محوطه جریمه توسط علی قلی زاده به گل رسید ولی کمک داور ویدئویی(VAR) این گل را مردود اعلام کرد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

توئیتر کنفدراسیون فوتبال آسیا به گلزنی ایران مقابل ولز در جام جهانی که در نهایت مردود شد این طور واکنش نشان داد و نوشت: تلاش علی قلی زاده برای ایران توسط  VAR مردود شد!


- با اعلام سایت معتبر هواسکورد؛ تیم منتخب دور اول این مسابقات بر اساس نمرات کسب شده آن‌ها به صورت زیر است. تیم‌های اکوادور، انگلیس، فرانسه، بلژیک و اسپانیا هرکدام 2 بازیکن در این ترکیب دارند و تنها دیگو گودین مدافع اروگوئه به نوعی بازیکنی متفاوت در این تیم محسوب می‌شود.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


تیم‌های ملی ولز و ایران از ساعت 13:30 امروز در ورزشگاه احمد بن علی در چارچوب رقابت‌های دور گروهی جام جهانی قطر به مصاف هم رفته‌اند.

در این دیدار گرت بیل به رکورد جدیدی دست پیدا کرد. ستاره سابق رئال مادرید که از سال 2006 برای تیم ملی ولز بازی می‌کند و تا به امروز 41 گل به ثمر رسانده است امروز به آمار 110 بازی با پیراهن اژدها رسید.

بیل با این آمار بازی از کریس گانتر پیشی گرفت و پرسابقه‌ترین بازیکن تاریخ تیم کشورش شد.


- ترکیب شاگردان رابب پیج برای این دیدار به شرح زیر اعلام شده است:

وین هنسی، ویلیامز، بن دیویس، کریس مفام، جو رودون، هری ویلسون، آرون رمزی، گرت بیل، کیفر مور، روبرتس و آمپادو

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- ترکیب دیدار مقابل ولز مشخص شد که به شرح زیر است:

سیدحسین حسینی، احسان حاج صفی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده، مجید حسینی، سردار آزمون، احمد نورالهی، رامین رضاییان

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- پوستر رسمی سایت فدراسیون فوتبال برای بازی ایران و ولز در ورزشگاه احمد بن علی دوحه:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- جدول گروه های هشت گانه جام جهانی در پایان دیدارهای نخست:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تیم ملی فوتبال کشورمان امروز(جمعه) از ساعت 13:30 به وقت تهران در دومین بازی خود از مرحله پروهی جام جهانی 2022 به مصاف تیم ملی ولز می رود. در آستانه برگزاری این بازی فیفا در بیانیه ای به هواداران ولز اطمینان داد تا بتوانند با نمادهای غیرقانونی در ورزشگاه مقابل ایران حضور پیدا کنند. نمادهای هم جنس گرایی با درخواست دولت قطر در ایام جام جهانی ممنوع بود  و هیچ هواداری حق نداشت با این نماد وارد ورزشگاه های جام جهانی شود.


- وبسایت شبکه الجزیره نوشت،  ایران می‌خواهد برای اولین بار در یک جام جهانی در مرحله یک هشتم نهایی حاضر شود و بازی با ولز «کلید» این امیدهاست،  ایران نیز مانند ولز، به مهره‌های با تجربه خود متکی است. مهدی طارمی از فصل 2020-2020 با 42 گل بهترین گلزن لیگ فوتبال پرتغال است. این بازیکن 30 ساله که اوایل این هفته هر دو گل ایران را مقابل انگلیس به ثمر رساند.




پنجشنبه 3 آذر

 

 

- در آخرین دیدار از دور نخست مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال جام جهانی 2022 قطر، تیم برزیل با نتیجه 2 بر صفر صربستان را پیش‌رو برداشت و نخستین برد خود را جشن گرفت.

در پایان این بازی ریچارلیسون به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. این مهاجم باشگاه تاتنهام که 79 دقیقه در ترکیب حضور داشت، هر دو گل تیمش را در دقایق 62 و 73 به ثمر رساند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تیم‌های ملی فوتبال برزیل و صربستان که در گروه G جام جهانی 2022 حضور دارند از ساعت 22:30 در ورزشگاه لوسیل مقابل هم قرار گرفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 2 بر صفر به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

گل نخست طلایی‌پوشان را ریچارلیسون (63) وارد دروازه صربستان کرد تا سرانجام سد دفاعی این تیم شکسته شود. ریچارلیسون 11 دقیقه بعد هم در یک حرکت تماشایی توانست دومین گل خودش و تیمش را در این بازی به ثمر برساند.


- کارلوس کی‌روش و رابرت پیج، سرمربیان ایران و و ولز با هم دیدار کردند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- اوتو آدو در پی شکست 3 بر 2 امشب (پنجشنبه) شاگردانش مقابل پرتغال در اولین بازی خود در  گروه H جام جهانی 2022 قطر گفت: برنامه بازی ما خوب بودیم اما داور یک پنالتی (اشاره به پنالتی کریستیانو رونالدو) گرفت که پنالتی نبود.همه دیدند که سالیسو (بازیکن غنا) ضربه‌ای به پای رونالدو نزد. این یک آشفتگی محض بود.


- فرناندو سانتوس که تیم تحت‌هدایتش امشب (پنجشنبه) در اولین دیدار خود در گروه H جام جهانی 2022 قطر موفق شد با نتیجه 3 بر 2 بر غنا غلبه کند، پس از این دیدار گفت: از نظر سازماندهی و انتقال توپ از خط دفاع به خط حمله، ما خیلی خوب عمل کردیم. غنا هرگز نتوانست در  ضدحملات برای ما مشکل ایجاد کند. آنها در نیمه اول شوتی به سمت دروازه ما نزدند. ما در کار با توپ خوب بودیم اما منفعل بودیم. ما تنها در خلق موقعیت خوب کار  نکردیم.


کریستیانو رونالدو کاپیتان پرتغال به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. رونالدو که تا دقیقه 88 در زمین مسابقه حضور داشت، گل اول تیمش را در دقیقه 65 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و پاس گل سوم را نیز در دقیقه 80 برای رافائل لیائو فراهم کرد.

این برای هفتمین بار در تاریخ جام جهانی است که رونالدو به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی می‌شود و از این حیث رکوردار شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


ترکیب برزیل

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب صربستان

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- در پنجمین روز از مسابقات جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 19:30 تیم ملی پرتغال در ورزشگاه 974 به مصاف تیم ملی غنا رفت و در یک بازی جذاب و دیدنی به برتری 3 بر 2 رسید.

گل‌های پرتغال را کریستیانو رونالدو 65 (پنالتی) ، فلیکس 78 و رافائل لیائو 80 به ثمر رساندند و 2 گل غنا توسط آندره آیو 73 و عثمان بوکاری 89 به ثمر رسید.


- گل رونالدو به غنا باعث شد که او از پله (برزیل)، اووه سیلر (آلمان غربی) و میروسلاو کلوزه (آلمان) که همگی در 4 جام جهانی گل به ثمر رساندند، پیشی بگیرد.

فقط یک فوتبالیست دیگر در پنج فینال جام جهانی گلزنی کرده است: مارتا، مهاجم تیم ملی فوتبال بانوان برزیل.


- در پایان دیدار امروز (پنجشنبه) تیم‌های ملی فوتبال اروگوئه و کره جنوبی در گروه H  جام جهانی قطر که به تساوی بدون گل در ورزشگاه اِجوکیشن‌سیتی انجامید، فدریکو والورده هافبک سرشناس اروگوئه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

او در دقیقه 89 جدی‌ترین موقعیت بازی را خلق کرد و شوت سرکشش تیر دروازه کره جنوبی را به لرزه در آورد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- گرت بیل، کاپیتان تیم ملی فوتبال ولز درمورد تقابل با ایران در گروه B جام جهانی قطر صحبت کرده است.

بیل در ابتدا اظهار داشت: «به موضوع مربوط به کاپیتانی و رکورد شکنی فکر نمی‌کنم. فقط به بازی فکر می‌کنم. این اتفاق فردی برایم مهم است اما مهم‌تر این است که فردا بتوانیم پیروز میدان شویم.»


- راب پیج، سرمربی تیم ملی فوتبال ولز در نشست خبری پیش از بازی با ایران اظهار داشت: هر دو تیم در بازی فردا دنبال کسب پیروزی هستند و ما هم می‌خواهیم برنده شویم، بنابراین باید یک بازی سرگرم‌کننده را رقم بزنیم.

سرمربی ولز درباره امید ایرانی‌ها برای جبران شکست برابر انگلیس گفت: موافق هستم. شاید ایران به خاطر این شکست ناامید شده باشد اما آن‌ها می‌خواهند برگردند و البته انگلستان را هم می‌شناسیم. ممکن است ایران ترکیبش را تغییر دهد و ترکیب خود را به خاطر انگلیس تغییر دادند و باید ببینیم از چه ترکیبی استفاده می‌کند.


- مهدی طارمی مهاجم تیم ایران که در دیدار مقابل انگلیس دو گل شاگردان کی‌روش را به ثمر رساند، در نشست خبری پیش از دیدار با ولز اظهار داشت: همانطور که مستحضرید دو بازی دیگر داریم که برای ما مهم است. با تیمی بازی داریم که سخت کار می‌کنند به هدفشان برسند. ما بازی آنها را دیدیم و انتظار یک بازی خوب را داریم. هر دو تیم می‌آیند بازی را ببرند و باید ببینم چه اتفاقی رخ می‌دهد.


ترکیب پرتغال 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب غنا 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از بازی با ولز اظهار داشت: با توجه به نوع مصدومیت بیرانوند و اینکه آسیب او از ناحیه سر بود و خطر آسیب مغزی برایش داشت طبق پروتکل‌ها اجازه بازی ندارد و ما به این قوانین احترام می‌گذاریم و به همین دلیل امکان استفاده از بیرانوند را نداریم. 


- کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران در خصوص شرایط تیم در آستانه بازی با ولز اظهار داشت: ابتدا به همه حاضران خوش‌آمد می گویم. بار دیگر افتخار می کنم در جمع شما به ویژه یک روز قبل از بازی با ولز که مدت هاست پس از ۶۴ سال اینجا هستند خوش‌آمد می گوییم.

وی افزود: بازی اول ما همه می‌دانند مطلوب نبود، اما بازی اصلی‌مان فردا شروع می‌شود، همین! ما سعی می کنیم تلاش کرده و شایستگی رسیدن به مرحله بعد را داشته باشیم.


- در دومین مسابقه از پنجمین روز رقابت‌های جام جهانی 2022 تیم‌های ملی اروگوئه و کره‌جنوبی که در گروه H حضور دارند از ساعت 16:30 در ورزشگاه «اجوکیشن سیتی» مقابل هم قرار گرفتند که این بازی در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد.


-گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس درباره دیدار با آمریکا گفت: "من فکر می کنم بازی با آمریکا با بازی برابر ایران متفاوت خواهد بود. این تیمی است که توپ را به خوبی تحت فشار قرار می دهد و بازیکنانش تجربه بازی در لیگ های سطح بالای اروپایی را دارند.


ترکیب سوئیس 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب کامرون 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- هردمن پس از شکست یک بر صفر تیم ملی کانادا مقابل بلژیک، در روز چهارم از مسابقات جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: فرصت‌هایی داشتیم که می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم. می‌توانستیم این بازی را ببریم و صدرنشین گروه شویم. این مأموریت ما بود، اما موقعیت‌های گلزنی خودمان را از دست دادیم.


- ورزشگاه احمد بن علی یک روز پیش از تقابل ایران - ولز


- تیم ملی فوتبال سوئیس در اولین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 به مصاف کامرون رفت که با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید. گل پیروزی بخش سوئیس را بریل امبولو در دقیقه 48 به ثمر رساند.

سوئیس با پیروزی مقابل شیرهای رام نشدنی 3 امتیازی شد و موقتا صدر جدول گروه G را از آن خود کرد. برزیل و صربستان در این گروه امروز در آخرین بازی به مصاف هم می روند.


ترکیب اروگوئه برابر کره جنوبی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب کره جنوبی برابر اروگوئه

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- ریگوبرت سانگ که تیم تحت‌هدایتش بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در اولین بازی خود در گروه G مسابقات جام جهانی 2022 با نتیجه یک بر صفر مغلوب سوئیس شد، پس از این بازی گفت: بابت این شکست ناراحت هستیم. ما به دنبال کسب نتیجه بهتری بودیم اما همان‌طور که می‌دانید در سطح اول فوتبال این جزئیات است که تفاوت را رقم می‌زند. ما یک گل دریافت کردیم، به هر حال ما تیم جوانی داریم و سطح مسابقات هم بالا است.


- علیرضا بیرانوند، گلر تیم ملی فوتبال ایران که در بازی با انگلیس از ناحیه بینی دچار آسیب دیدگی شد، بعد از دو روز غیبت در تمرین امروز حاضر شد. 

بیرانوند در تمرین امروز با گارد محافظ روی صورتش حاضر شد تا شایعاتی که مبنی بر تلاش برای رسیدنش به بازی با ولز مطرح است تقویت شود.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- روبرتو مارتینس پس از برتری دشوار یک بر صفر تیم ملی بلژیک مقابل کانادا، در دور اول مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: کانادا بازیکنان سرعتی بسیاری دارد و بهتر از ما بود. امشب عملکرد خوبی نداشتیم و بلژیک باید بهتر بازی کند. بازی سختی پشت سر گذاشتیم و بابت این پیروزی خوشحال هستم.


- در چهارمین روز از مسابقات جام جهانی 2022، در گروه F مسابقات و در ورزشگاه احمد بن علی، تیم ملی بلژیک به مصاف کانادا رفت و به برتری یک بر صفر رسید.

در این بازی برای شیاطین سرخ میچی بتشوایی در دقیقه 44 گلزنی کرد.




چهارشنبه 2 آذر

 

 

- لوئیس فرناندو سوارس پس از اینکه کاستاریکا با شکست 7 بر صفر مقابل اسپانیا وارد جام جهانی 2022 قطر شد، اظهار داشت: انتظارات متفاوتی داشتم و از این نتیجه ناراحت هستم. اسپانیا به‌عنوان یک مدعی قهرمانی وارد مسابقات شد و نشان داد که خیلی بهتر از ماست. با این حال اختلاف دو تیم، هفت گل نبود. توپ را خیلی سریع از دست می‌دادیم و راهی برای بازپس‌گیری آن نداشتیم.


- پابلو گاوی به عنوان بهترین بازیکن اسپانیا - کاستاریکا انتخاب شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- لوئیس انریکه پس از پیروزی 7 بر صفر تیم ملی اسپانیا برابر کاستاریکا در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: وقتی شرایط اینگونه پیش می‌رود، فوتبال ورزشی هیجان‌انگیز می‌شود. ما در مدیریت توپ، پرس و استفاده از فرصت‌ها استثنائی بودیم و همه بازیکنان ما خوب بودند.


- ترکیب بلژیک برابر کانادا

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب کانادا برابر بلژیک

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- در چهارمین روز از رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر، در گروه E مسابقات و در ورزشگاه «الثمامه» تیم‌ ملی اسپانیا به مصاف تیم ملی کاستاریکا رفت و به برتری 7 بر صفر رسید.

در این مسابقه کاستاریکا از همان لحظات ابتدایی نشان داد که چیزی در چنته ندارد و همین باعث شد تا اسپانیا توپ و میدان را به راحتی در دست گیرد و یکی از پس دیگری گل‌ها را وارد دروازه «کیلور ناواس» کند.

برای ماتادورها دنی اولمو 11 ، مارکو آسنسیو 21 ، فران تورس (پنالتی) 31 ، 54 ، گابی 74 ، کارلوس سولر 90 و آلوارو موراتا 92 گلزنی کردند.


- جردن پیکفورد با رسانه‌ها صحبت کرده و نگرانی‌ها در مورد مصدومیت هری کین از ناحیه مچ پا پس از بازی با ایران را از بین برده است.

پیکفورد گفت: "او خوب است. احتمالاً فقط کمی درد دارد. او امروز با ما روی چمن تمرین کرد، پس خوب است. او خوب است.


- سرمربی تیم ملی ژاپن در مورد برتری مقابل آلمان اظهار داشت: می‌دانستیم باید بیشتر روی دفاع کار کنیم و به همین خاطر، شیوه بازی ژاپن را بین دو نیمه تغییر دادم. بازیکنان فوراً متوجه منظور من شدند و مطابق آن رفتار کردند. باید خونسرد باشیم و ببینیم چقدر می‌توانیم پیشرفت کنیم.


- عربستانی در شرایطی به یک برد تاریخی مقابل آرژانتین دست یافت که اتفاق تلخ این بازی مصدومیت سخت مدافع این تیم بود که بلافاصله از قطر راهی آلمان شد تا تحت عمل جراحی قرار گیرد. 

اکنون فدراسیون فوتبال این کشور در خبری اعلام کرده که یاسر الشهرانی که با مصدومیت جمجمه مواجه شده بود، تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفته و مشکلی ندارد.


- شوئیچی گوندا دروازه‌بان تیم ملی ژاپن به عنوان بهترین بازیکن دیدار با آلمان انتخاب شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- هانسی فلیک پس از شکست 2 بر یک تیم ملی فوتبال آلمان مقابل ژاپن، در چارچوب مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: در نیمه اول فرصت‌های زیادی از دست دادیم. ژاپن یک گل بیشتر از ما زد و نسبت به آلمان راندمان بهتری داشت. اشتباهات فردی مرتکب شدیم که نباید رخ می‌داد. می‌دانستیم ژاپن در انتقال توپ بسیار سریع است و مقابل ما از همین شیوه استفاده کرد.


- ترکیب اسپانیا برابر کاستاریکا

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

ترکیب کاستاریکا برابر اسپانیا

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- در چهارمین روز از رقابت‌های جام جهانی 2022 تیم های ملی آلمان و ژاپن که در گروه E حضور دارند از ساعت 16:30 در ورزشگاه خلیفه مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه با نتیجه 2 بر یک به سود نماینده آسیا خاتمه پیدا کرد.

گل نخست آلمان را در این بازی ایلکای گوندوگان (33 - پنالتی) به ثمر رساند. در ادامه ریتسو دوآن (75) توانست گل اول ژاپن را وارد دروازه آلمان کند تا بازی به تساوی کشیده شود. گل دوم سامورایی‌ها را هم تاکوما آسانو (83) زد.


- زلاتکو دالیچ در پایان بازی با مراکش گفت:«بازی سختی بود و انتظارش را هم داشتیم. آنها جمع و جور و منظم بودند و ما این را می دانستیم. در این بازی از اشتباه کردن می ترسیدیم و به بازی عمق نمی دادیم. امروز از بازیکنان باتجربه تری در دفاع استفاده کردم ولی متاسفانه نیکولا ولاشیچ در نیمه اول مصدوم شد.»


- فیفا داور بازی دوم تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2022 قطر را اعلام کرد.

ماریو اسکوبار از کشور گواتمالا قضاوت دیدار ایران مقابل ولز را سوت خواهد زد.

این داور 36 ساله، از سال 2013 در عضویت فیفا است و در رقابت‌هایی مثل جام طلایی کونکاکاف 2019 و جام جهانی زیر 17 ساله‌ها 2019 را قضاوت کرده است.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


 -تیم‌های آلمان و ژاپن در چارچوب رقابت‌های دور گروهی جام جهانی قطر به مصاف هم رفته‌اند.

پیش از شروع این دیدار، بازیکنان آلمان برای عکس تیمی دستان خود را روی صورت گذاشتند و مورد توجه تصویربرداران این دیدار قرار گرفتند.

صفحه رسمی آلمان پس از شروع بازی نوشت: "ما همراه با سایر کشورها می‌خواستیم صدایمان شنیده شود."

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- ولید الکراکی در پی تساوی بدون گل امروز (چهارشنبه) شاگردانش مقابل کرواسی در اولین بازی خود در گروه F جام جهانی 2022 قطر گفت: ما مقابل تیمی عالی و سازمان‌یافته بازی کردیم، اما با این وجود عملکرد خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشتیم. ما احترام زیادی برای تیم ملی کرواسی قائل بودیم، آنها تیمی هستند که بازیکنان خوش‌تکنیک و برجسته‌ای دارند.


- نصیر مزروعی، مدافع کناری بایرن مونیخ یکی از بازیکنان قابل توجه مراکش است، اما یک ساعت پس از دیدار مقابل تیم ملی فوتبال کرواسی با برانکارد از زمین خارج شد.

او دقایقی تحت درمان قرار گرفت اما دوباره احساس ناراحتی کرد. به نظر می‌رسید که این آسیب ناشی از ضربه سر شیرجه‌ای او پس از فرود نامناسب بوده است.

مزروعی از ناحیه شانه سمت راست احساس درد داشت و در دقیقه 60 با یحیی عطیةالله تعویض شد.


- در پایان دیدار امروز کرواسی - مراکش که با تساوی بدون گل به پایان رسید، لوکا مودریچ، ستاره تیم ملی کرواسی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


ترکیب آلمان برابر ژاپن:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 

ترکیب ژاپن برابر آلمان

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- در چهارمین روز از مسابقات جام جهانی 2022 قطر امروز(چهارشنبه) کرواسی نایب قهرمان دوره قبل در اولین بازی به مصاف مراکش رفت و که با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد.


- چند رسانه انگلیسی از جمله دیلی میل و بی.سی.سی نوشتند که هری کین قرار است دو روز قبل از دیدار تیم ملی فوتبال انگلیس برابر آمریکا در جام جهانی مچ پایش را اسکن کند.

روزنامه دیلی میل نوشت: تعویض مهاجم تیم تاتنهام به هواداران انگلیسی اطمینان خاطر داد اما هنوز موضوع تمام نشده و کاپیتان تیم ملی انگلیس قرار است از ناحیه مچ پا اسکن شود تا میزان مصدومیت او مشخص شود.


- ساوت‌گیت گفت: «آنچه که مرا نگران می‌کند این است که در جلسه توجیهی ویدیویی از بازی ما برای داوران به عنوان مثال استفاده شده است. آنچه به ما نشان داده شد (در جلسه توجیهی) - اتفاق نیمه اول [خطای چشمی روی مگوایر] بود... به ما گفتند که این لحظه یک پنالتی قطعی بود.


- الشهرانی به صورت رسمی مسابقات جام جهانی را از دست داد. همه منتظر نوع مصدومیت سلمان الفرج کاپیتان عربستان بودند که در نهایت با اعلام نشریه «الریاضیه» الفرج هم ادامه بازی های جام جهانی را از دست داد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- با اعلام رسانه تیم ملی سنگال، شیخو کویاته هافبک با تجربه این تیم به دلیل آسیب جدی از ناحیه ماهیچه ران پای راست ادامه جام جهانی را از دست داد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تایلر آدامز، کاپیتان تیم ملی آمریکا در خصوص تقابل با انگلیس گفت: ما تشنه این هستیم که ورق را برگردانیم و حالا این شانس را داریم که این کار را در مقابل یک تیم خوب انجام دهیم. ما ترسی از انگلیس نداریم و می‌دانیم آن‌ها چه کیفیتی دارند. من این فرصت را داشتم که در مقابل بسیاری از آن‌ها در لیگ برتر بازی کنم اما ما هم تیم خوبی داریم.


- در آماری عجیب، در 8 بازی گذشته از جام جهانی 90 دقیقه وقت تلف شده از سوی داوران محاسبه شده است. معادل یک بازی کامل

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کارلوس کی روش در حاشیه جلسه تمرینی امروز تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار با انگلیس گفت: همانطور که دیروز گفتم در درجه اول از شما تشکر می‌کنم بابت حمایت‌ها، ما هیچوقت علاقه نداریم که داخل زمین باشیم اما هیچ افتخاری برای طرفدارانمان کسب نکنیم ولی نتیجه‌ای که به دست آمد باعث می‌شود ما از آن یاد بگیریم. در مقابل تیمی که احتمالا یکی از کاندیداهای قهرمانی این جام است و با رفتار مناسب و یک روند مناسب روحی و ذهنی ما باید فقط درون زمین باشیم و خودمان باشیم.


- ایکر کاسیاس، اسطوره فوتبال اسپانیا کارشناس تلویزیونی بازی های تیم ملی این کشور شد.


- تیم ملی فرانسه  با 4 گل موفق شد استرالیا را شکست دهد. اولیویه ژیرو، مهاجم فرانسوی ها که شب گذشته دو گل از 4 گل تیمش را به ثمر رساند. به فاصله یک گل تا رسیدن به آمار تیری هانری و دو گل تا تبدیل شدن به بهترین گلزن ملی فرانسه فاصله دارد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- جراردو مارتینو، سرمربی مکزیک، بعد از بازی گفت مکزیک خونسرد است و این تساوی را ناامیدکننده نمی‌داند. او ولی اذعان کرد که با توجه به شکست آرژانتین مقابل عربستان شرایط این گروه پیچیده شده و دیدار بعدی تیمش مقابل آلبی‌سلسته برای صعود مکزیکی‌ها تعیین‌کننده خواهد بود.


- سرمربی لهستان در پایان بازی به رسانه‌ها گفت این پنالتی از دست رفته نباید دلیلی برای حمله به لواندوفسکی باشد و در لهستان هیچکس از او ناراحت نیست.


- گراهام آرنولد پس از باخت 4 بر یک تیم ملی استرالیا برابر فرانسه در اولین بازی گروه D جام جهانی 2022 در دیداری که کانگروها گل اول آن را به ثمر رسانده بودند، درباره دلیل باخت استرالیایی‌ها گفت: دلیل باخت‌مان کیفیت بالاتر تیم ملی فرانسه بود. ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم. شیوه‌ای که گل اول بازی را زدیم، نمایی از آن چیزی بود که در انجامش تبحر داریم اما فرانسه از نظر فیزیکی واقعاً قویتر و سریع‌تر از ما بود. مهار کردن بازیکنی سرعتی مانند امباپه واقعاً سخت است. بازیکنان ما تمام تلاش‌شان را انجام دادند و این تمام آن چیزی بود که من می‌‌خواستم.


- دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه پس از پیروزی 4 بر یک مردانش برابر استرالیا در اولین بازی خروس‌ها در جام جهانی 2022 به تمجید از کیلیان امباپه‌ای پرداخت که در این بازی به واسطه زدن یک گل و دادن یک پاس گل به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او گفت: کیلیان بدون شک یکی از بهترین بازیکنان بوده و هست و الان هم با اعتماد به نفسی بالا به جام جهانی قطر آمده است.


- شبکه «الکاس» قطر نوشت: هری کین کاپیتان تیم ملی انگلیس بعد از برخورد شدید با مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی ایران و مدافع سابق السد مصدوم شد و برای تست های پزشکی عکس ام آر ای از پایش گرفته شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- نشریه انگلیسی دیلی میل نوشت که ایران می‌خواهد در بازی روز جمعه خود مقابل تیم ملی ولز دست‌کم یک امتیاز برای خود ثبت و شانس خود را برای صعود به دور حذفی احیا کند.


- یک منبع نزدیک به تیم ملی فوتبال فرانسه به خبرگزاری فرانسه گفت، لوکاس هرناندز، مدافع تیم ملی فرانسه، پس از آسیب دیدگی از ناحیه زانو برابر استرالیا، بقیه مسابقات جام جهانی را از دست خواهد داد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- هری کین: «برای رفتن به دور بعدی در هر تورنمنت بزرگ، نه تنها از مهاجم اصلی‌تان، بلکه از همه جا به گل نیاز دارید. ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم، پسرانی که وارد زمین شده‌اند عملکرد فوق‌العاده‌ای برابر ایران داشتند. اینم به همه اعتماد به نفس می‌دهد. همه، هر زمان که گل می‌زنید یا پاس گل می‌دهید، روحیه آن‌ها بالا می‌رود و ما به همه نیاز داریم تا در این تورنمنت خوب عمل کنند.»




سه شنبه 1 آذر

 


- پیام کارلوس کی‌روش به بازیکنان تیم ملی ایران:

نباید نگران هوادارنماها باشیم. نباید به حرف‌های این تماشاگرنماهای غیرواقعی و هیجان‌زده توجه کنیم. برای تبدیل شدن به یک قهرمان واقعی باید هزینه زیادی بپردازید.

در فوتبال ما نمی‌توانیم زمان را با بهانه‌ کردن و اینکه تقصیر را گردن کسی دیگر بیاندازیم، بگذرانیم. ما باید مسئولیت کارمان را برعهده گیریم. 

مبادا در تله بیفتید و این صفت قهرمانی را با قیمت ارزان بفروشید. خدا به شما این فرصت را داده تا با تلاش و استعداد خود فوتبال بازی کنید. این یک جرم است اگر از این هدیه الهی استفاده نکنید.

خودتان باشید و متعهد به کشورتان تا به یک قهرمان واقعی و به  یک مدل حقیقی برای جامعه بدل شوید تا مردم، دوستانتان و خانواده به شما افتخار کنند. بقیه چیزها در فوتبال چیزی جز شکست و حسادت نیست."


- در آخرین بازی از سومین روز رقابت‌های جام جهانی 2022 تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و استرالیا از ساعت 22:30 در ورزشگاه الجنوب مقابل هم قرار گرفتند که این بازی در نهایت با نتیجه 4 بر یک به سود فرانسوی‌ها خاتمه پیدا کرد.

گل‌های فرانسه در این مسابقه را آدرین ربیو (27)، اولیویه ژیرو (32 و 71) و کیلیان امباپه (68) به ثمر رساندند. تک گل استرالیا را هم کریگ گودوین (9) وارد دروازه فرانسه کرد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- ترکیب فرانسه مقابل استرالیا:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- ترکیب استرالیا مقابل فرانسه:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کسپر هیولماند، سرمربی دانمارک که شاگردانش امروز (سه‌شنبه) در اولین گام خود در مسابقات جام جهانی 2022 قطر و در گروه D این رقابت‌ها مقابل تونس تن به تساوی بدون گل دادند، پس از این دیدار گفت: بابت عملکردی که در این دیدار داشتیم، متأسفم. ما شروع خیلی ضعیفی در نیمه اول داشتیم و سرعت لازم را نداشتیم. در کار با توپ راحت نبودیم و خیلی عصبی بودیم.


- در روز سوم رقابت‌های جام جهانی 2022 تیم‌های ملی فوتبال مکریک و لهستان از ساعت 19:30 در ورزشگاه 974 مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد.

روبرت لواندوفسکی، مهاجم تیم ملی لهستان در دقیقه 58 یک ضربه پنالتی را از دست داد. ضربه وی را اوچوا، دروازه‌بان مکزیک مهار کرد.


- ترکیب مکزیک برابر لهستان:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- ترکیب لهستان برابر مکزیک:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- در چارچوب بازی اول گروه D جام جهانی، از ساعت 16:30، تیم ملی دانمارک به مصاف تیم ملی تونس رفت و به تساوی بدون گل رسید.

در این بازی تونس نمایشی عالی داشت و حتی یک گل  در نیمه او نیز به ثمر رساند که با نظر کمک داور آفساید تشخیص داده شد.

در یک صحنه نیز کسپر اشمایکل سوپرواکنشی به نمایش گذاشت تا یاد پدر زنده شود.


- امروز در چارچوب مسابقات هفته اول جام جهانی 2022 در گروه C آرژانتین و عربستان به مصاف هم رفتند که با پیروزی 2 بر یک سعودی ها به پایان رسید.

این پیروزی شیرین یک تلخی برای عربستانی ها به جای گذاشت جایی که سلمان الفرج کاپیتان این تیم به دلیل مصدومیت در این بازی ادامه مسابقات جام جهانی 2022 قطر را از دست داد.


- رنار که شاگردانش بعدازظهر امروز (سه‌شنبه) در اولین بازی خود در گروه C مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شگفتی بزرگی را خلق کردند و آرژانتین را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند،  پس از این دیدار در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بی‌این اسپورتس» گفت: ما در این دیدار قهرمانانه ظاهر شدیم و شایسته پیروزی مقابل آرژانتین بودیم.


- محمد العویس، دروازه‌بان 31 ساله تیم ملی عربستان در این مسابقه توانست به خوبی از دروازه‌ تیم کشورش سنگربانی کرد و در پایان بازی عنوان بهترین بازیکن میدان را به خود اختصاص داد.


- «لائوتارو مارتینز» پس از شکست دو بر یک آرژانتین برابر عربستان سعودی و رقم‌خوردن اولین شگفتی جام جهانی، گفت: ما بیشتر از همه‌چیز، بازی را به دلیل اشتباهات خود در نیمه دوم باختیم. جزئیاتی در بازی وجود داشت که تفاوت‌ها را رقم زد و ما باید اشتباهات خود را تصحیح کنیم. در نیمه اول باید بیشتر از یک گل می‌زدیم اما این جام جهانی است و حالا ما دو فینال دیگر داریم. 


- لیونل اسکالونی، مربی آرژانتین، در مصاحبه با خبرنگاران و در واکنش به این شکست عجیب گفت:«کنار آمدن با این شکست سخت است چون چهار یا پنج حمله کردند و دو گل به ما زدند. فکر می کنم همین دو شوت‌شان داخل چارچوب بود. به چیزی جز برخاستن و ادامه مسیر فکر نمی کنم. نباید بیش از این به شکست پرداخت و باید بلند شد و ادامه داد. البته که روز غم‌انگیزی است.»


- لائوتارو مارتینز پس از شکست دو بر یک آرژانتین برابر عربستان  گفت: ما بیشتر از همه‌چیز، بازی را به دلیل اشتباهات خود در نیمه دوم باختیم. جزئیاتی در بازی وجود داشت که تفاوت‌ها را رقم زد و ما باید اشتباهات خود را تصحیح کنیم. در نیمه اول باید بیشتر از یک گل می‌زدیم اما این جام جهانی است و حالا ما دو فینال دیگر داریم.


- کنفدراسیون فوتبال آسیا به این برد بزرگ نماینده قاره کهن واکنش جالبی داشت و نوشت: عربستان بزرگترین شگفتی جام جهانی 2022 را تا الان با شکست آرژانتین کاندیدای اول قهرمانی را خلق کرد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) هم در واکنش به این برد بزرگ سعودی ها مقابل یاران مسی، نوشت: پاهای صالح الشهری و سالم الدوسری 3 امتیاز را مقابل یاران مسی به عربستان هدیه داد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- ترکیب دانمارک برابر تونس:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- ترکیب تونس برابر دانمارک:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- طرح بلیچر ریپورت در واکنش به شکست آرژانتین مقابل عربستان

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانیلحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تیم ملی فوتبال آرژانتین امروز در اولین بازی خود در مرحله گروهی در ورزشگاه لوسیل به مصاف عربستان رفت و در این بازی سعودی ها با پیروزی 2 بر یک شگفتی جام جهانی را خلق کردند.

گل  آلبی سلسته در این بازی را لیونل مسی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. در مقابل برای عربستان در این بازی به ترتیب صالح الشهری و سالم الدوسری گلزنی کردند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- دکلان رایس، بازیکن تیم ملی فوتبال انگلیس درخصوص رویارویی با ایران گفت: "قبل از مسابقات تردیدهای زیادی در مورد ما وجود داشت، صحبت‌های زیادی در مورد عدم پیروزی ما در 6 بازی اخیرمان شد. با استانداردهای ما، با بازیکنانی که داریم، می‌دانیم که به اندازه کافی خوب نبودیم.


 - پولیسیچ عنوان کرد: ما توانایی لازم برای صعود از گروه خود را داریم. من اطمینان دارم که از این گروه صعود خواهیم کرد.

انگلیس آزمون بعدی ماست و باید خشن و با غیرت بازی کنیم.


- رونالدو: این پنجمین جام جهانی من خواهد بود، من تمرکز دارم و بسیار مطمئن هستم که  بازی‌ها به خوبی پیش خواهند رفت. ما به دنبال کیش و مات کردن در زندگی واقعی هستیم نه تنها در بازی شطرنج. من دوست دارم کسی باشم که لیونل مسی را کیش و مات می‌کند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تعداد تماشاگران دیدارهای جام جهانی

بازی افتتاحیه: قطر - اکوادور

استادیوم البیت (ظرفیت ۶۰ هزار نفر)، تماشاگران حاضر در استادیوم ۶۷ هزار نفر

بازی دوم: ایران - انگلیس

استادیوم خلیفه (ظرفیت ۴۰ هزار نفر)، تماشاگران حاضر در استادیوم ۴۵ هزار نفر

بازی سوم: هلند - سنگال

استادیوم الثمامه (ظرفیت ۴۰ هزار نفر)، تماشاگران حاضر در استادیوم ۴۱ هزار نفر

بازی چهارم: آمریکا - ولز

استادیوم الریان (ظرفیت ۴۰ هزار نفر)، تماشاگران حاضر در استادیوم ۴۳ هزار نفر


- دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق ایران درباره بازی پرگل ایران مقابل انگلیس صحبت کرد. اسکوچیچ که میهمان ویژه برنامه جام جهانی در شبکه «الجزیره» در منطقه بالکان بود، در پایان بازی ایران و انگلیس گفت: تماشای شکست ایرانی‌هایی که آنها را به جام جهانی رساندم، برایم سخت بود.

وی ادامه داد: باید اعتراف کنم که برای این مسابقه احساساتی بودم. بالاخره این تیمی است که تقریباً سه سال با آن کار کردم و در نهایت به جام جهانی آوردم.


گرت بیل، کاپیتان تیم ملی ولز درباره گلی که به آمریکا زد گفت: این گل همان چیزی بود که احتیاج داشتیم. این مهم نیست چه کسی آن گل را زد چراکه ما به آن نیاز داشتیم تا به بازی برگردیم. گل زدن بسیار مهم بود و  به ما فرصتی داد تا تلاش کنیم و به دنبال کسب پیروزی برویم. ما بدنشانس بودیم که نتوانستیم برنده بازی شویم.


- فیفا برای بالا رفتن زمان مفید بازی همچنین کاهش وقت تلف کردن دستورالعمل های جدیدی رو برای جام جهانی ارائه کرده برای همین تو این چند بازی بازی ها وقت اضافه زیادی داشت.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- شبکه ESPN گزارش داده در صحنه‌ای از دقایق اولیه بازی ایران و انگلیس که در آن «روزبه چشمی» مدافع ایران، «هری مگوایر» مدافع حریف را از حرکت وا می‌دارد، داور به درستی تصمیم گرفت و از اعلام پنالتی به سود انگلیس خودداری کرد.


- در بیانیه فدراسیون فوتبال آلمان در خصوص مصدومیت سانه آمده است: "تیم ملی آلمان باید در بازی افتتاحیه جام جهانی خود مقابل ژاپن در روز چهارشنبه بدون لروی سانه باشد. بازیکن 26 ساله بایرن مونیخ به دلیل مشکلات زانو در برابر قهرمان چهار دوره آسیا در دسترس نیست. 25 بازیکن باقیمانده تیم ملی آلمان در جام جهانی در آخرین تمرین در کمپ الشمال شرکت کردند."


- واکنش نشریات انگلیسی به برتری 6-2 این تیم مقابل ایران را اینجا ببینید


- نشریه «الریاضیه»، نوشت: دیدار اول عربستان با آرژانتین رکورد تماشاگر را در جام جهانی 2022 قطر جا به جا می کند. استادیوم لوسیل ظریفت 80 هزار نفر را دارد. پیش بینی می شود این ورزشگاه برای دیدار مملو از تماشاگر باشد.


- گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا در مصاحبه پس از بازی راجع به عملکرد تیمش گفت: بازی بسیار سختی بود و از همه توانمان برای پیروزی بهره گرفتیم. به نظرم در نیمه دوم کمی از لحاظ توان بدنی افت کردیم اما ولز هم تقریبا به همان شکل فشارش را کاهش داد. علاوه بر این چند ضدحمله خوب هم داشتیم. فکر می کنم که بچه ها به خوبی بازی را ادامه دادند و کار خودشان را به درستی به پایان رساندند. دیدید که تا آخر بازی جنگیدیم.


-تیم ملی فوتبال ایران فردا از ساعت ١٣ در کمپ الریان تمرین خواهد کرد. این نخستین تمرین ایران برای دیدار برابر ولز خواهد بود.


- وزیر ورزش به همراه رییس فدراسیون فوتبال هدیه نفیسی را به رییس فیفا اهدا کردند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- شبکه «اوپتا» اعلام کرد مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران با به ثمر رساندن دو گل مقابل  انگلیس به اولین بازیکن آسیایی تاریخ تبدیل شد که در جام جهانی مقابل یک تیم اروپایی دبل می کند.


- روی کین، کارشناس تلویزیونی بازی ایران - انگلیس به ITV گفت: "شما همیشه خوشحال خواهید شد که اولین بازی را به پایان برسانید. به ثمر رساندن شش گل آسان نیست. اما ایران... شوکه کننده بود."


- گری لینه‌کر به شوخی گفت سیستم کمک داور ویدیویی پس از شکست سنگین جام جهانی توسط انگلیس، احتمالاً از روی دلسوزی یک پنالتی دیرهنگام برای ایران اعلام کرده است.

ایران با نتیجه 6-1 برابر انگلیس شکست را پذیرفته بود اما تلاش شاگردان کارلوس کی روش برای کاهش اختلاف در تفاضل گل بود.


- علیرضا بیرانوند، گلر شماره یک تیم ملی ایران در جام جهانی قطر که روز گذشته در دقایق ابتدایی بازی ایران و انگلیس به علت برخورد با حسینی مصدوم شد، علی‌رغم کارهای پزشکی به مدت 8 دقیقه مشکل رفع نشد و او مجبور به ترک زمین شد. 

پس از بازی او به بیمارستان مراجعه کرد و مشخص شد از ناحیه بینی دچار شکستگی شده است و حالا اخبار حاکی از این است که او جام جهانی 2022 را از دست داد و قادر به ادامه همراهی تیم ملی نیست.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی




دوشنبه 30 آبان

 

 

- در دیدار دوم هفته اول گروه B مسابقات جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی آمریکا به مصاف ولز رفت و با نتیجه یک بر یک به تساوی رسید.

در این بازی برای آمریکا تیموتی وه‌آ در دقیقه 36 گلزنی کرد و تک گل تیم ملی ولز را گرت بیل در دقیقه 82 از روی نقطه پنالتی به ثبت رساند.


- بوکایو ساکا که مقابل تیم ملی کشورمان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده بود پس از این دیدار، اظهار داشت: باید بگویم خیلی خوشحالم با ساوت‌گیت و هم تیمی‌‌هایم این نتیجه را کسب کردم. به آن‌ها عشق می‌ورزم و سعی می‌کنم بهترین باشم. من با تیم ملی انگلیس تا هر زمانی بازی کنم صددرصد انرژی‌ام را می‌گذارم.


- علیرضا بیرانوند در جریان دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر انگلیس از ناحیه بینی دچار شکستگی شد. او قادر به ادامه بازی نبود و به دلیل خونریزی شدید از ترکیب خارج شد تا به جای او سید حسین حسینی وارد زمین شود. بیرانوند پس از شکست شاگردان کارلوس کی روش با آمبولانس راهی بیمارستان شد. وضعیت او برای ادامه مسابقات مشخص نیست.


- علیرضا جهانبخش پس از شکست سنگین تیم ملی ایران برابر انگلیس اظهار داشت: در ۱۵-۲۰ دقیقه ابتدایی بازی سعی کردیم به خوبی شاکله دفاعی خودمان را حفظ کنیم. می‌دانستیم که بازیکنان انگلیس بین مدافعان و هافبک‌ها توپ می‌گیرند و سعی می‌کنند توپ را به داخل ببرند و از عمق دفاع استفاده کنند. توانستیم ۲۰ دقیقه اول بازی را کنترل کنیم اما بعد از گل اول، تیم به هم خورد و بچه‌ها تمرکز خودشان را از دست دادند.


- میسون مونت پس از بازی مقابل ایران اظهار داشت: شروع خیلی خوب بود. به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. پیروز شدن در بازی اول مشخصاً اعتماد به نفس خوبی به ما می‌دهد. ما می‌دانیم که بازی بعدی مقابل آمریکا چقدر سخت و مهم است. شروع خوبی بود و مثبت می‌نگریم و می‌خواهیم به این روند خوب ادامه دهیم.


- بوکایو ساکا، مهاجم جوان تیم ملی فوتبال انگلیس برابر ایران دو گل به ثمر رساند. او در پایان این مسابقه به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.


 - باشگاه پورتو پرتغال به درخشش ستاره ایرانی خود در اولین بازی ایران در جام جهانی 2022 واکنش نشان داد و از دو رکورد این بازیکن پرده برداشت.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- ساوت‌گیت پس از پیروزی ۶ بر ۲ انگلیس مقابل ایران در نشست خبری عنوان کرد: در اواخر بازی یک مقدار شرایط خسته‌کننده و اذیت‌کننده شده بود، اما اینکه شما با این اختلاف گل برنده می‌شوید و در لحظات پایانی هم چنین سبکی را ارائه می‌دهید، باید خوشحال و راضی باشید.


- کارلوس کی‌روش در نشست خبری بعد از شکست سنگین مقابل انگلیس گفت: ما تا آخرین توان جنگیدیم و شجاع بودیم. آن چه در توان داشتیم را در زمین پیاده کردیم .هنوز چیزی تمام نشده و ما دو بازی دیگر در جام جهانی داریم و تلاش می‌کنیم که با موفقیت آن‌ها را پشت سر بگذاریم.


 - صفحه رسمی فیفا در توییتر در واکنش به این پیروزی نوشت: «انگلیس خودش را به عنوان مدعی عنوان قهرمانی معرفی کرد. انگلیس جام جهانی فیفا را با برتری شش بر دو آغاز کرد.»

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


 

- صفحه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکسن به شکست ایران برابر انگلیس به درخشش طارمی اشاره کرد: «دو گل مهدی طارمی تنها جرقه درخشان در افتتاحیه سخت تیم ملی در گروه B بود!»

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- در دومین روز از شروع جام جهانی 2022 قطر و در اولین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 16:30 در ورزشگاه الخلیفه قطر به مصاف انگلیس رفت. این دیدار با عملکرد ضعیف ملی پوشان با شکست سنگین 3 بر صفر در نیمه نخست به پایان رسید. در این نیمه علیرضا بیرانوند در برخورد با مجید حسینی مصدوم شد و از زمین خارج شده و جای او را حسین حسینی گرفت. در نیمه دوم هم گل های زیادی رد و بدل شد و در مجموع ایران 6 بر 2 شکست خورد و به کار خود با این شکست سنگین پایان داد.  


- در حالی که علیرضا بیرانوند یکی از بازیکنان با تجربه تیم ملی محسوب می شد به دلیل برخورد با مجید حسینی از ناحیه بینی مصدوم شد. کارلوس کی‌روش بعد از قطعیت این تعویض اجباری، از ناراحتی سرش را با دست لمس کرد. سیدحسین حسینی جایگزین بیرانوند شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


 

 


- سید مجید حسینی پس از ورود به ورزشگاه در گفت‌وگویی اظهار داشت: طبیعتا بازی اول، بازی بسیاری مهمی برای ما است و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که به خوبی وظایف خودمان را در زمین انجام بدهیم و با برد از بازی خارج شویم. 


ترکیب ایران مقابل انگلیس:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


ترکیب تیم ملی انگلیس مقابل ایران: 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- شوخی هواداران ایرانی با هری مگوایر 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- دیدیه دشان، مربی تیم ملی فرانسه، در نشست خبری این بازی گفت:«فشار جام جهانی بالاست ولی بازیکنانی باتجربه در تیم داریم که باانگیزه، مشتاق انجام بازی هستند. هر کاری نیاز بود انجام دادیم تا تیم در بهترین شرایط به جام جهانی برسد و هرچند اولین بازی هیچ‌وقت تعیین‌کننده نیست ولی باید هم خوب کار کنیم و هم برنده شویم.»


- لوریس:«استرالیا تیمی خوب و جنگنده است و باید مراقب ضربات ایستگاهی‌شان باشیم. سرعت انتقال از دفاع به حمله استرالیا هم بالاست. ما البته به نقاط قوت‌مان تکیه خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم مالک توپ و میدان را داشته باشیم. ما می توانیم به حریف ضربه بزنیم و برنده شویم. اولین بازی جام جهانی همیشه دشوار است و یک شروع خوب می تواند اعتماد به نفس تیم را بالاتر ببرد.»


- کی‌روش به بی‌بی‌سی اسپورت گفت: «مهم‌ترین چیز این است که تیم‌های دیگر را بزرگ‌تر از آنچه هستند، نکنیم و نمی‌توانیم کوچک‌تر از آنچه هستیم باشیم. من در بسیاری از کشورها کار کرده‌ام، با بازیکنان بزرگ زیادی کار کرده‌ام - هرگز در زندگی‌ام بازیکنانی را ندیده‌ام که با این مقدار کم، این همه چیز را ارائه دهند.»


- اسپورت 365 ترکیب احتمالی ایران را این چنین پیش بینی کرده است:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- پوستر 433 برای بازی امروز ایران - انگلیس

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کریستیانو رونالدو در نشست خبری پیش از این مسابقه درباره مصاحبه جنجالی اخیرش صحبت کرد.

رونالدو در مورد مصاحبه خود توضیح داد: «زمان بندی همیشه زمان بندی است. از طرف شما(خبرنگاران) به راحتی می‌توان به این موضوع نگاه کرد که چگونه می‌توانیم زمان بندی را انتخاب کنیم. گاهی اوقات شما حقیقت می‌نویسید، گاهی اوقات دروغ می‌نویسید. من نباید نگران باشم که دیگران چه فکر می‌کنند. وقتی بخواهم صحبت می‌کنم. همه می‌دانند من چه کسی هستم و به چه چیزی اعتقاد دارم.»


- رسانه 90min نسبت به مقایسه دو نسل طلایی تیم ملی انگلیس از سوی کارلوس کی‌روش واکنش نشان داد و آن را مورد بررسی قرار داد:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 

- روزنامه سان انگلیس گزارش مفصلی از زندگی شخصی و ورزشی سردار آزمون منتشر کرد و او را با نام مسی ایرانی معرفی کرد. در این گزارش به خداحافظی آزمون در 23 سالگی در پی انتقاداتی که پس از جام جهانی متوجه او شد اشاره شده است.


- نشریه دیلی میل انگلیس، از مهدی طارمی، سعید عزت اللهی و حسین کنعانی زادگان به عنوان سه ستاره تیم ملی ایران یاد کرد.- سادیو مانه، ستاره مصدوم سنگال، پس از اینکه در آخرین لحظه به دلیل آسیب دیدگی از جام جهانی حذف شد و ضربه بزرگی به امیدهای تیم آفریقایی وارد کرد، از هواداران به دلیل "حمایت" آن‌ها تشکر کرد.


- تیم ملی فوتبال انگلیس مدت‌هاست در بازی‌های خود طعم پیروزی را نچشیده است. آنها آخرین بار ساحل عاج را نهم فروردین ماه شکست دادند و بعد از آن دو تساوی مقابل آلمان، دو شکست مقابل مجارستان و یک تساوی و یک شکست مقابل ایتالیا داشتند و این آمار نشان می‌دهد که شاگردان ساوت گیت به هیچ وجه تیم شکست ناپذیری نیستند.

 




یکشنبه 29 آبان

 

 

- سقوط جام نمادین غول پیکر روی سر هواداران در مراسم افتتاحیه. این حادثه آسیبی به افراد حاضر در صحنه نداشته است.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- واکنش هواداران قطری بعد از گل دوم اکوادور

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تصویری از لحظه‌ای که به دلیل آن اولین گل جام جهانی که توسط اکوادور به ثمر رسید، از سوی VAR آفساید اعلام شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- ساوت گیت: می‌دانم چند بازیکن ایران در اروپا هستند و در جام جهانی قبل رقبا کار سختی داشتند. من این تیم را قابل احترام می‌دانم. مقابل ایران چالش بزرگی داریم. فردا اکثر بازیکنان را در اختیار داریم و مدیسون هم شرایطی دارد که هنوز تکلیفش مشخص نیست. او را ممکن است در اختیار نداشته باشیم.


- گرت ساوت‌گیت تایید کرد که جیمز مدیسون و کایل واکر به دلیل مصدومیت، دیدار افتتاحیه انگلیس در جام جهانی روز دوشنبه مقابل ایران از دست خواهند داد.


- نمای از ورزشگاه البیت برای افتتاحیه جام جهانی


- ترکیب تیم ملی اکوادور برای دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ برابر قطر مشخص شد. هرنان گالیندز(دروازه بان)، پیرو هینکاپیه، فیلیکس تورس، آنجلو پرسیادو، پرویس استوپینان، جکسون مندز، مویزه کایسدو، روماریو ایبارا، گونزالو پلاتا، انر والنسیا(کاپیتان) و مایکل استرادا بازیکنان ابتدایی زردپوشان اهل آمریکای جنوبی برای دیدار نخست جام جهانی هستند.


-  فلیکس سانچز، سرمربی قطر نفرات اصلی این تیم در دیدار افتتاحیه برابر اکوادور را مشخص کرد. بر این اساس سعدالشیب(دروازه‌بان)، پدرو میگل، عبدالکریم حسن، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، کریم بوضیاف، همام الامین، بسام الراوی، بوعالم خوخی و معز علی یازده بازیکن اصلی میزبان برای دیدار افتتاحیه هستند.


- احسان حاج صفی کاپیتان تیم ملی در ادامه درباره انگلیس حریف روز آینده ایران اضافه کرد: انگلیس تیم خیلی خوبی است اما ما نقاط ضعف و قوت آنها را آنالیز کردیم و امیدوارم فردا بتوانیم امتیاز بگیریم. حاج صفی سپس در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بازیکنان تیم ملی در مصاف با انگلیس سورپرایزی دارند یا خیر اینگونه واکنش نشان داد: ما برای انگلیس سورپرایزی نداریم. مقابل تونس خوب بازی کردیم و روی غافلگیری گل خوردیم.


- کارلوس کی‌‌روش در نشست خبری خود پیرامون اینکه برای سومین بار در جام جهانی  روی نیمکت تیم ملی ایران می‌نشیند و همچنین سابقه حضورش در منچستر یونایتد چقدر روی بازی مقابل انگلیس تاثیر می‌گذارد، اظهار داشت: هدف ما این است که بازی به بازی پیش برویم. هر بازی که در پیش داریم سعی می‌کنیم در آن برنده شویم. رویداد خوبی برای هواداران خودمان به وجود بیاوریم. می دانیم که سه بازی در پیش داریم که سخت است. اما یکبار دیگر چیزی که انتظار داریم مقابل آمریکا و ولز امتیاز کافی را بدست بیاریم تا به دور بعد صعود کنیم این آرزوی ما است.


- جو آلن، هافبک تیم ملی ولز به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ، اولین دیدار در جام جهانی مقابل آمریکا را در روز دوشنبه از دست خواهد داد.


- با اعلام صفحه رسمی تیم ملی فوتبال انگلیس جیمز مدیسون، بازیکن لسترسیتی در آخرین تمرین گروهی پیش از دیدار مقابل ایران غیبت داشت و به صورت اختصاصی تمرین کرد.

بدین ترتیب او دیدار فردا در دور اول مرحله گروهی جام جهانی را از دست داده است.


- مقایسه آماری مسی و رونالدو در ادوار جام جهانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کارلوس کی‌روش در آستانه اولین دیدار تیمش در گروه B مسابقات جام جهانی 2022 قطر که مقابل انگلیس خواهد بود، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورتس» گفت: تردیدی نیست که ایران امروز یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا است. در سال‌های اخیر گروهی از بازیکنان نخبه و سطح بالای ایران پیشرفت قابل‌توجهی داشته‌اند. آنها تجربه زیادی اندوخته‌اند. بازیکنان نخبه ما در تیم ملی فوتبال ایران از سال 2014 در عضویت این تیم هستند و در همین تیم رشد و پیشرفت کرده‌اند. 


- رونالدو، اسطوره فوتبال برزیل و دومین گلزن برتر تاریخ جام جهانی به عنوان یکی از سفیران این تورنمنت به قطر دعوت شده و ساعتی قبل وارد دوحه شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- دیدیه دشان اعلام کرد که جایگزینی برای بنزما در لیست تیم ملی فرانسه دعوت نمی‌شود و تیم ملی این کشور با 25 بازیکن باقی می‌ماند.


- رونالدو و برونو فرناندز در اوایل هفته با یکدیگر احوالپرسی سردی را به اشتراک گذاشتند که به این گمانه‌زنی منجر شد که پس از مصاحبه جنجالی رونالدو، اختلاف بین دو هم تیمی در منچستریونایتد وجود دارد. اما ژائو ماریو، هافبک پرتغالی گفت که این یک شوخی بین این دو بود و حالا نوس نیز هرگونه مشکلی را رد کرده است.


- تصویر دست جمعی اعضای تیم ملی پرتغال

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- رئیس جمهور مصر هم یکی از مدعوین جام جهانی از سوی قطر است.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تماشای دیدارهای جام جهانی وارد قطر شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- فیفا از اعضای گروه مطالعات فنی جام جهانی 2022 قطر رونمایی کرد. آرسن ونگر رهبری گروهی را برعهده دارد که شامل یورگن کلینزمن، آلبرتو زاکرونی، چا دری، ساندی اولیسه، فرد موندراگون و پاسکال زوبربولر است.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- فهرست مسن ترین بازیکنان حاضر در جام جهانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


ورزشگاه البیت قطر میزبان مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 و دیدار آغازین این مسابقات است که میان قطر و اکوادور برگزار خواهد شد. نمایی از سکوهای این ورزشگاه که برای برگزاری مراسم آماده شده است.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- تیم ملی بلژیک باید بدون روملو لوکاکو، مهاجم اصلی خودش دو دیدار ابتدایی در شروع جام جهانی قطر را انجام دهد. این بازیکن 29 ساله پس از آسیب دیدگی همسترینگ، قطعاً بازی چهارشنبه مقابل کانادا و چهار روز بعد مقابل مراکش را از دست خواهد داد.


- مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر امروز و پیش از شروع اولین دیدار که میان قطر و اکوادور برگزار می‌شود، انجام خواهد شد. مدت زمان مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال قطر 30 دقیقه است. این مراسم شامل برنامه‌ای متشکل از هفت بخش است که توسط هنرمندان بین المللی اجرا می شود و سنت های قطری و فرهنگ بین المللی در آن گنجانده شده است. تجلیل از 32 تیم شرکت کننده و کشورهای میزبان قبلی جام جهانی هم بخش دیگری از این مراسم است


- پوستر تیم ملی انگلیس برای تقابل با ایران

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- مسی علیرغم غیبت اخیر در تمرینات، آماده بازی است. کادر مربیگری لیونل اسکالونی مراقب است که او را به تمرینات روزانه اضافه نکنند تا دچار مشکل عضلانی نشود. به همین دلیل است که فوق ستاره جمعه و شنبه با توپ تمرین نکرد. این نگرانی از آنجا ناشی شد که روز شنبه، مسی با 10 دقیقه تاخیر زمین تمرین را ترک کرد و سپس به تنهایی و بدون اینکه با توپ بازی کند، تمرین کرد.


- طرح توپ های ادوار مختلف جام جهانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- مراسم افتتاحیه جام جهانی در ادوار مختلف


- ورود تیم های برزیل و صربستان به قطر


- میلاد محمدی مدافع چپ ایران برای اینکه پرتاب اوت بلندتری داشته باشد، قصد داشت به صورت آکروباتیک توپ را پرتاب کند اما تعادلش بهم خورد. همین موضوع باعث شد که ویدیو او با شوخی‌های زیادی از سوی طرفداران فوتبال جهان همراه شود.

حالا در جام جهانی 2022 قطر، تیم ملی در اولین دیدار خود باید از ساعت 16:30 فردا به مصاف انگلیس برود. رسانه آمریکایی تالک اسپورت با اشاره به ماجرای پرتاب اوت میلاد محمدی مقابل اسپانیا در جام جهانی 2018، با طنز تلخی این هشدار را به انگلیسی‌ها داد که در بازی اول بیشتر از هر بازیکنی باید از او بترسند!

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کریم بن‌زما، برنده توپ طلای 2022 در واکنش به مصدومیت و غیبتش در جام جهانی نوشت: «در زندگی‌ام هرگز تسلیم نشدم... اما امشب باید مثل همیشه به تیم فکر کنم، بنابراین دلیلی منطقی به من می‌گوید که جایم را به کسی بسپارم که بتواند به گروه ما کمک کند تا جام جهانی بزرگی را رقم بزنیم. از همه پیام‌های حمایتی شما متشکرم.»


- روزنامه الرایه قطر در گزارشی با اشاره به مراسم افتتاحیه بزرگترین جشنواره فوتبال جهان به نقل از «غنانیم المفتح» نوشت: در آغاز مراسم افتتاحیه جام جهانی قطر آیاتی از قرآن کریم تلاوت خواهد شد.


- سایت «theanalyst» انگلیس با مدل ارزیابی خود به پیش بینی نتیجه دیدار ایران و انگلیس در مسابقات جام جهانی 2022 پرداخت. طبق مدل ارزیابی این رسانه انگلیسی شانس سه شیرها برای پیروزی مقابل شاگردان کارلوس کی روش 72.2 درصد پیش بینی شده است. در مقابل 18.1 درصد ایران شانس دارد این بازی را به تساوی بکشاند. همچنین 9.7 درصد شاگردان کی روش شانس برد در این بازی حساس را دارند.


- کامیلا، یک شتر تیم ملی فوتبال انگلیس را به عنوان برنده بازی برابر تیم ملی فوتبال ایران انتخاب کرده است. سان روز یکشنبه به این شتر وظیفه داد تا برنده بازی فردا انگلیس و ایران را پیش بینی کند. او بدون تردید مستقیماً به سمت پرچم تیم ملی انگلیس رفت و تیم گرت ساوت‌گیت را تبدیل به تیمی کرد که باید فردا برنده شود. صاحبان او جنی و ورنون مور، هر دو 52 ساله، اصرار دارند که او "هرگز اشتباه نمی‌کند".

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- کیت 32 تیم حاضر در جام جهانی:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کریم بن زما، ستاره فرانوسی و برنده توپ طلا جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- نمایی زیبا از استادیوم البیت قطر میزبان دیدار افتتاحیه جام جهانی بین دو تیم قطر و اکوادور

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 


- بررسی توپ‌های جام جهانی در ادوار مختلف


- کارلوس کی‌روش در مصاحبه با تلویزیون رسمی فیفا در خصوص بازیکنان تیم ملی کشورمان و تفاوت آنها با جام جهانی 2018 روسیه گفت: اگر 25 بازیکنی که در اینجا همراه من هستند را در نظر بگیریم، می‌توان گفت تقریباً همان بازیکنان جام جهانی 2018 هستند. فقط یک بازیکن جوان به تیم اضافه شده است.


- حمید سجادی که با معاونان خود برای همراهی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به دوحه سفر کرد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امیدوارم این سفر بی‌خطر و با سلامتی انجام شود. قسمت باشد برای افتتاحیه در دوحه و البته برای بازی‌ها کنار تیم، مسئولان فدراسیون و هم‌وطنان‌مان هستیم. فردا نیز تماشاگر بازی ایران و انگلیس می‌شویم.

 


- علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران و قبول هدایت تیم ملی عنوان کرد: آقای کی روش، فکر می‌کنم یک تصمیم عاقلانه‌ای بود که گرفتند و ایشان آمد. الان تیم ما قشنگ سازماندهی شده و تیم در قطر با روحیه کار می کند. انشاالله با زحمات بازیکنان و دعای مردم نتیجه خوبی در جام جهانی می‌گیریم.

 




شنبه 28 آبان

 

 

- کریم بن زما، برنده توپ طلا به تازگی این هفته تمرینات کامل خود را با خروس‌ها از سر گرفت اما نتوانست جلسه تمرینی امروز را با تیم دیدیه دشان کامل کند. اکیپ و RMC اسپورت گزارش دادند که بنزما، بازیکن فرانسوی به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد، بدون اینکه نشانه اولیه ای از جدی بودن این مشکل وجود داشته باشد.


- فلیکس سانچز، سرمربی تیم ملی قطر در نشست خبری روز گذشته خود شایعه تلاش برای رشوه دادن به بازیکنان اکوادور قبل از بازی را رد کرد.


- با اینکه برخی رسانه‌ها از عدم حضور «کریستین رومرو» در بازی مقابل عربستان صحبت کردند ولی خبرنگار مشهور آرژانتینی گزارش داد که ستاره تاتنهام آماده بازی اول خواهد بود. گاستون ادول، خبرنگار مشهور TYC Sport گزارش داد که رومرو برای بازی مقابل عربستان در اولین مسابقه آرژانتین در جام جهانی 100 درصد آماده است. این خبرنگار مدعی شد که رومرو در ترکیب اصلی نیز قرار خواهد گرفت.


- اولین جلسه تمرینی تیم ملی فوتبال پرتغال در قطر برگزار شد.


- در آستانه آغاز جام جهانی 2022 قطر، اتحادیه فوتبال بلژیک تصویری از ستاره این تیم ادن هازارد منتشر کرده که او را زیر سؤال برده است.

این عکس از یکی از حرکات پا به توپ هازارد در جریان بازی دوستانه شب گذشته (جمعه) تیم ملی بلژیک مقابل مصر، ستاره رئال مادرید را با اضافه وزنی قابل توجه که باعث تنگی لباسش برای او شده نشان می‌دهد و با واکنش‌های منفی متعددی از سوی هواداران همراه بوده است.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- نشست خبری سرمربی تیم ملی و یکی از بازیکنان تیم نیز در ساعت ۱۷:۳۰ در مرکز اصلی رسانه‌ای رقابت‌های جام جهانی آغاز خواهد شد.


- شبکه قطری BeIN Sports گزارش کرد «رافائل کلاوس» داور برزیلی، دیدار ایران و انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ را قضاوت خواهد کرد.

کلاوس ۴۳ ساله یکی از باتجربه‌ترین داورهای حاضر در جام جهانی است که سابقه قضاوت در مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی ۲۰۲۱ و همچنین جام جهانی جوانان ۲۰۱۹ را در کارنامه دارد.

دیدار ایران و انگلیس ساعت ۱۶:۳۰ روز دوشنبه در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه برگزار می‌شود.


- دارت بازی انگلیسی‌ها قبل از تقابل با ایران

در فاصله دو روز مانده به شروع دیدار بین ایران و انگلیس، شاگردان گرت ساوتگیت تفریح جالبی را انتخاب کرده اند. در همین راستا تصاویری از بازیکنان تیم ملی انگلیس در رسانه های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد آنها پیش از تقابل حساس با ایران در حال دارت بازی هستند.​

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


-  مهدی تاج و مهدی محمدنبی، رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال در تمرین امروز تیم ملی حاضر شده و با بازیکنان و کادرفنی صحبت کرده و برایشان آرزوی موفقیت داشتند.


- وحید امیری در نشست خبری امروز اظهار داشت: مسابقات جام جهانی در این دوره با توجه به شرایط خاصی که برگزار می‌شود، خیلی سخت است. تیم ملی قبلی گروه خیلی سختی داشتیم.  این جام جهانی با شرایط خاصی که داشت کنار همدیگر بودیم و اتکا تیم ملی ایران همیشه به اتحاد و همبستگی بوده است. چون همه تیم با هم متحد هستند. تلاش شبانه روزی اعضای تیم ملی و بازیکنان و ذهنیت به تمام بازیکنان القا شده که اتفاق خوبی در جام جهانی می‌افتد.


- کی‌روش: بازیکنان کاملاً متمرکز هستند و من کاملاً روی آماده کردن تیم متمرکزم. اگر بفهمم یکی از خانواده یا دوستانم مریض است، دقیقاً همان احساس را حس نمی‌کنم اما در مأموریت حرفه ای خود، ما نماینده یک تیم ملی 90 میلیون نفری هستیم. ما در یک ماموریت هستیم، هیچ کس ما را نمی بخشد، هیچ کس نمی‌فهمد اگر ما کاملاً روی شادی و غرور متمرکز نباشیم. البته ما احساساتی داریم... ما اینجا هستیم تا جام جهانی را به یک جشن تبدیل کنیم.


- حسین حسینی، گلر تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم از گروهمان صعود کنیم. درست است که گروه سختی داریم ولی تیم‌مان طوری تشکیل شده که اغلب بازیکنان، تجربه جام جهانی قبلی را دارند و این موضوع به تیم ما کمک می‌کند. جا دارد از آقای کی‌روش تشکر کنم که جنگندگی را در این مدت به ما یاد داد. امیدوارم حاصل تمرینات ما این باشد که از گروهمان صعود کنیم. 


- سه رکورد دار حضور در پنجمین جام جهانی پیاپی در قطر

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کریستیانو رونالدو و ستارگان تیم ملی پرتغال هم وارد قطرشدند:


- تصویر جالبی از یک هوادار در قطر:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا به پیش بینی مدعیان قهرمانی در این تورنمنت پرداخت و عنوان کرد: برزیل، آرژانتین، فرانسه، آلمان، اسپانیا، هلند و انگلیس مدعیان اصلی جام جهانی هستند. بلژیک هم می‌تواند یکی از مدعیان باشد.

- دولت قطر پیش از این اعلام کرده بود تماشاگران مسابقات جام جهانی 2022 باید طبق قوانین اسلامی در این ایام حضور پیدا کنند.

در جدیدترین خبر در این زمینه شبکه «مرسال قطر» اعلام کرد تمام شعارهای هم جنس بازی در ایام مسابقات جام جهانی 2022 در دوحه ممنوع است و با خاطیان برخورد قانونی می شود.

همچنین نکته جالب دیگر دولت قطر مقرر کرده در اوقات پنجگانه نماز تمام موسیقی های مربوط به مسابقات جام جهانی در فضای عمومی شهر قطع می شود تا نمازگزاران نمازشان به پایان برسد.


- بوکایو ساکا ستاره تیم ملی انگلیس اقدامی خیرخواهانه قبل از جام جهانی انجام داد. این ستاره که اصلیتی نیجریه ای دارد، به کودکان بی سرپرست کمک کرده است. طبق گزارش شبکه اسکای اسپورت بوکایو ساکا به 120 کودک بی سرپرست زادگاهش نیجریه برای درمان کمک مالی کرده است.


- حمید سجادی گفت: برای تیم ملی در قطر آرزوی برد و بهترین بازی‌ها را می‌کنم. بازی‌های باکیفیت. امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد، فقط مردم خوشحال شوند.


- وین رونی اسطوره تیم ملی انگلیس به پیش بینی از این مسابقات پرداخت و گفت: به نظرم تیم ملی آرژانتین شانس اول قهرمانی در مسابقات جام جهانی 2022 قطر است.


- مرجع آماری اوپتا شانس تیم‌ها برای قهرمانی جام جهانی را اعلام کرد و برزیل و آرژانتین را دارای بیشترین شانس دانست.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- افشین قطبی در درباره کی روش و شیوه مربیگری کامل او می‌گوید: «کی روش از هر ابزاری برای ایجاد انگیزه در بازیکنانش استفاده خواهد کرد. منظورم این است که مورینیو کمی همین سبک را دارد. کی روش با همه می‌جنگد. شاید این یک خصوصیت پرتغالی است.»

 




 

* جمعه 27 آبان

 

 

- کریم انصاری فرد، مهاجم تیم ملی گفت: یک سال در فوتبال انگلیس و تیم ناتینگهام فارست بازی کردم. آشنایی نسبی با فوتبال انگلیس دارم. می دانم مردم این کشور چقدر با ورزش و فوتبال درگیر هستند و برایشان مهم است. از حساسیت این موضوع خبر دارم. انگلیس یکی از بهترین لیگ‌های دنیا را دارد و بهترین بازیکنان جهان در این کشور بازی می‌کنند. شرایط فوتبال انگلیس را درک کرده‌ام و سعی کردم آن‌را به هم تیمی‌ها منتقل کنم.


- پورعلی گنجی درباره تاثیر حضور کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران گفت: از جمله بازیکنانی بودم که در سن ۲۱ سالگی از طرف کی روش به تیم ملی دعوت شدم. بزرگترین نقطه قوت کی روش احترام و اتحادی است که بین بازیکنان ایجاد می‌کند و همه را همدل و برادر می‌کند؛ چه زمانی که بازی می‌کنید چه زمانی که بازی نمی‌کنید. باوجود کی روش بازیکنان تیم ملی خوشحالتر و همدل‌تر هستند. امیدوارم روزهای خوبی داشته باشیم و با تلاش و زحمت و با جان و دل برای مملکت و زنان و مردان ایران خوشحالی بیاوریم.


- آمار جالب

با وجود حضور در ادوار مختلف جام جهانی، نه کریستیانو رونالدو و نه لیونل مسی در مراحل حذفی این رقابت ها گلزنی نکرده‌اند.


- داور دیدار افتتاحیه جام جهانی مشخص شد

با اعلام کمیته داوران فدراسیون جهانی فوتبال، دانیله اورساتو ایتالیایی، بازی افتتاحیه جام جهانی میان قطر و اکوادور را سوت می‌زند.


- الکل ممنوع!

با اعلام فیفا؛ فروش مشروبات الکلی در ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی 2022 ممنوع خواهد بود.


- غایب جدید اردوی اسپانیا

* رسمی: گایا به دلیل مصدومیت جام جهانی را از دست داد


- جابه‌جایی دوباره در اردوی آرژانتین

پایگاه رسمی تیم ملی آرژانتین اعلام کرد به دنبال مصدومیت خواکین "توکو" کوریا، تیاگو آلمادا هافبک ۲۱ ساله آتلانتا یونایتد جای او را در فهرست نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ گرفته است. پیش از این، لیونل اسکالونی به دنبال مصدومیت نیکولاس گونزالس، مجبور به جایگزین کردن او با آنخل کوریا شده بود.


- اینفانتینو چهار سال دیگر رئیس فیفا ماند

فیفا اعلام کرد: اینفانتینو که حمایت گسترده‌ای از کنفدراسیون‌ها و فدراسیون‌های ملی دریافت کرده، تنها نامزد پست انتخابات ریاست فیفا بوده است و به همین خاطر او برای چهار سال دیگر در این سمت باقی می‌ماند.


- توتی: جام جهانی بدون ایتالیا مثل رم بدون آثار باستانی است!

فرانچسکو توتی در گفت و گو با اسکای اسپورت درباره غیبت ایتالیا در جام جهانی گفته: جام جهانی بدون ایتالیا مانند رم بدون کولوسیوم است. این اتفاق، غیر معمولی و برای ما ایتالیایی‌ها ناگوار است.

 




* پنجشنبه 26 آبان

 

- کارلوس کی‌روش در فاصله چهار روز تا دیدار نخست ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل انگلیس، اظهار داشت: بدون تردید قوی‌ترین رقیب ما انگلیس است اما بلافاصله پس از بازی با این تیم، قوی‌ترین تیم گروه ولز است و پس از این دیدار هم قوی‌ترین تیم برای ما آمریکا است.


- علی قلی‌زاده، مهاجم تیم ملی ایران در آستانه شروع رقابت‌های جام‌جهانی اظهار داشت: باید در هر بازی پیروز شویم و فرقی ندارد با آمریکا بازی کنیم، انگلیس یا تیم دیگری. برای ما این‌ها فقط یک مسابقه است.


- حمید سجادی درباره واکنش کارلوس کی‌روش به سوال حاشیه‌ساز خبرنگار یک رسانه انگلیسی، اظهار داشت: ما در خلیج فارس و به کی‌روش نزدیک هستیم. واقعا جا دارد صمیمانه از مدیریت و حمایت او از تیم ملی تشکر کنیم‌. موفقیتی که در کنفرانس مطبوعاتی داشتند، موضع‌گیری و پاسخ او برای ما بسیار ارزشمند بود.


- علیرضا بیرانوند، گلر تیم ملی در پاسخ به سوال شیطنت‌آمیز خبرنگار انگلیسی درباره اتفاقات اخیر رخ داده در کشورمان اظهار داشت:همانگونه که جهانبخش به عنوان کاپیتان تیم ملی گفت به اینجا آمده‌ایم و تمام تمرکزمان برای یکی از بزرگترین تورنمنت‌های بزرگ دنیا گذاشته‌ایم. هر کسی آرزو دارد بتواند در جام جهانی باشد. ما هم تمام تمرکزمان را برای بهترین عملکرد گذاشته‌ایم.


- علیرضا جهانبخش پیش از تمرین امروز تیم ملی در کمپ الریان قطر در نشست خبری اظهار داشت: خوشحالم که اینجا هستم. قطعاً برای نخبگان فوتبال دنیا حضور در جام جهانی افتخار بزرگی است. همیشه سعی کرده‌‌ایم با تمام تلاش به این مهم دست پیدا کنیم. در دو دوره قبل عملکرد خوبی داشتیم و اکنون هم، همه بازیکنان که در تیم ملی هستند، برای داشتن یک تورنمنت خوب آماده هستند. 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- مهدی طارمی در مصاحبه با فیفا گفت: مردم ایران عاشق فوتبال هستند و همین باعث شده تا حامی تیم ملی کشورشان باشند. آنها بیش از همه چیز عاشق ورزش هستند و فوتبال نیز در قلب‌هایشان جا پیدا کرده است. فوتبال یک بخش بزرگی از زندگی مردم ایران است و بسیار مردم در این خصوص اخساساتی هستند.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- در حالی که قرار بود روز پنج‌شنبه تیم ملی کاستاریکا پیش از ورود به قطر برای انجام دیداری دوستانه با تیم ملی عراق در کشور کویت دیدار کند، این مسابقه لغو شد.


- فابیو کاپلو، سرمربی سابق تیم‌های رئال مادرید، میلان و رم گفت عدم حضور تیم ملی ایتالیا در جام جهانی برای دومین دوره متوالی، مردم این کشور را نا امید کرده است.


- نیمار اظهار داشت: من به مسی می‌گویم من قهرمان می‌شوم و او را در فینال می‌برم و حسابی می‌خندیم. بازی‌کردن در کنار او و کیلیان امباپه لذت‌بخش است. آن‌ها دو تا از بهترین‌ها هستند و از مسی هم که برای مدت طولانی به‌عنوان بهترین فوتبالیست جهان نام برده می‌شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کاسپر هیولماند، سرمربی تیم ملی فوتبال دانمارک درباره انتشار فیلم‌هایی با موضوع تجمع هواداران تیم‌های برتر اروپایی و آمریکای شمالی شرکت کننده در جام جهانی 2022 در قطر که هیچ شباهتی به مردم این کشورها ندارند، گفت: این مسخره است. دقیق‌تر بگویم مثل اجرای تئاتر است. 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- ورود تیم ملی آرژانتین به خاک قطر

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- «ریانووستی» روسیه با تمجید از کارلوس کی‌روش نوشت که ایران با حضور پی‌درپی در سه جام جهانی اخیر، به یکی از تیم‌های ثابت بزرگترین رویداد فوتبالی جهان تبدیل شده و این مرهون تلاش مربی پرتغالی است که سال‌ها دستیار سرالکس فرگوسن افسانه‌ای در تیم منچسریونایتد بوده است.


- تیم ملی فرانسه به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی، ساعاتی پیش با تمام ستارگان خود از جمله بنزما، امباپه، گریزمان و برادران هرناندز وارد فرودگاه دوحه شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- یک آلپاکا (از گونه‌های شتر) در باغ وحشی در انگلیس برنده بازی‌های گروهی انگلیس را در جام جهانی قطر پیش‌بینی می‌کند. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» این آلپاکای انگلیسی پیش‌بینی کرده که انگلیس به مرحله حذفی جام جهانی راه پیدا می‌کند. این الپاکا البته پیش بینی کرده که انگلیس مقابل ایران در بازی افتتاحیه شکست می‌خورد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی




*‌ چهار شنبه 25 آبان

 

 

- نتایج دیدارهای دوستانه امروز 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کایل واکر، مدافع تیم ملی انگلیس دیدار نخست مقابل ایران را از دست داد. 

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کی‌روش پس از شکست مقابل تونس: بعد از هفته‌ها فرصت مناسبی بود که در کنار هم تمرین و بازی کنیم. قطعا نتیجه خوبی نبود. ما گل خوردن و باختن را دوست نداریم. قبل از پنالتی فرصتهایی داشتیم که این فرصتها را از دست دادیم.


- تیم ملی کرواسی در دیداری دوستانه و تدارکاتی به مصاف عربستان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- فتوشوت‌های بازیکنان تیم ملی و کادر فنی در جام جهانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۶:۳۰ در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی تونس رفت که این دیدار در نهایت به برتری ۲ بر صفر نماینده آفریقا در جام جهانی ختم شد.

نعیم اسلیتی در دقیقه ۸۵ از روی نقطه پنالتی و علی عبدی در دقیقه ۸۹ برای تونس گلزنی کردند.

این دیدار بدون حضور رسانه‌ها، تماشاگران و دوربین‌های تلویزیونی برگزار شد و مصاف دو تیم برای جلوگیری از لو رفتن تدابیر تاکتیکی قبل از جام جهانی، از هیچ شبکه‌ای به نمایش در نیامد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- سایت فوتبال لندن مدعی شد که «کریستین رومرو» دفاع تیم ملی آرژانتین احتمالا به دلیل مصدومیت در بازی اول مقابل عربستان حضور نخواهد شد.


- ترکیب احتمالی تیم ملی آمریکا در جام جهانی 2022 قطر:

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 

- کافو، اسطوره فوتبال برزیل پیش بینی کرد ایران از گروهش صعود می‌کند و قهرمان جام جهانی قطر هم تیم ملی برزیل است که در فینال فرانسه را شکست می‌دهد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 

- قدوس: حتی اگر روی کاغذ تیم خوبی نباشیم، با این اتحاد ما می‌توانیم از آن عبور کنیم. البته ما مقابل انگلیس ضعیف هستیم. این چیزی نیست که قابل پنهان کردن باشد. ترجیح می‌دهم در یک موقعیت ضعیف بجنگم و از آنجا به چیزی برسم.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

- عمر مومنی، سردار آزمون، ستاره تیم ملی ایران را سوژه کارتون جدید خودش انجام داده است.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- رسمی: فرانسه از حذف انکونکو از ترکیب جام جهانی به دلیل مصدومیت خبر داد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- آسمان قطر در آستانه شروع جام جهانی فوتبال

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

 

- مسی: من اگر بخواهم مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی را نام ببرم، باید از برزیل، فرانسه و انگلیس صحبت کنم. به نظرم بقیه تیم‌ها شانس کمتری نسبت به این 3 تیم دارند. البته جام جهانی رقابتی بسیار دشوار و پیچیده است و هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کاروان تیم ملی ولز بامداد امروز وارد قطر شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- استقبال جالب از کاروان تیم ملی انگلیس در هتل محل اقامت با قهوه عربی و خرما

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


 

 




*‌ سه شنبه 24 آبان

 

_ جایزه فیفا برای قهرمان جام جهانی ۴۲ میلیون دلار خواهد بود. و تیم دوم نیز ۳۰ میلیون دلار جایزه خواهد گرفت. تیم‌های سوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۷ و ۲۵ میلیون دریافت خواهند کرد. همچنین تیم‌های پنجم تا هشتم ۱۷ میلیون و تیم‌های نهم تا شانزدهم ۱۳ میلیون دلار دریافت خواهند کرد. به تیم‌های ۱۷ تا ۳۲ نیز مبلغ ۹ میلیون دلار پرداخت خواهد شد.


- لوییز انریکه با انتشار ویدیویی کوتاه اعلام کرد در روزهای جام جهانی، مستقیما با هواداران تیم ملی کشورش صحبت می‌کند: «می‌دانم که باید توانایی‌هایم برای ارائه برنامه زنده را بهبود ببخشم، می‌دانم نور اینجا خوب نیست، میکروفونی که دارم کیفیت صدایی درجه ۳ را ارائه می‌دهد و حتی چهره‌ام...


- مراسم افتتاحیه جام جهانی قرار است یکشنبه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) برگزار شود و شروع آن ساعت ۱۴:۰۰ به وقت گرینویچ (۱۷:۳۰ به وقت ایران) آغاز خواهد شد. ورزشگاهی که قرار است میزبان این مراسم باشد، استادیوم ال‌بیت الخور است که حدود ۶۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد.


- درحالی که جمعیت جهان به 8 میلیارد رسید؛ صفحه فوتبالی و معتبر 433 ادعا می‌کند 5 میلیارد نفر جام جهانی 2022 را تماشا خواهند کرد!


گرت بیل، ستاره تیم ملی ولز در یک نشست خبری گفت: من کاملا آماده هستم. اگر لازم باشد در سه بازی ۹۰ دقیقه بازی کنم، این کار را خواهم کرد. ۳-۴ هفته اخیر برای همه سخت بوده است؛ بیشتر هم از جنبه ذهنی. حتی شنیدن خبر مصدوم شدن بازیکنان در این روزها هم واقعا سخت بود.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- از سوی فیفا، تابلوی حضور در جام جهانی به احسان حاج‌صفی به عنوان نماینده تیم ایران، اهدا شد.

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


-  عبدالله سوی نماینده فدراسیون فوتبال سنگال از غیبت سادیو مانه مهاجم بایرن مونیخ و تیم ملی این کشور در نخستین بازی جام جهانی 2022 به میزبانی قطر خبر داد.


- الیاس امیلیان شاعر هافبک تیم ملی فوتبال مراکش با 164 سانتیمتر کوتاه‌قدترین بازیکن جام جهانی 2022 در قطر نام گرفت. بلندقامت‌ترین بازیکن جام جهانی 2022 نیز آندریس نوپرس دروازه‌بان تیم ملی هلند با 203 سانتیمتر است.


- ارزشمندترین بازیکنان جام جهانی قطر

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر براساس جدول رده‌بندی فیفا

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی

لحظه به لحظه با جام جهانی: برتری پرتغال مقابل اروگوئه با قضاوت فغانی


- کارلوس کی روش در پاسخ به خبرنگار اسکای مبنی بر فشارهایی که در ایران علیه زنان وجود دارد، گفت: چقدر می‌دهی تا جواب بدهم؟ شما یک شبکه خصوصی هستید. با رئیست صحبت کن و بعد از پایان جام جهانی پیشنهاد خوبی بدهید تا به سوالتان جواب بدهم.

 

 

تیم ملی فوتبال انگلیس مدت‌هاست در بازی‌های خود طعم پیروزی را نچشیده است. آنها آخرین بار ساحل عاج را نهم فروردین ماه شکست دادند و بعد از آن دو تساوی مقابل آلمان، دو شکست مقابل مجارستان و یک تساوی و یک شکست مقابل ایتالیا داشتند و این آمار نشان می‌دهد که شاگردان ساوت گیت به هیچ وجه تیم شکست ناپذیری نیستند.
کی‌روش به بی‌بی‌سی اسپورت گفت: «مهم‌ترین چیز این است که تیم‌های دیگر را بزرگ‌تر از آنچه هستند، نکنیم و نمی‌توانیم کوچک‌تر از آنچه هستیم باشیم. من در بسیاری از کشورها کار کرده‌ام، با بازیکنان بزرگ زیادی کار کرده‌ام - هرگز در زندگی‌ام بازیکنانی را ندیده‌ام که با این مقدار کم، این همه چیز را ارائه دهند.»

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا در مصاحبه پس از بازی راجع به عملکرد تیمش گفت: بازی بسیار سختی بود و از همه توانمان برای پیروزی بهره گرفتیم. به نظرم در نیمه دوم کمی از لحاظ توان بدنی افت کردیم اما ولز هم تقریبا به همان شکل فشارش را کاهش داد. علاوه بر این چند ضدحمله خوب هم داشتیم. فکر می کنم که بچه ها به خوبی بازی را ادامه دادند و کار خودشان را به درستی به پایان رساندند. دیدید که تا آخر بازی جنگیدیم.

 

گرگ برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا در مصاحبه پس از بازی راجع به عملکرد تیمش گفت: بازی بسیار سختی بود و از همه توانمان برای پیروزی بهره گرفتیم. به نظرم در نیمه دوم کمی از لحاظ توان بدنی افت کردیم اما ولز هم تقریبا به همان شکل فشارش را کاهش داد. علاوه بر این چند ضدحمله خوب هم داشتیم. فکر می کنم که بچه ها به خوبی بازی را ادامه دادند و کار خودشان را به درستی به پایان رساندند. دیدید که تا آخر بازی جنگیدیم.

 
 

سرمربی لهستان اما در پایان بازی به رسانه‌ها گفت این پنالتی از دست رفته نباید دلیلی برای حمله به لواندوفسکی باشد و در لهستان هیچکس از او ناراحت نیست.
لیونل اسکالونی، مربی آرژانتین، در مصاحبه با خبرنگاران و در واکنش به این شکست عجیب گفت:«کنار آمدن با این شکست سخت است چون چهار یا پنج حمله کردند و دو گل به ما زدند. فکر می کنم همین دو شوت‌شان داخل چارچوب بود. به چیزی جز برخاستن و ادامه مسیر فکر نمی کنم. نباید بیش از این به شکست پرداخت و باید بلند شد و ادامه داد. البته که روز غم‌انگیزی است.»

 

آدامز گفت: ما می دانیم که در بازی آخر چه کاری باید انجام دهیم، و فکر می‌کنم مهم این است که شما چنین ذهنیتی را داشته باشید، ما قطعاً نمی‌توانیم انتظار بیش از حدی از خودمان داشته باشیم که برایمان مشکل‌ساز شود. این پیروزی آسانی نخواهد بود و ما باید رقابت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز