خبرگزاری کار ایران

کی‌روش: برنامه و آماده‌سازی ما در مسیر درستی حرکت نمی‌کند/ بازیکنانی که در اختیار نداریم ممکن است جام جهانی را از دست بدهند/ درک نمی‌کنم چرا شجاع و کنعانی زادگان با ما نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۴۷۷

سرمربی تیم ملی در مورد برنامه آماده سازی تیم ملی در مسیر جام جهانی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: خدمت شما صبح بخیر و خوش‌آمد می‌گویم، واقعیت این است که به هر دلیلی، برنامه و آماده‌سازی ما در مسیر درستی قرار ندارد و مطلع هستید که آماده‌سازی یک قدم مهم و کلیدی در مسیر هستش و بدون آماده‌سازی مناسب نمی‌توانیم به موفقیت برسیم. در حال حاضر که بازیکنان را در اختیار نداریم، بررسی وضعیت آنها سخت است و احتمالاً برخی از آنها فرصت حضور در تیم ملی را از دست خواهند داد.

وی افزود: برای مثال مشکلی با دو بازیکن مهم‌مان داریم که متاسفانه باشگاه الاهلی قطر این اجازه را نداد که بازیکنان با ما تمرین کنند. دو بازیکن مهم ما شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان ولی 5 هفته بدون برگزاری مسابقه فوتبال برای این بازیکنان سخت است که بخواهند در لیست باشند. باید فکر کنم در مورد این مجدداً. باید بازیکنان در اختیار ما باشند و تمرین کنند و بدون این مسائل کار سخت است. درک این مطلب سخت است برای ما چرا که ما رفتیم آنجا با باشگاه الاهلی قطر صحبت کردیم. تمام دیگر بازیکنان ملی پوشان لیگ قطر از الجزایر و تونس و استرالیا همه در اختیار کشورهایشان قرار گرفتند و به جز این دو بازیکن ما که به اجبار برگشتند. بازیکنان استقلال هم همانطور که می‌دانید اینجا نیستند. اگر بخواهم کوتاه در مورد وضعیت آماده سازی نظرم را بدهم باید بگویم که می‌توانست شرایط بهتر باشد.

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت: همانطور که گفتم ما تمام همکاری از جانب باشگاه‌ها را داشتیم و یک بار دیگر می‌خواهم از سوی مربیان و مدیران باشگاه‌ها تشکر داشته باشم. ما باید درک کنیم با یک جام جهانی خاص طرف هستیم که برای اولین بار در ماه نوامبر برگزار می‌شود و قوانین فیفا خیلی شفاف است و بازیکنان باید 14 نوامبر در اختیار تیم ملی باشند و نمی‌توانیم گلایه کنیم چرا که قانونی نیست. البته جای نگرانی دارد چرا که دو بازیکن قطری ما 5 هفته تا جام جهانی بدون بازی خواهند بود و تنها این دو بازیکن هستند که در حال حاضر به قطر برگشتند و باید امروز اینجا می‌بودند تا در کنار ما باشند و بازی کنند. من نمی‌خواهم انتقاد کنم. آنها حق دارند ولی نمی‌توانم درک کنم.

کی‌روش در رابطه با وضعیت شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان ادامه داد: یک مطلب این است که پنج تمرین بهتر از چهار تمرین و چهار تمرین بهتر از سه تمرین و سه تمرین بهتر از دو یا یک تمرین است و هرچه تعداد جلسات تمرینی بالاتر باشد بهتر است. ما تمام تلاش خودمان را کردیم تا برنامه ریزی کاملی داشته باشیم و تیمی منتخب از 19-20 ساله ها را اینجا آوردیم که بتوانیم بازی برگزار کنیم ولی امروز اینجا 8 بازیکن در اختیار داریم و برای همین وقتی گفتید آماده سازی ما چگونه است گفتم می‌توانست بهتر از این باشد. البته شما فقط کارهایی را می‌توانید انجام دهید که تحت کنترل شما هستند و در مورد بقیه‌اش می‌توانید به خواب بروید و به آن فکر نکنید.

وی در مورد وضعیت مصدومان تیم ملی از جمله آزمون، نوراللهی و جهانبخش گفت: جهانبخش که مشکل خاصی ندارد و در مورد نوراللهی باید بگویم او هم مشکل خاصی ندارد و سردار آزمون هم در مسیر درستی حرکت می‌کند و طبق برنامه پیش می‌رود. 2 نوامبر برمی‌گردد به فضای باشگاه خودش در آلمان و همکاری خیلی خوبی بین ما و باشگاه لورکوزن شکل گرفت و از منابع خودمان استفاده کردیم و اعضای کادرمان را تمام وقت در اختیار این دو بازیکن قرار دادیم و به سردار و نوراللهی کمک کردند و اطمینان داریم 14 نوامبر این بازیکنان در اختیار ما خواهند بود.

سرمربی تیم ملی در مورد آخرین تلاش برای رفع مشکل شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان توضیح داد: سوالی که وجود دارد مربوط به فدراسیون فوتبال ایران و فدراسیون فوتبال قطر نیست. در مورد باشگاه الاهلی قطر هست و ما واقعاً درک نمی‌کنیم و ظاهراً مشکلی اینجا پیش آمده است. من و نایب رئیس اول فدراسیون رفتیم و از باشگاه دیدن کردیم و خیلی تشکر کردیم از آنها به صورت حضوری باشگاه الاهلی هم اگر به رسانه رسمی‌شان سر بزنید خیلی حمایت کردند از ما ولی یکباره گفتند خیر و از قولی که دادند عقب نشستند. خیلی مهم‌ است درک کنید که آنها حق‌شان است این کار را بکنند. به نوعی حق دارند این کار را بکنند چرا که قطر تمام ملی پوشان را ترخیص کرده است و بازیکنان خود تیم ملی قطر بیشتر از 6 ماه است که در اردو در اروپا هستند تنها دو بازیکنی که در قطر مانده اند شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان هستند و چیزی است که دیگر در اختیار ما نیست. واقعیت این است که امروز من 8 بازیکن در اختیار دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز