خبرگزاری کار ایران

افزایش سهمیه ایران و سطح بندی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۶۱

کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال انقلابی بزرگ در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش ایلنا، دپارتمان مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال مطالعه یک پیشنهاد جامع برای تغییر سیستم لیگ قهرمانان آسیا و فرمول جدید برای مسابقات باشگاهی در سراسر قاره کهن است.

نشریه «الاتحاد» امارات در گزارشی در این زمینه نوشت: این پیشنهاد مربوط به ادغام 76 باشگاه حرفه ای در آسیا به نمایندگی از 20 لیگ حرفه ای در "قاره کهن " است که از طریق سیستم ارزیابی توزیع می شود، به طوری که مسابقات باشگاهی به 3 سطح تقسیم می شوند که همگی به نام «لیگ قهرمانان آسیا» هستند. باشگاه‌های 10 لیگ‌ برتر آسیا نیز به شکل جدید در سطح اول و دوم لیگ قهرمانان حضور دارند.

پیشنهاد روی میز AFCبرای لیگ قهرمانان آسیا این است که دیگر مسابقاتی به نام AFC کاپ برگزار نشود. به  جای آن لیگ قهرمانان آسیا در 3 سطح A و B و C برگزار شود. طبق اعلام نشریه قطری باشگاه های 10 لیگ برتر آسیا که ایران یکی از آنهاست باشگاه هایش در این 3 سطح توزیع می شود یعنی ممکن است تیم اول و دوم در سطح اول لیگ قهرمانان رقابت کنند و تیم های سوم و چهارم سهمیه ایران در سطح های دیگر آسیا رقابت کنند.

همچنین طبق گزارش رسانه قطری با سطح بندی لیگ قهرمانان احتمال افزایش سهمیه کشورها وجود دارد یعنی در صورت تغییر فرمت سهمیه ایران هم افزایش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز