خبرگزاری کار ایران

بررسی تیم ملی ایران از نگاه سایت TotalFootball

ایران در گروهش چهارم می‌شود / طارمی ستاره تیم ملی در جام‌جهانی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۱۰۷

در حالی که کمتر از 20روز تا سوت شروع مسابقات در قطر زمان باقی مانده، سایت TotalFootballبه بررسی تیم ملی ایران پرداخته است و نکات تیم ملی را به صورت کلی بیان کرده.

به گزارش ایلنا، باهم نگاهی می‌اندازیم به مقاله سایت TotalFootball

 

در ابتدا توضیحی کوتاه درباره شرایط صعود ایران به جام‌جهانی:

ایران برای سومین دوره پیاپی در جام‌جهانی بازی خواهد کرد، به مانند دو دوره قبلی هدایت تیم ملی را کارلوس کی‌روش پرتغالی، دستیار سابق سر الکس فرگوسن بزرگ در تیم منچستریونایتد که سابقه دو قهرمانی پریمیرلیگ و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را با این تیم در کارنامه خود می‌بیند، بر عهده دارد.

نکته جالب توجه اینجاست که بر خلاف دو دوره قبلی، کی‌روش در دور مقدماتی روی نیمکت ایران نشسته بود و این کشور را دراگان اسکوچیچ کروات با 15برد از 18بازی به جام‌جهانی رساند؛ با این وجود اما اسکوچیچ بعد از دو شکست در سه بازی آخر خود به عنوان سرمربی ایران، از سمت خود برکنار شد و فدراسیون فوتبال ایران، بار دیگر، برای همکاری دوباره با کارلوس کی‌روش به توافق رسید تا این مربی پرتغالی دوباره به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود.

با تمام این‌ها، ایران در گروه B جام‌جهانی با انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه است و حداقل در دو بازی شانس پیروزی را برای خود می‌بیند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ترکیب احتمالی تیم ملی ایران تحت هدایت کارلوس کی‌روش:

چینش 1-4-1-4

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند

مدافعان: صادق محرمی - شجاع خلیل‌زاده - حسین کنعانی‌زادگان - احسان حاج‌سفی

هافبک دفاعی: سعید عزت‌اللهی

هافبک‌های میانی: میلاد سرلک - سامان قدوس

هافبک‌های کناری: علی قلی‌زاده - مهدی طارمی

مهاجم: کریم انصاری‌فرد

این ترکیب و چینش احتمالی برای حضور در قطر، ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان است و می‌تواند در هر دو فاکتور بسیار به تیم ملی ایران کمک کند.

ایران در شرایط حمله آمارهای زیر را به جای گذاشته است:

میانگین 84.8درصد دقت پاس در یک‌سوم دفاعی حریف

میانگین 75.7 پاس بلند در هر بازی

میانگین 36.3 لمس توپ در محوطه جریمه حریف

میانگین 51.5درصد موفقیت در نبردهای هجومی

میانگین 42.4درصد مالکیت توپ در هر بازی

میانگین 2.4گل در هر بازی

میانگین 2.7امید گل در هر بازی

میانگین 36.3 شوت در هر بازی

میانگین 54.5درصد شوت در چهارچوپ

همانطور که از آمار پیداست، ایران تیم هجومی نیست و بیشتر میل به عقب نشستن و چشم به ضدحمله دوختن دارد. البته با آمار به ثبت رسیده ایران زمانی که بخواهد هم می‌تواند فوتبال مالکانه به اجرا در بیاورد و از این راه به دروازه حریف خود نزدیک شود، ولی بیشتر برنامه شاگردان کی‌روش کار بر روی ضدحملات خواهد بود.

در دفاع اما آمار ایران به شکل زیر است:

میانگین 84.8 بازپس‌گیری توپ در یک‌سوم میانی

میانگین 42.4 بازپس‌گیری توپ در یک‌سوم دفاعی

انجام 66خطا در دور مقدماتی

میانگین 51.5 قطع توپ در هر بازی

93.9درصد برتری در نبردهای دفاعی

این موضوع مهر تاییدی است بر شرایط دفاعی بسیار خوب تیم ملی ایران در آستانه جام‌جهانی.

با توجه به آمارهای بررسی شده، ایران تیمی است که با توجه به مهره‌هایی که استفاده می‌کند توانایی بازی شناور بسیار زیادی دارد و می‌تواند هم 1-4-1-4 بازی کند و هم 3-3-4. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در طول بازی‌ها ایران با تغییر چینش بسیار خطرناک ظاهر می‌شود و تیم بسیار غیرقابل پیش‌بینی است.

بازیکن کلیدی ایران در جام‌جهانی: باتوجه به مصدومیت سردار آزمون و مشخص نبودن وضعیت این بازیکن برای جام‌جهانی، مهدی طارمی مهاجم/وینگر 30ساله قهرمان پرتغال، پورتو که یکی از بهترین گلزنان لیگ این کشور نیست هست، به عنوان بازیکن کلیدی ایران در قطر شناخته می‌شود.

طارمی بازیکنی است که صرف‌نظر از قابلیت‌های هجومی بسیاری که دارد، در کارهای دفاعی هم بازیکن کارآمدی است و شماره 9 تیم ملی بسیار در خدمت تیم بازی می‌کند.

پیش‌بینی ما از شرایط ایران در جام‌جهانی بدین صورت است که:

ایران سبک بازی همیشگی خود را پیاده خواهد کرد و فشار تیم‌ها را تحمل می‌کند و منتظر فرصت مناسب برای ضدحمله می‌ماند ولی با این وجود تیم ملی ایران نمی‌تواند با تیم‌های دیگر هم‌گروه خود رقابت نزدیکی داشته باشد. به نظر کارشناسان سایت TotalFootball ایران در گروه خود چهارم می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز