خبرگزاری کار ایران

11 گل، 7 پاس گل؛ آرسنال اگر طارمی را نخرد، پشیمان می‌‌شود!

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۶۵۱

احتمالاً تا به حال این آمار را دیده‌اید: گابریل خسوس بازیکن آرسنال، علیرغم بازی حدود 400 دقیقه بیشتر از ملی پوش اروگوئه‌ای لیورپول، کمتر از داروین نونز در این فصل گل زده است.

به گزارش ایلنا، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو بر اساس عملکرد تاثیرگذارش در فصل جاری مورد توجه باشگاه‌های بزرگی اروپایی قرار دارد. مطابق گزارش رسانه‌های نزدیک به باشگاه آرسنال، او یکی از گزینه‌های جدی در لیست خرید زمستانی سرمربی اسپانیایی است.

رسانه «HITC» در گزارشی به بررسی عملکرد گابریل خسوس برزیلی در خط حمله توپچی‌های لندنی پرداخته و معتقد است، طارمی می‌تواند بهترین گزینه برای رفع مشکلات گلزنی این تیم در آینده نه چندان دور باشد:

"با این حال، آمار می‌تواند کمی گمراه کننده باشد. نونز در گلزنی بهتر از خسوس عمل کرده اما از نظر عملکرد کلی، شکی نیست که کدام بازیکن تأثیر بیشتری گذاشته است.

مهاجم سابق بنفیکا همچنان در حال پیشرفت است. تصمیم گیری و خونسردی او در خط حمله اثر زیادی بر تیم یورگن کلوپ گذاشته است. در همین حال، گابریل خسوس برای تیمی مانند آرسنال که در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد، فرم درخشانی را نشان داده است. او به غیر از گلزنی رهبری موفقی هم در خط حمله آرسنال داشته است. 

خسوس برابر نونز

این واقعیت که در 15 بازی، خسوس فقط 5 بار گل زده، نادیده گرفته می‌شود. برای اولین بار عدم تاثیرگذاری او در مصاف با ساوتهمپتون مورد توجه قرار گرفت. شاگردان میکل آرتتا در جریان تساوی یک بر یک در سنت ماری شاهد گلزنی گرانیت ژاکا بودند.

ادی انکتیا، مدافع میانی آرسنال، در حدود 18 ماه گذشته پیشرفت‌ زیادی داشته اما از یک گلزن قوی در سطح اول فاصله زیادی دارد. فرم آرسنال نباید افت کند اما واقعیت این است که این تیم در پنج بازی اخیر فقط 4 گل به ثمر رسانده است. روندی که شامل شکست 2-0 مقابل آیندهوون و تساوی با ساوتهمپتون است. اگر آرسنال خوش شانس باشد برابر لیدز یونایتد یا بودو/گلیمت حداقل یک پیروزی در پنج دیدار اخیر را تجربه می‌کند.

بنابراین، در حالی که خسوس همچنان یک بازیکن الهام‌بخش در خط باقی می‌ماند و انکتیا یک انتخاب دوم مناسب است، سؤالاتی در مورد اینکه چرا آرسنال یک مهاجم گلزن جذب نکرد، مورد توجه قرار گرفته است. یک گلزن با استعدادتر و قابل اعتمادتر از خسوس که بدون شک بزرگترین حفره را در تیم میکل آرتتا پر می‌کند.

البته این به دلیل عدم تلاش باشگاه نیست. آرسنال تلاش کرد و نتوانست دوشان ولاهوویچ را جذب کند و همچنین آدام هلوژک هم پیشنهاد آن‌ها را رد کرد.

این فرصت از دست می‌رود؟

به گزارش CBS Sports، با این حال، در ژانویه به آرسنال پیشنهاد شده تا مهدی طارمی از پورتو را به خدمت بگیرد. فرم درخشان مهاجم ایرانی ممکن است این سوال را ایجاد کند که چرا آن‌ها چنین فرصتی را به طور کامل درک نکرده‌اند.

تنها چهار بازیکن در این فصل در مرحله گروهی لیگ قهرمانان بیشتر از طارمی گل زده‌اند: کیلیان امباپه، ارلینگ هالند، محمد صلاح و رابرت لواندوفسکی! این مهاجم 11 گل و 7 پاس گل در 15 بازی به ثبت رسانده است.

مهدی طارمی بازیکنی است که به هیچ دفاعی فرصت استراحت نمی‌دهد. میزان عملکرد و تلاش او اثرگذار است. مهاجمی با این پشتکار، که هرگز تسلیم نمی‌شود، به آرسنال کمک زیادی می‌کند.

آیا طارمی تساوی ساوتهمپتون را به برد تبدیل می‌کرد؟ البته این فقط یک حدس است. اما با افت روند گلزنی تیم و کاهش توجه به خسوس در خط حمله، غیبت مهاجمی مانند طارمی می‌تواند تمام پیشرفت‌هایی را که آرسنال تحت هدایت آرتتا داشته، تضعیف کند."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز