خبرگزاری کار ایران

هروه رنار: بدون هدف در جام‌جهانی حضور داشتن اتلاف وقت است/ عربستان و ایران از گروه صعود خواهند کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۰۴۷

هروه رنار سرمربی تیم ملی عربستان در آستانه جام‌جهانی پیش بینی کرد تیم ملی ایران از گروهش صعود خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، جام‌جهانی 2022 قطر دومین تجربه سرمربی‌گری در جام‌جهانی برای هروه رنار فرانسوی خواهد بود.

در جام‌جهانی 2018 روسیه مرد فرانسوی سرمربی تیم ملی مراکش همگروه ایران بود و با دو شکست مقابل ایران و پرتغال و تساوی برابر اسپانیا، با تنها یک امتیاز به کار خود در قعر جدول این گروه پایان داد.

در این مصاحبه رنار راجع به شرایط تیم فعلی‌اش، عربستان برای جام‌جهانی پیش‌رو صحبت‌هایی انجام داده که به شرح ذیل است:

رنار در جواب به سوال مربوط به شرایط صعود به جام‌جهانی و مراحل مقدماتی عنوان داشت: یک تورنمنت فوق‌العاده در بالاترین سطح فوتبال آسیا بود. من از سال2019 سرمربی تیم ملی عربستان شدم و در دور مقدماتی جام‌جهانی 2022 بسیار توانستیم بالاتر از ژاپن و استرالیا، صعودی مقتدرانه به جام‌جهانی قطر را تجربه کنیم. هیچ ایرادی به بازیکنانم وارد نیست و آن‌ها بهترین عملکرد خود را داشتند. البته آزمون اصلی ما هنوز مانده است و باید دید در قطر شرایط به چه نحوی پیش خواهد رفت.

هروه رنار فرانسوی درباره شرایط روزهای اولیه خود در عربستان ادامه داد:

این تغییری بود که من به آن نیاز داشتم. سال‌های زیادی را در افریقا و فرانسه سپری کرده بودم و وقتش رسیده بود که چالش جدیدی را در قاره‌ای جدید پیگیری کنم.

از ابتدا حضورم در عربستان هیچ چیز ساده نبود؛ ولی همه کسانی که با من همکاری داشتند کار خود را به خوبی انجام دادند. یکی از اصلی‌ترین کسانی که از من حمایت کامل کرد رئیس فدراسیون فوتبال عربستان، یاسر المیسهال بود. ما با تمام تلاش بازیکنان و کادرفنی به جام‌جهانی رسیدیم و از اینجا به بعد باید فصل جدید را برای فوتبال عربستان بنویسیم.

رنار درباره گروه عربستان در قطر عنوان داشت:

مکزیک تیم نهم رده‌بندی فیفا است، آرژانتین هم یکی از بخت‌های قهرمانی جام است و لهستان گروهی از بازیکنان کلاس جهانی با رهبری رابرت لواندوفسکی را دارد.

بازی‌های سختی در دور گروهی خواهیم داشت، ولی به عنوان بازیکن و مربی حاضر در جام‌جهانی اصلی‌ترین هدف شما حضور در مرحله حذفی و دردسر درست کردن برای تیم‌های بزرگ است. باید به خوبی آماده باشید و باید از نظر ذهنی بسیار قوی ظاهر شوید.

درباره اینکه آیا در سخت‌ترین گروه جام هستیم یا نه نمی‌توانم نظر قطعی بدهم، چرا که هر گروهی سختی‌های خودش را دارد و زمانی که یکی از تیم‌های کوچک جام هستید، باید با نتایج خود به دیگر تیم‌ها شوک وارد کنید.

مرد فرانسوی نیمکت عربستان درباره اینکه در جام‌جهانی تا کجا پیش خواهند رفت افزود:

در فوتبال هیچ محدودیتی وجود ندارد. باید شانس را برای خودتان به وجود آورید و حرف خود را در زمین بزنید، با بالاترین سطح آمادگی وارد بازی‌ها شوید و از اشتباهات دوری کنید. اگر همه این کارها را انجام دهید، چرا نتوانید رویا و هدف داشته باشید؟ شرکت بدون هدف در جام‌جهانی تلف کردن وقت است. آنطور که در اینجا(عربستان) می‌گویند، «انشاالله» از گروه خود صعود می‌کنیم؛ چرا که هم هدفش را داریم هم امیدش را.

هروه رنار بعد از این مصاحبه و به تازگی در شبکه الکاس قطر حاضر شد و تیم‌های صعود کننده از دور گروهی را پیش‌بینی کرد. این مربی بر این باور است که از گروهB انگلیس به عنوان سرگروه و ایران به عنوان تیم دوم صعود می‌کنند و ایران در مرحله یک‌هشتم با سنگال روبرو خواهد شد. سرمربی که در جام‌جهانی 2018 روسیه سابقه شکست مقابل ایران را دارد، معتقد است که ایران با پیشرفت نسبت به دور گذشته این بار موفق به صعود از گروه خود در جام‌جهانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز