خبرگزاری کار ایران

هشدار سایت انگلیسی: این 5 بازیکن را دست کم نگیرید!

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۱۴۰

وبسایت انگلیسی با بررسی وضعیت بازیکنان تیم ملی ایران 5 بازیکن را معرفی می‌کند که رقبای ایران نمی‌توانند آن‌ها را دست کم بگیرند.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران کمتر از یک ماه دیگر در مسابقات جام جهانی قطر در گروه B به مصاف تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز خواهد رفت. در فاصله باقی مانده تا این رقابت‌های هیجان انگیز، رسانه‌های رقبای تیم ملی به بررسی شرایط آمادگی و وضعیت بازیکنان کارلوس کی روش می‌پردازند.

وبسایت انگلیسی «90MIN» در گزارشی به تحلیل وضعیت تیم ملی پرداخت و 5 بازیکن را معرفی کرد که رقبای تیم تحت هدایت کارلوس کی روش نمی‌توانند آن‌ها را نادیده بگیرند. در ادامه متن گزارش را می‌خوانید:

«برخی از هواداران(انگلیسی) که جام جهانی 2022 را تماشا می‌کنند، تصور می‌کنند که دیدار ابتدایی یک برد آسان برای انگلیس به ارمغان می‌آورد، در حالی که برخی دیگر نگران دست کم گرفتن یک تیم ایرانی هستند که در گروه مقدماتی صعود به جام جهانی قطر حدود 13 امتیاز بالاتر امارات متحده عربی ایستاده بود.

آن‌ها همچنین توسط کارلوس کی روش که سابقه هدایت منچستریونایتد و رئال مادرید را دارد، علیرغم صعود با دراگان اسکوچیچ به مسابقات، هدایت می‌شوند.

تغییر مدیریت در فدراسیون فوتبال ایران منجر به بازگشت کی روش شد و او پس از هدایت جام جهانی 2014 و 2018 تجربه لازم برای این مسابقات را دارد.

در اینجا، پنج بازیکنی که انگلیس، ولز و ایالات متحده می‌خواهند در قطر نگاه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشند، مشاهده می‌کنید:

احسان حاج صفی

هشدار سایت انگلیسی: این 5 بازیکن را دست کم نگیرید!

احسان حاج صفی با 32 سال سن یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم ملی ایران است که کمی بیش از 120 بازی برای تیم ملی انجام داده است. بخشی از جذابیت او برای کی روش این است که او فوق العاده همه کاره است. حاج صفی می‌تواند در دفاع چپ و خط میانی بازی کند و ویژگی‌های رهبری را هم در باشگاه و هم در تیم ملی کشورش نشان داده است. او در حال بازیکن آاک یونان است و همچنین در تعدادی از تیم‌های لیگ برتر خلیج فارس و همینطور المپیاکوس بازی کرده است.

امید نورافکن

هشدار سایت انگلیسی: این 5 بازیکن را دست کم نگیرید!

امید نورافکن در سن 24 سالگی یکی از بازیکنان جوان تیم ایران است و قرار است برای اولین بار به جام جهانی برود. او در ایران برای سپاهان بازی می‌کند و نفوذش در ترکیب رو به افزایش بوده است. نه تنها این، او یک بازیکن همه کاره دیگر است که می‌تواند در دفاع کناری، دفاع میانی و همچنین در خط میانی بازی کند - اگر کی روش تصمیم به تغییر ترکیب در اواسط بازی بگیرد، نورافکن ویژگی‌های ارزشمندی دارد.

علیرضا جهانبخش

هشدار سایت انگلیسی: این 5 بازیکن را دست کم نگیرید!

علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنان مطرح ایران است که تماشاگران انگلیسی بدون شک با دوره حضور او در برایتون آشنا هستند. جهانبخش طبیعتا یک وینگر راست است و توانایی فنی فوق العاده‌ای دارد - چیزی که یک بار در لیگ برتر با یک ضربه خیره کننده مقابل چلسی نشان داد. او که اکنون برای فاینورد در اردیویسه بازی می‌کند، 64 بازی ملی انجام داده و 13 گل به ثمر رسانده است.

سردار آزمون

هشدار سایت انگلیسی: این 5 بازیکن را دست کم نگیرید!

یکی از بازیکنانی که ایران بیش از همه به او تکیه خواهد کرد، سردار آزمون، مهاجم 27 ساله‌ای است که بیشتر دوران فوتبال خود را در روسیه بازی کرده است. آزمون 52 گل در 79 بازی برای زنیت سن پترزبورگ به ثمر رساند و پس از آن به بایرلورکوزن پیوست. او در حالی که در روسیه حضور داشت، به برترین گلزن ایرانی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد، اگرچه با غلبه بر مصدومیت، برای حضور در جام جهانی تلاش می‌کند.

مهدی طارمی

هشدار سایت انگلیسی: این 5 بازیکن را دست کم نگیرید!

مهدی طارمی دیگر بخش مهم خط حمله ایران است که در کنار جهانبخش به جای بازی در نقش اصلی که در پورتو بازی می‌کند، در کنار آزمون در کنار جهانبخش قرار می‌گیرد. طارمی از زمانی که در سال 2020 به تیم پرتغالی پیوست، در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد و به فهرست بازیکنان ایرانی گلزن برابر چلسی اضافه می‌شود. او 60 بازی در تیم ملی داشته و نزدیک به 30 گل زده است، بنابراین انگلیس، ولز و ایالات متحده نمی‌توانند او را در قطر دست کم بگیرند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز