خبرگزاری کار ایران

قنبرزاده: برای کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده در حال مذاکره هستیم/ بخشی از مشکلات داوری به VAR ارتباط دارد/ تیم ملی آرامش داشته باشد، صعود می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۳۸۱

نایب رییس فدراسیون فوتبال معتقد است مشکلات دو مدافع لژیونر ملی‌پوش برای حضور در اردوی تیم ملی، خارج از حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال است.

به گزارش ایلنا، منصور قنبرزاده پیرامون اعتراض دو باشگاه استقلال و نساجی به محل برگزاری دیدار سوپرجام و کیفیت زمین مسابقه، اظهار داشت: بازی‌های لیگ برتر در زمین ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود و مشکل خاصی زمین ندارد. این ورزشگاه براساس مولفه‌ها و معیارهای مدنظر انتخاب شد و ان‌شاءالله دیدار سوپرجام به خوبی برگزار می‌شود.

وی در خصوص ناراحتی کی‌روش از غیبت کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده و بازگشت این دو بازیکن به تیم باشگاهی‌شان عنوان کرد: این دو بازیکن تحت قرارداد باشگاه‌شان در قطر هستند و طبق مقررات فیفا حدود 8 روز قبل از مسابقات جام جهانی، باشگاه‌ها می‌توانند بازیکنان‌شان را  مرخص کنند. لیگ  قطر برگزار نمی‌شود ولی این باشگاه این دو بازیکن را مرخص نکرد. رئیس فدراسیون در حال رایزنی است که این دو بازیکن هرچه زودتر در تمرین تیم ملی شرکت کنند.

نایب‌ رئیس دوم فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که از شرایط تیم ملی رضایت دارید؟ خاطرنشان کرد: ناراحتی کی‌روش از وضعیت دو بازیکن تیم ملی، خارج از اختیارات فدراسیون فوتبال بود و ترخیص بازیکنان طبق مقررات فیفا انجام می‌شود ولی آنچه که در خصوص امکانات بوده در اختیار سرمربی تیم ملی قرار گرفته و مشکل خاصی نداشتیم.

قنبرزاده در واکنش به این موضوع که ناراحتی کی‌روش به دلیل این بوده که پس از سفر به قطر و رایزنی با مسئولان باشگاه الاهلی دو مدافع تیم ملی نتوانستند در تمرینات تیم ملی شرکت کنند، یادآور شد: اختیار باشگاه الاهلی با خودش است و الزامی نداشته که دو بازیکن را ترخیص کند ولی رایزنی‌هایی شده که کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده به تمرینات تیم ملی اضافه شوند.

وی درباره نگرانی‌هایی که در خصوص حضور استقلال و پرسپولیس در آسیا وجود دارد، گفت: این دو باشگاه مشکلاتی به لحاظ حقوقی و بدهی‌های انباشته‌ داشتند. به صورت ویژه کار می‌شود و دو باشگاه هم همکاری می‌کنند و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای مکررا جلساتی برگزار می‌کند تا این نواقص برطرف شود. بخشی از این مشکل در اختیار فدراسیون فوتبال است که تمام و کمال پای کار هست و دو باشگاه هم خیلی فعال پای کار هستند. یک مقدار بحث مالکیتی این دو باشگاه است که باید از طریق مقامات بالاتر از وزارت ورزش و در سطح هیئت وزیران حل و فصل شود.

نایب‌ رئیس دوم فدراسیون فوتبال در خصوص برگزاری جلسه با مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: در قضایای بدهی‌هایی که این باشگاه دارد، قراردادی با سازمان لیگ داشتند و قبل از مدیریت بنده بود که این قرارداد به مشکل خورده است. جلسه خوبی داشتیم و سعی می‌کنیم با مذاکره و تفاهم راهکاری پیدا کنیم که هم مفاد قرارداد به لحاظ حقوقی رعایت شود و هم اینکه مشکل را حل کنیم. اصلا تمایل نداریم مشکلات فوتبال را به دعاوی بکشانیم چون در شأن باشگاه استقلال و سازمان لیگ نیست. از طرف دیگر هم ما یک الزام و تکلیف داریم و باید انجام شود.

قنبرزاده در مورد این موضوع که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری از وضعیت داوری در لیگ برتر ناراحت هستند، تصریح کرد: در بحث داوری، سازمان لیگ هیچ دخل و تصرفی ندارد و کمیته داوران مسئولیت دارد. بخشی از این مشکلات مربوط به نبود VAR است و بخشی از این مشکل هم سازماندهی کمیته داوران هست و جلساتی هم برگزار شده تا مشکلات داوری به حداقل برسد و کمیته داوران در دستور کار قرار داده و در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هم طرح موضوع شده است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که تیم ملی در جام جهانی چقدر شانس صعود خواهد داشت؟ گفت: فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. اگر تیم ملی تمرکز و آرامش داشته باشد شانس صعود از گروه‌مان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز