خبرگزاری کار ایران

سیدصالحی: ساپینتو راه برد نساجی را می‌داند/ استقلال در ضربات پایانی استرس دارد/ این تیم مدعی قهرمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۸۲۶

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال معتقد است ساپینتو با تغییر تفکر در انتخاب مهاجم نوک آبی‌پوشان استرس آبی‌پوشان را برای گلزنی کاهش می‌دهد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با ایلنا، پیرامون قهرمانی استقلال در سوپرجام فوتبال ایران اظهار داشت: استقلال فصل گذشته بهترین رکوردها را ثبت کرد و خیلی فکر می‌کردند با تغییر سرمربی شرایط عوض می‌شود. اما تیم خریدهای خوبی انجام داد و ساپینتو توانست روند خوبی داشته باشد و با تفکرات تاکتیکی تیم را احیا کند. برای مثال یامگا در فصل گذشته بیشتر به عنوان بازیکن جلو به میدان میرفت اما این فصل از عقب به بخش هجومی اضافه می‌شود. یا در این فصل از محمد محبی، پیمان بابایی و مهدی قایدی به عنوان بازیکن نوک استفاده کرد که در بعضی بازیها برای گلزنی موفق نبودند اما در دو بازی آخر شرایط تیم خوب بود. به نظرم بهتر است از شهباززاده و ارسلان مطهری به عنوان مهاجم هدف و نوک استفاده شود.

وی افزود: سیدحسین حسینی با سیو خوبی که در موقعیت تک به تک داشت، استقلال را در بازی نگه داشت. شاید دریافت گل در آن مقطع فشار را روی استقلال زیاد می‌کرد و حتی قهرمانی  را از تیم می‌گرفت. ساپینتو نشان داد راه برد نساجی را بلد است کاری که سال گذشته مجیدی در انجام آن ناکام بود.

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص موقعیت‌های از دست رفته مهاجمان استقلال در این دیدار گفت: مطهری و محبی 2 موقعیت عالی را از دست دادند. در بازی‌های بزرگ، فینال یا تک بازی مانند سوپرجام بازیکن باید از نظر ذهنی آماده باشد. چرا که با یک تک ضربه سرنوشت قهرمان عوض می‌شود. انصافاً استقلال تنوع تاکتیکی خوبی دارد اما در ضربات پایانی کمی مشکل دارد و در آن استرس دیده می‌شود. با اینکه تیم در رده دوم جدول است با این روند مدعی کسب عنوان قهرمانی است.

سیدصالحی در پاسخ به این سوال که شهباززاده ناراحت به نظر می‌رسید و فرصت بازی زیادی نداشت، گفت: استقلال در فاز هجومی نفرات زیادی دارد و این طبیعی است که به بعضی بازیکنان فرصت کمتری برسد. در یک مقطع آقای مرفاوی شرایط مشابه‌ای شهباززاده هم توقع دارد دقایق بیشتری به میدان برود. اما به نظرم کارایی شهباززاده وقتی به عنوان مهاجم کناری بازی می‌کند، کم می‌شود. بهتر است قایدی، محبی و بابایی در کناره‌ها به میدان بروند. منتهی ساپینتو به مهاجم نوک سرعتی اعتقاد دارد. به نظرم ارسلان و شهباززاده در نوک بهتر ظاهر می‌شوند.

وی در پایان گفت: امروزه ضربات ایستگاهی در امر گلزنی اهمیت زیادی دارند و اصلاً یک تخصص است. استقلال برای کاهش استرس گلزنی باید روی این ضربات دقت بیشتری داشته باشد.همانطور که گفتم مهاجم نوک هدف استفاده کنند نه سرعتی. این دو مسئله استرس استقلال را در امر گلزنی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز